Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vozy T3 zachránily tramvaje v Praze, teď pojedou na nostalgické lince

Legendární pražské vozy Tatra T3 opustily běžné linky. Nyní budou jezdit už jen na nostalgické s číslem 23, která se rozjela v sobotu. Autoři nápadu doufají, že si nová linka získá podobnou oblibu jako ta autobusová s dvoupatrovými autobusy v Londýně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P48a28v39e76l 22K42u65b96i51š10t20a 7496724122150

Tak s tou oblíbeností se Londýnu asi nepřiblíží.

A kdo vymyslel, že bude linka končit na Zvonařce, to je pěkný blb. Zrušili tam polovinu parkovacích míst. Přitom stačilo protáhnout kousek dál na nám. bratří Synků, kde se tramvaj může otočit a nemusí couvat.

0/0
31.3.2017 11:12

J84i83ř54í 39K56r81e58j58č88í70k 2747658474866

Zrušily se tam asi tak dvě parkovací místa a ta smyčka je tam několik desetiletí, takže není důvod jí nepoužívat. Zámecká je dál, tj.dražší provoz, navíc už Bělehradskou dvě linky jezdí a třetí by těžce zkousával hygienik, jakkoliv k tomu není reálný důvod...

+1/0
1.4.2017 7:52

V95á95c11l57a89v 90H74a55v14l16í17k 2267324541

Jako jediny nedostatek T3 vnimam, ze neni nizkopodlazni. Jinak je to takrka dokonaly dopravni prostredek.

+4/0
31.3.2017 10:24
Foto

P17a29v15e62l 74F81r15u95m31e63r88t 5807884397678

Aniž bych chtěl snižovat kvality této tramvaje, tak já za další nedostatek považuju nízká okna, takže při své výšce 182 cm (žádný extrém) koukám při stání do stropu a z okna vidím maximálně protější chodník ale baráky už mám useknutý. ;-D

+2/0
31.3.2017 11:13

J11i55ř94í 77K10o55c97u61r58e80k 6375594805768

Našlo by se toho víc - neúsporná odporová regulace výkonu, špatná ochrana prostoru řidiče v případně nehody ...

Ale vysoká podlaha je hlavní důvod. Ať už kvůli kočárku, berlím, invalidnímu vozíku.

0/0
31.3.2017 14:42

P46e22t33r 37P50e39t82r 6173982838423

"Autoři nápadu doufají, že si nová linka získá podobnou oblibu jako ta autobusová s dvoupatrovými autobusy v Londýně."

To úplně nechápu, když jsem byl před 2 lety v Londýně tak tam těch dvoupatrových autobusů jezdilo všude dost a spousta z nich byla poměrně nová.

0/0
31.3.2017 9:19

J89a74n 42H21a76v11r61d16a 2538576211398

a nejde náhodou právě o ty původní stařičké dvoupatrové typy? ;-)

+1/0
31.3.2017 9:59

M26i76l55a55n 69V33o35l25e11k 5379593196399

Likvidace ČKD Tatra je důkazem neschopnosti našich šéfíků (Václavem Klausem počínaje) po roce 1989. Ano, vypadl velký trh socialistického bloku, ale zároveň se otevřel prostor pro modernizace velkého počtu tatrováckých tramvají v bývalé NDR, kam proudily peníze ze západního Německa. Každý schopný vlastník by vrhnul všechnu energii do vývoje, aby měl v nových podmínkách co nabídnout. U nás se jen intrikovalo, privatizovalo, rozkrádalo...beztrestně.

+2/0
31.3.2017 8:27

J61o40s58e55f 60C12h71o62d87o35u22n86s84k57ý 4291306169320

Jako je to pravda, naprostý souhlas s tím, co jste napsal, ale ruku na srdce, kde se měli najednou z ničeho nic po revoluci ti schopní vlastníci vzít, když tu všechny schopné lidi zavřeli či vyhnali do zahraničí? Zůstali tu jen lemplové, komouši a zase lidi, co radši nic neříkali, aby nevyčuhovali z davu? Ta generace, co něco uměla se musela teprv narodit a bude ještě dlouho trvat, než jich tu bude většina.

+4/0
31.3.2017 8:52

M65i17l95a56n 81V94o69l59e80k 5839823146409

Kdy přesně se už začnou rodit? V tom to není, schopných lidí bylo a je dost, problém je spíš v tom, že dělají něco jiného, než umí.

+1/0
31.3.2017 8:58

J64o13s59e45f 52C16h54o51d85o57u50n90s64k68ý 4691226149150

Jejda, jak tohle mám vědět? Ty lidi se už rodí, porozhlédněte se okolo, kolik úspěšných poctivých firem už je. A vedou je lidi, co to umí, pochybuju, že by uměli něco jiného než dělají, jak tvrdíte. Je jich jen pořád ještě moc málo a bude zase hůř, jestli je bude válcovat Babiš, Bakala & spol.

+1/0
31.3.2017 11:02

J19i78ř70í 52K23o81c79u45r88e95k 6785274885578

Mno pokut si myslíte, že je to dáno narozením .... tak narození v roce 1991 před dvěma, třemi léty teprve dokončili vysoké školy.

Nebo jste čekal zárak a patnáctiletého inženýra s desetiletou praxí ve vývoji?

0/0
31.3.2017 14:44

J57i69ř18í 37K48o14c23u74r63e45k 6185654155918

*pokud

0/0
31.3.2017 14:45

M22a34r57t54i75n 74Č14a43p86e51k 6300791107634

Vývoj byl - viz. RT6N1, ale byl typicky socialisticky nedůsledný a nedotažený. Ta tramvaj byla problémová a nikdy pořádně nejezdila. Ostatně typová řada T5/T6 + KT8 se také vyvíjela přes dvacet let a nic nového, kromě tyristorové výzbroje, nepřinesla.

Navíc ČKD nemělo díky nezaplaceným dodávkám lokomotiv do bývalého SSSR na nic peníze. To byl také hlavní důvod krachu.

0/0
31.3.2017 10:37

J19o75s33e96f 98C92h30o55d41o30u17n90s39k54ý 4421626859180

A cože jsme za ten sovětský dluh dostali? Pár tanků a pak ho Zeman pro jistotu úplně škrtnul...Těžko soudit, coby kdyby.

0/0
31.3.2017 11:01

J89i66ř20í 41K50o13c52u83r24e69k 6275874575488

RT6 jezdí vpohodě v Poznani. Je to placka, tak jim nevadí, že brzdy z rpostředního podvozku demontovali. To byl jediný problém.

PS: Podvozky byly licenční, Düwag.

0/0
31.3.2017 14:50

J13i98ř39í 47K18o71c83u46r80e14k 6495634455298

Ta fabrika byla nastavená na 1000 vozů ročně. Když jim 90 % odbytu vypadlo, a to vypadlo, tak měla problémy. Nejmodernější kus byla KT8, zatímco na západě už léta vyráběli nízkopodlažní tramvaje. RT6 není nic jiného než kopie TFS

https://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_Fran%C3%A7ais_Standard

Kdyby se Škoda M.B. spoléhala na stodvacítku, tak by taky skončila. Bertoneho Favorit ji zachránil.

0/0
31.3.2017 14:48

O70n80d11r43e40j 22K89o32d68a71d 8801223841337

Tak nevím, ale občas ještě vídám neupravené T3 s původním interiérem a plastovým číslem i na běžných linkách.

0/0
31.3.2017 6:05

J13i66ř83í 81K66r86e39j24č93í53k 2247338524846

Už 14 dní určitě ne.

+2/0
31.3.2017 6:38

P16a90v85e67l 32K23o42s68e83k 4565443576275

Od 24.3.2017 to je již minulostí. Jediná možnost je potkat T3M2-DVC, interiér neupraven, ale místo cedulí jsou displaye.

+2/0
31.3.2017 6:42

A43n37t58o34n33í47n 80Č78e96c31h 7816757156159

Dobre tramvaje ale nostalgicka linka je blbost. Spis by mela byt futuristicka linka kde by testovali nove tramvaje a zajimave zlepseni.

0/−6
30.3.2017 23:29

D75a36v85i19d 86P37ě83c40h 1812147584

T3 jsou prostě dokonalé stroje: jsou neuvěřitelně spolehlivé (přece jenom u nás jezdí už přes 50 let), technicky i vzhledově vyspělé a zvládají vytížení i ve městech jako Praha, Brno nebo Ostrava.

Myslím, že dokud budou sloužit tak jako doposud, není jediný důvod je vyřazovat z provozu.

+5/0
30.3.2017 23:28

M98a51r64e29k 20D48e33m48č52á12k 9655684306755

T3 jsou krásné tramvaje, o tom není pochyb. Ale osobně jezdím radši KT8D5R nebo 15T4. Nastupovat do T3ky s kočárkem nebo taškou na kolečkách je problém, plynulost jízdy je horší, často bývá problém s topením (je to takový "vařič varlat") a z hlediska spolehlivosti už to taky není žádné terno (pamatuji, že dokud jezdily T3ky, tak jim často odešel za jízdy sběrač).

+1/0
31.3.2017 0:07

P52a73v86e83l 18K19o61s27e46k 4155813736695

Za mě TK8D5R nic moc, stání na schodech v prostředním článku, na schodech "propasti" protějších dveřích... ale nejvíc mi vadí nemožnost zadního výhledu z tramvaje :)

+1/0
31.3.2017 6:23

J16a73n 86V61a32l10o35u80c82h 6612687588970

Bohužel už dnes nežije mnoho pamětníků, kteří by Vám povyprávěli, jaké obrovské problémy měla ta dnes spolehlivá T3 při uvádění do provozu. A za nějakých 20 let nebude nikdo věřit, že problémy mívala 15T...

A že zvládají vytížení? Byly navrženy jako dobytčák s minimem míst k sezení v zemi, kde bylo auto těžko dosažitelné. A když je tento stav stále v našich končinách brán jako dostatečná kvalita MHD, pak je jasné, že něco postavené na standardy kvality vyšší (tedy poměr sedící/stojící 1/1), působí nový vůz dojmem nedostatečné kapacity.

+3/0
31.3.2017 7:17

L43u33b12o49š 16H16o20l66í23k 5507100322710

Snad to nebude znít trapně, ale T3 je taková "Dáma na kolejích".:-)

+6/0
30.3.2017 23:05

M41a61r45t81i54n 49K42o59ž61í90n 1785646431480

Z toho co jezdí v Brně mně různé modernizace T3 připadají nejpohodlnější, je v nich nejvíc místa.

+5/0
30.3.2017 22:51

T91o90m15á38š 85T74a85t58í76č40e98k 5710172560658

A otevíratelná okna, teda ty původní.

+3/0
30.3.2017 22:54

M73a64r88t79i68n 72S44k10á16l28a 2258471814415

Bude na te okruzni lince jezdit i T1 / T2?

0/0
30.3.2017 22:08

M32a83r72t67i27n 74S17k21á23l56a 2858921634315

Jsou nejlepší..

+3/0
30.3.2017 22:02

M46i20c47h92a75l 85D95o12l98e95ž69e13l 8919843851227

hlavne v nich je v lete aspon trochu pruvan, proto na ne nedam dopustit

+15/0
30.3.2017 21:59

M47i91r54o35s92l66a41v 53S41i48n53d59e17l13a86r 2145517974882

Schválně se koukněte, co že to mají v Luxembourgu za obrázek na kartičce na veřejnou dopravu....

"" http://colnect.com/en/transportation_tickets/transportation_ticket/34560-Looss_et_Rullen-Mobiliteit-AVL_Luxembourg-Luxembourg ""

+4/0
30.3.2017 21:17

M67a34r49t61i84n 39S33k87á12l63a 2358891314985

ja to nejak nepobral :(

+1/0
30.3.2017 22:03

M75i64r41o67s70l63a15v 66S16i54n32d35e88l97a22r 2905287154122

Misto na tu holku je treba zamerit pozornost na pozadi (obrazku).

0/0
30.3.2017 22:24

M26a60r72t84i17n 24S11k14á64l76a 2288511264545

Oznacnik jízdenky? Jinde takove nemaji? :) nevim...

0/0
30.3.2017 22:45

M82i51r71o28s43l86a92v 32S61i79n26d35e94l40a21r 2955837584322

Ok. Oznacnik je v tramvaji T3 (nebo jejim klonu) na lince 22.:-)

0/0
30.3.2017 22:51
Foto

B73r69o36n89i57s26l65a65v 98G37a47b63r37y77š 2522469361

Myslíte označovač Mikroelektronika? :-)

+1/0
30.3.2017 22:41

M92i57r40o21s78l63a80v 55S58i21n83d88e18l80a28r 2945767564272

Ano, ovsem i vcetne toho k cemu je pridelanej. :-)

0/0
30.3.2017 22:59

T91o93m54á62š 76T87a64t84í96č51e48k 5820572130288

Tak tohle už nedám, to už fakt vidím jenom tyč. 8-o

+1/0
30.3.2017 23:02

M48i52r46o53s19l88a79v 40S45i41n75d57e27l19a52r 2855807594592

Ta tyc se zda byt v T3, dal je pak videt oznaceni linky 22 presne v miste, kam deska s cislem v davala. A vzadu se rysuje druhy vuz soupravy s celem T3. A je to pravoleve prevracene...

+2/0
30.3.2017 23:06

M51i80r39o79s52l56a93v 65S38i16n75d62e79l70a69r 2385807504672

"...kam se deska s cislem v T3 davala..."

0/0
30.3.2017 23:07

T67o46m60á58š 22T85a29t69í55č41e20k 5700882320158

Aha! ;-)R^;-D

+1/0
30.3.2017 23:08
Foto

B31r88o67n98i89s59l52a59v 73G64a81b60r15y86š 2882379111

Pravda, toho linkového transparentu jsem si nevšiml... :-)

0/0
31.3.2017 8:12

F28r23a22n97t92i67š52e59k 82M10í61č55e67k 1272520562

Je to prostě legenda. T3 mám moc rád.

+16/0
30.3.2017 20:59

M58i81c11h38a90l 90G25r17i72v95a75l60s80k41ý 8793282407915

Doufám,že na lince nebudou jednovozové.

0/0
30.3.2017 20:06

R56o75b34i22n 62Ž45i17ž26k88a 2968964906566

Nejsou

0/0
30.3.2017 21:26

M21i35r12o32s85l59a45v 19Č13a15p49e12k 2273165708285

Pěkný a zajímavý článek R^

+10/0
30.3.2017 19:53

D12a81v30i62d 20Š50a28f44r94á45n92e22k 5127934277263

Stálo by za to ješte podotknout, že ta čtrnáctitisícová série je dodnes největší na světě.

I když jsou dnes nároky na tramvajovou dopravu někde jinde, tahle tramvaj je i po půl století velmi obstojně zvládá. Osobně ji mám rád, člověk ji má už tak nějak naučenou, takže ví, kam se postavit, aniž by o tom musel moc přemýšlet.

Asi je škoda, že tuhle ověřenou konstrukci nedokážeme za nějakou minimalistickou cenu dál vyrábět, protože v rozvojovém světě je spousta měst, kde by mohla lidem výrazně ulehčit život.

+13/0
30.3.2017 19:51

R26o83m50a58n 57P55o30l81á31č88e51k 5366319945

Já myslím, že dokážeme ;-). Krnov je dokáže vyrobit a myslím, že zrychl by se tam dal nacpat;-D.

Spíš podstatnější vidím problém v samotném obyvatelstvu. Zkuste vygooglit příběh tramvají ČKD v Egyptské Káhiře;-)

+3/0
30.3.2017 20:08

V55o73k88o24u16n 75V43l79a15d92i90m16i86r 8912478429258

Mylim, ze az vam bude kolem osmdesati a chodit o holi nebo s pomoci choditka, bedete mluvit jinak.

+1/−2
30.3.2017 20:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.