Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škodováci v sobotu nenastoupili na směnu, chtějí lepší pracovní podmínky

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda Auto nenastoupili z pátku na sobotu na noční směnu. Odboráři ji zablokovali a bude to tak nejspíš i během příštích týdnů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a47n 25M56a41z50ů54r82e45k 2168554268785

bych je vycházel a nabral Ukrajince za polovinu kdyz si neváží práce podmínek ktere nemá většina národa

+1/0
4.4.2017 21:11

J65i85ř69í 31E39r62b24e52n 1653524976477

Ukrajinec za polovinu peněz udělá desetinu kvality.

0/0
4.4.2017 21:13

J51a70n 40M71a86z33ů67r58e95k 2838794328215

Mam jinou zkušenost,....cesky zedník drahy, chodil jak chtěl do práce a kvalita špatná....Ukrajinec za polovinu ráno nástup a vše jak ma byt a kvalitně

0/0
4.4.2017 21:17

J37i23ř59í 42E96r18b90e79n 1773254926977

Auto montované ukrajinským zedníkem bych si teda nekoupil ;-D

0/0
4.4.2017 21:18

J90a55n 16M77a35z33ů33r72e90k 2888524178415

Nehledě na to, ze dnes u toho výrobního pásu muze stát i cvicena opice

0/0
4.4.2017 21:18

J73i74ř82í 38E54r96b37e72n 1463584406127

Zjevně jste to v životě neviděl, natož abyste tam dělal.

0/0
5.4.2017 20:44

A24l51a91n 64Ř49e42p78k60a 4935706

Nojo, odborům se pořád něco nelíbí... Aby nakonec firmu nepřivedli ke krachuRv

0/−2
4.4.2017 7:47

J39i69ř67í 50E76r12b95e86n 1143494676527

Jojo, už čtvrt století kvůli nim ta škodovka stojí před krachem ;-D

0/0
4.4.2017 21:11

M54a10r59e15k 12J42a63n52e92č28k42a 1407766923301

Že by to nebyl až tak skvělej zaměstnavatel, jak se o Škodovce rádo píše? Upřímně, i sebelepší plat je na nic, pokud základní podmínky pro práci jsou dlouhodobě neúnosné.

+4/0
3.4.2017 15:21

Z58d49e96n86e67k 97Z94a24j87í66c24e37k 1681316682557

Víte, pan Povšík , jen kalí vodu. Ještě před dvěma lety při osobním setkání, kdy podpořil mimořádnou směnu v létě nad rámec dohodnutých Flexikont ho nezajímalo, že jsou lidé unavený ,mají toho plný zuby. Okomentoval to slovy že se ty auta sami nevyrobí. To vědí všichni že se samo nic nevyrobí. Dodavatelský firmy nestíhají vyrábět nad nasmlouvanou výrobu a to jedou o víkendech pomalu 24h denně.

Pana Povšíká , zajímá, jen hospodářský výsledek , za který je jako řádný člen dozorčí rady bohatě odměňován a až potom se chová ,jako odborový boss.

+4/0
3.4.2017 12:27

B43e25n 20P11a33v21k93a 1417293547911

Bych nebyl tak měkký v tom vyjednávání. Kdyby to bylo na mně, tak si vyjednám, že se doveze 30 tisíc Ukrajinců či Mongolů a současní zaměstnanci se na ně budou chodit za svou stávající mzdu dívat jako do zoo. Vám říkám, já bych byl odborář!

0/0
3.4.2017 12:26

J38i75ř27í 74E32r44b70e29n 1923824906287

A jako zákazník byste si koupil nějaké auto smontované nezaučeným Mongolem? ;-D

0/0
4.4.2017 21:12

L55u67k42á60š 20R87y53c95h37l64ý 5587206703307

Odboráři podle jeho slov mají k dispozici odborné studie zabývající se zátěží lidského těla, svalů, kostry a dalších faktorů včetně pracovního prostředí zatěžující zaměstnance. „Nejhůře přitom vychází noční práce zejména umocněná pásovou výrobou a vnuceným taktem,“ říká Povšík. „Bohužel, nejvíce zatížená pracoviště s vysokou hloubkou výroby ve firmě vykazují často nevhodné zatížení. Je to například práce nad hlavou, práce v podřepu a mnohdy i v omezeném prostoru,“ dává konkrétní příklady šéf odborářů.

.....................................................

člověk by řekl, že kolos jako Škodovka má toto dávno zpracováno v rámci kategorizace prací a dle toho vyhodnocení k tomu i skrz bezpečáka přistupuje co se lékařských prohlídek, ochranných pomůcek i pauz v pracovním procesu. Neznám interní situaci, ale tímhle může Povšík argumentovat leda v případě, že by toto měli změřeno ve Škodě špatně nebo vůbec. Tak či onak, otázkou je na kolik je toto na stávku.

0/0
3.4.2017 12:13

P58e15t48r 47P72o74s72p65í74š69i95l 4388484206936

Koukám, že ten "růst" nám začíná přerůstat přes hlavu. V naší firmě lidé běžně mají 40 a více hodin měsíčních přesčasů. Práce na 3 směny a o sobotách a nedělích se stala standardem. Stále čekám, že se dočkám toho, že lidé budou moci pracovat jen 6 hodin denně a 30 hodin týdně, ale spíše to jde směrem, že budeme moci pracovat 60 hodin týdně a ještě jim to bude málo.

+4/0
3.4.2017 11:52

R98o34m84a24n 32P37o20l14á65č36e98k 5676439135

30 hodin klidně, ale za odpovídající plat ;-D.

Ve Švédsku jim to moc nefungovalo.

+2/0
3.4.2017 11:59

J84a78n 88Š19v73e33c 5102986437779

Tak ať to vyjde. U nás odbory nejsou a my (zaměstnanci) to pociťujeme. Na lince si sice vydělám 22 000 čistého, což není zas tak špatné, ale nutí nás (někdy až vydírají) dělat strašně moc přesčasů. V 8 směnném provozu mám volný jen každý 3 víkend. Jinak dělám navíc noční z pátku na sobotu a ranní v sobotu.

Odbory by nám v tomhle určitě pomohli.

+7/−1
3.4.2017 11:43

M52i80l82a92n 69M93a44r27k56l 1678876548

nejsem si jistý, jestli dělat ranní hned po noční není protizákonné. Dřív když jsem dělal na směny, tak nám to tvrdili

+1/0
3.4.2017 12:22

Z64d21e46n45e44k 81Z20a36j67í19c46e66k 1171356912537

Pokud to mají jako ve škodovce , chodí při noční směně 6x a ranní směně taky 6x. Po noční končí normálně ráno v šest a nezůstává na ranní , jde v pondělí na odpolední , potom má ranní jde 6x a v neděli na noc.

0/0
3.4.2017 12:32

K69a30r84e34l 11S84t25a87n58n67e33r 2816420394733

Držím palce a žádné ustupování.

+5/−1
3.4.2017 11:38

T97o84m37á20š 11D63o19l21e62ž62a97l 3949415534245

Samozrejme...ľudia vo výrobe nemajú právo na rodinný život a volné víkendy.To môžu mať len MBA manažéry s kúpeným titulom a štátny úradníci.Panebože čo je to za názor.Ruku na srdce, vy by ste chodil na presčas 1 až 3x mesačne na piatkovú nočnú??? ;-O

+7/−1
3.4.2017 11:33

J83a32n 36Š37v91e63c 5242276337789

My chodíme na noční z pátku na sobotu i ranní v sobotu. A ještě nás přesvědčují, jak to děláme rádi. Když někdo odmítne, tak se po něm mistři vozí a je bez prémií.

+2/0
3.4.2017 11:45

T86o44m60á29š 93D60o68l44e36ž13a37l 3429365164255

A to u nás je zase zlepšovák že smena čo ma rannú, tak v sobotu má automaticky presčas a to hneď 12-ku.Od 06:00 do 18:00 :) Tento rok už im na to hádžem bobek a nech si na tie 12-ky chodia majstri s riaditelom ked su taky budovatelia ;-D V piatok som im to povedal, tuto sobotu smenu odignoroval (do prace som nesiel a nesla ani cela smena) a za chvilku idem na odpol.a som zvedavy co s tym vymysleli ;-)

0/0
3.4.2017 11:51

M58i28l30a25n 89M31a61r88k63l 1368786678

Tak pak napište jak to dopadlo ;-) Orat se sebou nenechejte. Dělalj sem v něčem podobném, ale už jsem naštěstí pryč

0/0
3.4.2017 12:24

T58o16m46á70š 92D73o95l82e40ž39a34l 3289125784105

Tak dopado to tak ze nas majster nalhal vedeni zavodu ze sme v praci byli(v sobotu okrem delniku nikdo jiny v zavode neni).To je neuveritelne... :O

0/0
3.4.2017 15:34

J79i84ř79í 57E28r98b93e64n 1563974686157

Jestli ta neodvedená práce nikomu nechybí, tak to můžete opakovat každý víkend :-)

0/0
4.4.2017 21:15

V58í71t 54G38a67b14r96i41e64l 6671546308959

Cítím roboty.

+9/−1
3.4.2017 10:52

L65u23d51e62k 45N89e84c64h12l58e20b62a 1553929861111

Začátek konce Škodovky a jejiho propadu na uroveň Seatu ... a ještě níž

+1/−11
3.4.2017 10:40

J86a47r75o38m26í96r 24Č35e79c62h 1723738207952

Pane Nechlebo,běžte si to vyzkoušet.Myslím že po týdnu změníte názor a nebudete tu psát takové nesmysly. Flexikonta děláme již 6 let v kuse.Práce na linkách je opravdu dost náročná,jak fyzicky tak psychicky,navíc nikdo kdo zde píšete neznáte podmínky flexikont.:-/

+4/0
3.4.2017 11:09

P82ř52e24m88y73s77l 97H97r43o56m15a68d68a 2854886368191

Jojo, tak to prostě je. Každý je odborník na práci toho druhého a umí vám vyjmenovat, jak moc se v práci flákáte.

Dobře to děláte, máte silné odbory a to je vaše výhoda.

Podívejte se jak dopadli odboráři ve školství. Ti se nechali zatlačit do kouta řečmi o rukojmích a krátké pracovní době a plných taškách školních obědů. Kde je jim dnes konec ;-D

+4/0
3.4.2017 11:34

P92e43t85r 71H80a52l43a57č89k83a 5358641302647

Tak proč toho nenecháte a nenajdete si něco lepšího ????

0/0
3.4.2017 13:37

R14o12m38a84n 10P66o72l49á72č22e23k 5686779405

Bude sranda, až přijde krize a půlka jich bude na ulici:-P

+6/−5
3.4.2017 10:17

J50a18r65o21m75í83r 46Č10e12c49h 1663528187312

No to bude strašná sranda.Pokud bude půlka lidí na ulici,tak to pocítí celá republika.Tito lidé pane Poláčku odvádějí daně do státní kasy,to vám asi ale zřejmě nedošlo.Nehledě na to,pokud má člověk peníze,utrácí je a tím hýbe ekonomikou tohoto státu.Zapojte prosím šedé buňky mozkové než začnete psát.Děkuji.;-)

+3/0
3.4.2017 11:57

M44i49c18h58a30l 50S48t14e80b85l96o 5349921754227

Jen jestli to ty směšný odbory už nepřehání. Noční navíc snad nemůže být žádný problém...1-3x měsíčně by to měl být standard ve výrobní firmě.

+10/−22
3.4.2017 9:16

R31a17d40e29k 88N21o53v52o23t21n97ý 5928352546475

Směšné odbory? Kdyby odbory u nás všude fungovaly jako ve Škodovce, tak nemáme měsíční průměrný plat směšných cca 1000 euro...

+21/−3
3.4.2017 9:54

J98i64ř33í 81P30l14a90v34s37k31ý 9320296671269

vy k vyjednavani o cene vasi prace potrebujete nejake pologramotne netahlo s mavatkem v jedne a lahvacem v druhe ruce?

+9/−11
3.4.2017 10:04

R16a94d96e49k 75N18o72v54o30t10n89ý 5248602956155

Já ne, ale spousta lidí ano. A jestli je u nás odborář, který svou práci dělá fakt dobře, tak je to Povšík ze Škodovky.

+13/0
3.4.2017 10:19

P77a36v36e15l 86J59o51s86e93f 21M88ö48r86t36l 9379631832327

Tak slaboduchý názor může mít jen skutečně "velké táhlo".

Francouzové i Němci to umějí (vyjednávání) dobře a to díky odborům[>-]

+7/0
3.4.2017 10:57

M29i93l53o81š 85B40o57u96k32a55l 8593377983134

Kdyby nedržela Škodovka subdodavatele pod krkem, mohly by i ty mzdy mimo Škodu být vyšší... ale platí právo silnějšího a trh... odbory-neodbory.

+2/0
3.4.2017 10:11

R11a19d76e34k 27N51o41v89o11t17n46ý 5978882246615

Ano, to je další aspekt.

0/0
3.4.2017 10:19

R65o81m23a63n 85P95o22l82á58č42e82k 5336109295

Kolik asi berou lidi pracující pro ten samý koncern VW v Mexiku? V Bosně?

Kolik berou lidi pracující ve Francii v Renaultu vs. v Rumunsku?

0/−1
3.4.2017 10:22

R93a89d70e64k 38N21o86v32o36t53n17ý 5968112516225

Snad bysme se měli snažit přibližovat se k Německu a Francii spíš než Mexiku a Rumunsku, ne?

+6/0
3.4.2017 10:23

R90o84m32a20n 97P43o41l97á71č27e88k 5466339795

Protože pak zjistíte, že se naši mají jak prasata v žitě v porovnání s platy ve fabrikách dál na východ ;-).

Přibližování Německu je spíš porevoluční mantra všech politiků... Realita je ovšem jinde ;-)

+1/−2
3.4.2017 10:27

P22a44v92e98l 17J77o17s27e13f 98M53ö95r36t70l 9359401582527

No motat sem fabriky směrem na východ, to je skutečně skvělá práce.[>-]

+6/0
3.4.2017 11:00

R14o85m56a89n 69P41o25l95á83č90e36k 5336399485

Ale zamyslete se ...

Lidi jsou to stejní, práce je stejná a berou řádově ještě méně než v ČR...

0/0
3.4.2017 11:22

J69a42r88o30m37í83r 66Č58e23c82h 1173258917942

My také bereme řádově méně než lidé na západě.Pokud budete takhle přemýšlet pane Poláčku,tak budeme mít pořad velké H..no!:-/

+4/0
3.4.2017 11:48

J44a87n 11V44a56l63o16u73c37h 6182587458180

Jenže on ten tlak na platy vyhání i tradiční německé firmy na východ - např. plno autobusů Mercedes se dělá v Turecku, MAN už skoro v Německu nemá jedinou bus továrnu, v Polsku dvě slučuje do jedné, jinak opět Turecko...

0/0
3.4.2017 11:29

J46i45ř90í 31E29r18b26e72n 1953314656967

Jenže on je nevyhání tlak zaměstnanců na platy, nýbrž tlak akcionářů na zisk. Mzdy činí jen malou část nákladů, mnohem víc spolknou materiály a energie. A fabrika v Turecku spotřebuje úplně jiné množství levné elektřiny a plynu, než fabrika kdesi na německém severu s ekologisticky předraženou elektřinou...

0/0
5.4.2017 20:47
Foto

L68u32k76á11š 88N40o56v58o18t79n90ý 6946907458388

Tak kdyby Škodovka negenerovala zisky v řádech (desítek) miliard ročně, tak by platy zvyšovány nebyly a odbory by mohli dělat cokoliv... Však odborová organizace KOVO nepůsobí jenom ve Škodovce, že? S vaší logikou by pak stejné mzdy jako v MB měli mít lidé skoro všude...

Skutečnost je taková, že firma vychází odborům dost vstříc, ale asi někde to má nějaké hranice. A odboráři samotní by měli vědět, kde už tlačí moc.

+1/0
3.4.2017 10:23

R13a22d78e82k 55N10o75v18o22t14n46ý 5718332706745

Samozřejmě, že tlak na zvyšování mezd má smysl jen tam, kde si to firma může dovolit...což Škoda určitě je.

+1/0
3.4.2017 10:26

R36o70m38a47n 35P96o18l14á15č40e56k 5566769885

Otázka jestli bude taková ochota až se trend obrátí;-)

0/0
3.4.2017 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.