Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kladno na prahu ekologické katastrofy: hrozbu jedů pomůže odvrátit stát

Chrom, fenoly, dehty a jiné průmyslové jedy by mohly zamořit spodní vody v Kladně. Město je ale teď o krok blíž odvrácení hrozící ekologické katastrofy v areálu bývalých hutí Poldi. Návrh řešení, který předložilo ministerstvo průmyslu a obchodu, prošel připomínkováním a míří do vlády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M29i95l38a33n 76V64o89l30e16k 5949103116239

Když někdo vládl státu, tak byl (a je) odpovědný i za jeho majetek.

0/0
17.4.2017 10:56

R97i53c68h68a17r48d 46V20a73c26e73k 5921748832928

Chybí mi v tom článku zmínka o nějaké neziskovce. Vypadá to, že se jedná o celkem dost peněz, ze kterých by snad někdo mohl neziskově vzkvétat.

0/0
17.4.2017 7:20

P78r22o48c16u97t 97H57o71g 3440490447

Abyste si nemysleli že vám tady lžu tak další zajímavý článek.

http://www.holesovskavyzvasp.cz/jak-to-bylo-s-poldi.html

0/0
16.4.2017 19:51

P41r23o79c81u67t 81H10o12g 3180630697

Pro nezasvěcené cituji z:

http://www.zivnostenskelisty.cz/clanky/4597-hrobar-poldi-kladno-stehlik

Problémy Poldovky začaly ale mnohem dříve, už v roce 1990, kdy bylo zřejmé, že se firma musí vyrovnat se ztrátou především tuzemských zakázek, které tvořily největší část její produkce, dále s nesplaceným gigantickým dluhem, který měl vůči Poldovce rozpadající se Sovětský svaz. Skončily zbrojní dodávky i práce na výstavbě jaderné elektrárny a jiných velkých staveb. Na rozdíl od ocelářských podniků na Ostravsku se však Poldi nezdařil restrukturalizační manévr, jehož podstatou byla orientace na západní trhy. Stát prostě nevěděl, co s takovým problémem dělat, a tak se čekalo na "kavku" v podobě naivních Stehlíkových.

+3/0
16.4.2017 19:43

P44a36v83e24l 54O78b63d40r12ž80á95l50e93k 6556934138252

Nevím co chtějí zjišťovat? Nebezpečné látky se tam do půdy dostávaly minimálně 100 let (stejně jako v jiných továrních provozech od 19. století do 90. let 20. století).

Maximálně zjistí, že právně je zodpovědný nějaký původní národní podnik, dávno zlikvidovaný, nebo v konkurzu. A z něj nic nedostanou.

+4/0
16.4.2017 18:19

P49r80o33c28u71t 16H33o39g 3910580917

Přesně tak, do 90 metrů to tam těžko nateklo za pár let vlády Stehlíka. Někde je to jen 5-6 metrů. Chtělo by to "propalit " ze satelitu jak to vlastně je opravdu . Máme na orbitu snad družice co by to zvládly. Nevím... Toto by pak mohlo posloužit jako vzor pro sanaci jiných provozu,např. Kralupy,Litvínov, Neratovice, Ústí atd.

Ale možná jsem jen snílek.

0/0
16.4.2017 18:32

P91a71v74e39l 19Š57e13f78l 7237828133917

Jejda, ten satelit,tedy ty výsledky bych vážně chtěl vidě :-) komické ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
17.4.2017 10:14

P80a19v42e59l 26Š38e87f21l 7877968863677

Mimo to, moc dobrý kšeft :-) dobře vymyšlený, nikdy nekončící :-) sanovat vody bez odtěžby nesaturované zóny se už dneska nevidí :-)

;-D

+2/0
16.4.2017 16:24

P81r45o45c72u30t 60H84o62g 3300710477

Ja si celou dobu myslel že je to tak do 5-10 metrů což by asi šlo odtezit. Ale 90 metrů? To je šílený

0/0
16.4.2017 17:54

R39a16d66i41m 45P52o24l89á42š46e87k 9526183399559

tak buďto tam je nějaký geologický zlom nebo tam je nějaká stará chodba z nějakého pár stovek let starého dolu nebo tak nějak.

0/0
16.4.2017 18:46

P16r11o13c46u14t 94H83o16g 3570720227

To by mohlo být. Každopádně ten speciální satelit co ho mají např Francouzi by tuto otázky mohl zodpovědět.

0/0
17.4.2017 0:49

P40a58v61e96l 49Š71e19f71l 7127538593967

Prosím autora toho článku aby , pokud chce psát o podobné problematice používal správné elementární výrazy!!! Prosím!! Není spodní voda, ale voda podzemní... Stejně jako není voda horní, ale povrchová.... Proboha už se to naučte, nebo se zeptejte firmy (nejmenované) jejíž vrtnou soupravu tam propagujete...i ten vrtmistr to bude znát!!!! RvRvRvRvRvRvRvRvRv

+2/0
16.4.2017 16:18

P51e68t72r 16S54u30c92h91ý 1368439734546

Jenže ony jsou obě vody podzemní, ale jedna je níž (čistá) a druhá výš (kontaminovaná), z toho hlediska si myslím, že je článek správně.

+1/0
16.4.2017 17:13

P83a58v83e66l 51Š55e10f19l 7677328213657

Prosím pěkně není!!! Podzemní vody jsou stratifikovány do tzv. zvodní a tyto se skutečně mohou nazývat svrchní či spodní ale ne vodou, ale jak jsem psal zvodní, nic méně právně se chrakterizují v metrech pod terénem, napři od -10 do -35 m první vodeň atd...

0/0
17.4.2017 10:12

P37r44o96c26u43t 46H36o12g 3550130617

A ještě něco, krach Poldi byl řízený a úmyslny a myslím že naši hoši z BIS by mohli najít pár zajímavý zpráv a dokumenty z počátku 90 let aby bylo konečně jasno! My to na Kladně víme,ale asi se tato informace ztratila jako výnosy z těžby uhlí a výroby oceli. Nechte si laskavě spočítat za kolik korun v dnešní měně kolik uhlí se vytezilo a jaká byla produkce oceli. A pak to porovnejte s tím,kolik by stála sanace. Číslo zajímavé opravdu...nato nemusím být ekonom stačí selský rozum že... 200 let....

A Stehlíka nevinte byla to jen tupá nástrčná loutka jinak řečeno bílí kůň. Patrejte v kruzích politické elity a hledejte ty dokumenty. A pozdravujte pane V. Klause. Ten by nám k tomu mohl říci velmi mnoho viďte pane chytroline..Nikoliv modrá ale zelená planeta. Žádná globální oteplování není a td...Jo a ještě go to London visit pan Kellner. Ten také něco ví! Good luck detektivové.

+2/0
16.4.2017 15:53

R84o63b80e84r96t 84K17u23b90í87č51e29k 6564528503383

Pokud víte něco konkrétního, proč jste nepodal trestní oznámení?

+1/0
16.4.2017 16:03

P28r56o17c78u19t 33H75o58g 3890160707

Na koho? Např na bývalého ministra financí později premiéra a následně prezidenta? Promiňte ale nejsem sebevrah a nechci skončit naložený v louku na dně Orlíku.

+1/0
16.4.2017 17:25

P58r15o73c42u30t 33H19o30g 3600860317

V louhu

0/0
16.4.2017 17:26

P90r23o18c43u93t 80H25o66g 3400380957

http://www.holesovskavyzvasp.cz/jak-to-bylo-s-poldi.html

0/0
16.4.2017 19:52

V51l80a42d36i58m87í28r 47K66r72á36l 4223926150642

POLDI byla v krachu již za socialismu, můžete se mrknout do archivu na její hospodářské výsledky. Hledal se pouze ocas na kterého se ten průšvih hodí a našel se kvalitní

+2/0
16.4.2017 16:15

R85a12d52i94m 63P66o64l51á32š66e21k 9866213569759

S dnešními postupy krizového manažmentu by šlo leccos zachránit.

Tak velká firma, pokud její sestup je řízený, nikdy nekrachne najednou, jako Poldovka za Stehlíka. Ale postupně se zbavuje jednotlivých méně životaschopných provozů a za výtěžky z nich vždy přežívá životaschopnější zbytek.

Otátka je , jestli to tehdy bylo politicky možné takhle postupovat.

+2/0
16.4.2017 16:54

P58r48o30c18u32t 60H86o95g 3600410427

Jste velmi bystrý a mate naprostou pravdu. Díky za příspěvek.

0/0
16.4.2017 17:37

P49r64o31c63u10t 25H37o39g 3940230237

Podle mě nebylo. Nejsem zastáncem konspiračních teorii ale je cosi shnileho ve státě českém. Nebo určitě bylo..

0/0
16.4.2017 17:56

P44r73o38c85u39t 20H68o47g 3100160907

A je zde podle mě velká souvislost s akvizici Trenčínskych železáren od United Steel Company. Přesun provozu na východ,levnější pracovní síla a blíže k polským dolum. Potřeba uhlí koksovatelne ale levné. Ty poldovacke patenty posloužila dobře pak je možná amici prodali do té Činy. Tak by to mohlo být. Jenže dnes už by případné vyšetřování muselo jít přes EU.

0/0
16.4.2017 18:01

P89r23o86c90u83t 81H13o98g 3150900637

Za totace přeci nebylo nic takového možné ;) víte jakou mají ty dokumenty relevanci? Asi tak jako stav ekologické situace kolem Čínských továren. Vše je v pořádku žádné problémy nemáme zadne znecisteni není a pokud je tak ho intenzivně řešíme. Jsme přeci soudruzi, pravda jedné strany. Svědectví lidi mluví o opaku. Za Bolsevika a na Kladně?! Řídit se těmito dokumenty je trošku více než méně hloupost. Falsovalo se všechno a všude. A lidi z ekonomického oddělení co ty výkazy dělali jsou už buď po smrti nebo ze strachu o rodinu raději zapomněli. Víte kolik patentů z Poldi se po revoluci prodalo do zahraničí například do Činy? Většina.A kde jsou ty peníze. Stehlík za ně nakoupil bývalé vládní Tatry. Mohl bych pokračovat ale je to zbytečné. O mrtvých už jen v dobrém.

+1/0
16.4.2017 17:35

P30r27o10c29u68t 65H95o59g 3810600627

Cituji z :

http://www.zivnostenskelisty.cz/clanky/4597-hrobar-poldi-kladno-stehlik

Problémy Poldovky začaly ale mnohem dříve, už v roce 1990, kdy bylo zřejmé, že se firma musí vyrovnat se ztrátou především tuzemských zakázek, které tvořily největší část její produkce, dále s nesplaceným gigantickým dluhem, který měl vůči Poldovce rozpadající se Sovětský svaz. Skončily zbrojní dodávky i práce na výstavbě jaderné elektrárny a jiných velkých staveb. Na rozdíl od ocelářských podniků na Ostravsku se však Poldi nezdařil restrukturalizační manévr, jehož podstatou byla orientace na západní trhy. Stát prostě nevěděl, co s takovým problémem dělat, a tak se čekalo na "kavku" v podobě naivních Stehlíkových.

0/0
16.4.2017 19:46

M45a13r55k79é46t30a 75V36í23t40o35v58á 4738170755196

Nejlepší jsou ti, co všechno vědí (zejména kdo za co může), ale vykřikovat do světa to umí jen anonymně, že?

0/0
16.4.2017 17:35

P40r54o35c95u17t 32H80o52g 3210840207

Prosím vás snad umíte klikat na ikonky se značkou FB. Tak třikrát klikněte správně a uvidíte můj profil na FB s mým celým jménem i bydliště .Nevim proč se tu zobrazuje má přezdívka 3 roky stará.Chyba na strane iDnes. S pozdravem Prokop Ježek

0/0
16.4.2017 18:05

P50r13o51c50u34t 39H37o77g 3830450147

Pardon madam budou vám stačit jen dva kliky na Vaši myšku ;)

0/0
16.4.2017 18:10

P45r82o32c77u77t 32H94o68g 3360210917

A že vy máte vyplněný profil a informace o sobě madam? Omlouvám se pokud to zní neslušně ale chápu že asi nejste pokročily uživatel PC.To se doručíme časem. S pozdravem PJ

0/0
16.4.2017 18:19

M56a64r14k56é64t54a 22V32í12t67o60v20á 4358330715896

Nejsem, zas tak moc mne to nebere; ale pokud mám k dané věci co relevantního říct, a to Vy v této konkrétní věci zjevně máte, pak to s podpisem a kontaktními údaji datovou schránkou (jsem alespoň trochu technicky zdatná, že ano?;-)) odešlu příslušné instituci.

0/0
16.4.2017 21:36

V10a28l45o38u91c73h 35Z19d51e73n38ě53k 2587575527581

...pomůžou odvrátit občané a firmy penězi z daní...

0/0
16.4.2017 15:50

P97r58o55c85u45t 77H74o81g 3640600427

Banku si také nedostavil pan bývalý primátor Böhm z vlastních úspor ani za peníze Janouška že. 36 Mld na autíčka a pohodlné prdelky aby nemuseli používat MHD.A tady není 6 mld na odvrácení ekologické katastrofy. Tak tomu já říkám společenská odpovědnost. Víte kolik lidí tam žije? Ty malé děti co mají rakovinu. Mám pokračovat nebo chcete data z ČPZP o stavu věci zdraví lidí co tam zijou!? Jeďte se tam podívat na exkurzi.Moc hezky pohled. Jules Vern, Ocelové město.

0/0
16.4.2017 16:08

P45r83o71c96u53t 16H42o93g 3490890817

Byl bych velmi rád,aby všichni kdo sem přispívají nejprve věděli alespoň základy stavu věci v této oblasti a také něco o historii a současnosti tohoto města. Já jsem tam prožil většinu života a v areálu Poldi něco viděl slyšel cítil. Toto město dotovalo 200 let uhlím a železem a uslechtilou oceli a nejtvrdší práci pro pořádne chlapy,kteří umírali v 50 ti letech skoro třetinu Evropy a běžte se tam podívat jak to tam dnes vypadá?! Kdysi nejbohatší město v republice,zakladatel Poldi Hute kdysi nejbohatší člověk světa. Ano..dnes není ani elektrická dráha do Prahy ani severní most do Prahy. Atd. Všichni se na nás vykašlali, když jsme přestali dávat. Největší "tunel" Blanka v historii CR stal 36 Mld aby si mohli lidičky vozit auticky pohodlně prdelky skrz Prahu. A tady se handrkujute o pár drobných.???

Jak zpívá v jedné písní Jarek Nohavici "...na šachtu s nima, dobrý den,sportu zdar život je prima "

Víte že Kladno bylo společně s Porurim v Německu na samém startu průmyslové revoluce? A zjistěte si na wiki jak se Německy národ toto oblasti osvědčil a jak tam investovali miliardy marek a dnes je to centrum hightech oboru a jeden z nejbohatších a nejlepších míst pro život na Světě.

Tak trochu ucty rozumu hlavně a respektu prosím, nezadam.

Jinak ste si mohli dodnes topit dřevem a nechat se operovat dřevěným skalpelem.

Díky PJ

+2/−3
16.4.2017 15:42

M10i82l39a94n 14W89e26l68s73e54r 5252128218751

Jste ukřivděnej. Neumíte pravopis.

0/−1
16.4.2017 15:47

P77r84o53c32u53t 63H72o40g 3400880347

Na pravopis vám kašlu klikam to tady na telefonu. A myslím že to není (důl)ežité ani (dùl)ežitý. Já mám dodnes plechové plíce a viděl jsem ty lidi po práci v dolech velmi často. Jeďte do Ostravy oni vám to tam vysvětlí podobně. Tam si sfarejte na Landek a zkuste si práci horníka.

0/0
16.4.2017 15:59

M78i76l83a47n 26W62e12l67s25e57r 5712558508721

Tak si ve volbách vyberte bolševiky a oni vám zařídí životní uroveň jako před 30 léty.

+2/0
16.4.2017 16:22

P83r65o95c86u86t 30H81o60g 3300750307

Nechápu vás komentář kam tím míříte.By the way jsem Liberal a Bolševiky opravdu bytostně nenávidím. Snažím se tu o jakousi analýzu stavu věci a o to aby měli lidi co celý život tvrdě drželi a zničili si zdraví aspoň nějakou satisfakci. Děkuji není zač

0/0
16.4.2017 17:44

P87a71v94e36l 19O68b51d49r69ž34á23l41e30k 6566914228432

Jestli je dobré tohle radit v situaci, kdy KSČM má stabilně výsledky, jako pravicové strany dohromady?

Myslíte to jako vtip, ale statisíce lidí to berou vážně a chodí volit.

0/0
16.4.2017 20:18

K95a28r15e39l 12N58o69v96o76t52n53y 2681525289550

Ucta a respekt ekologickou katastrofu neodvrati. Historie je hezka vec, ale je potreba se koukat do budoucnosti.

Jinak, mimochodem, soucasny stav je taky jen dalsi z dusledku desitek let centralniho planovani pod taktovkou Komunisticke strany. Vami zminovane Poruri nemuzete s Kladenskou oblasti dnes srovnavat prave proto, ze Poruri bylo v Zapadnim, demokraticko-kapitalistickem, bloku, kdezto Kladensko ve Vychodnim, pod vladou Komunistu...

+2/0
16.4.2017 15:52

P18r27o37c89u17t 40H16o88g 3300160807

Ano, bohužel máte pravdu. Nicméně podotýkám že zde máme kapitalismus již 27 let.V Poruri jim to trvalo ta revitalizace víte jak dlouho?To už měli hotovo my teprve začínáme. Radši než sanovat Poldi raději postavit Mega továrnu na Logo na krásných pozemcích kde mohli stát třeba domečky pro rodiny. Hmm.atd atd

0/0
16.4.2017 16:02

P47r69o33c74u39t 94H17o47g 3630120697

Pardon na Lego ne Logo..

0/0
16.4.2017 16:03

R90a84d22i35m 38P41o26l97á80š27e16k 9666323139299

Ale trochu má pravdu. Poldovka byla dána Stehlíkovi a kdo ho trochu znal, mohl nejspíš už dopředu říct, že ta Poldovka pod jeho vedením kompletně krachne.

Kdyby se Poldovka po roce 1990 řídila dle zásad krizového manažmentu, sice by hodně zeštíhlila, ale zbytek by bezproblémově dodnes fungoval v mnohem větším objemu, než to tam funguje dnes.

+2/0
16.4.2017 17:06

Š11t15e13f89a38n 84F32r31i21č10a 7722118223586

Ale my si doma přitápíme dřevem. Je to docela ekologické, a u krbových kamen je příjemná atmosféra.

0/0
18.4.2017 8:04

Š61t14e64f53a47n 35F51r77i81č11a 7732718323346

Ten článek obsahuje tvrzení, která jsou v lepším případě polopravdami, v horším případě jsou to lži. Na Moravě stát nemohl nic ušetřit při řešení starých ekologických zátěží, protože tyto zátěže na Moravě stále existují a vyřešeny nejsou. Stejně tak samotnou privatizací kladenských podniků nemohlo dojít k odstranění ekologických zátěží, protože tyto zátěže vznikly za hospodaření státních podniků. Privatizace není žádné mávnutí čarovným proutkem. Bylo to jen podstrčení Černého Petra soukromým firmám. Atd., atd. ...

+1/0
16.4.2017 15:05

J63i41ř12í 11F70o20g92e11l 2440731726842

Ekologickou zátěž POLDI by měl zaplatit ten zázračný podnikatel Stehlík, co ji dostal za hubičku a vytunelování ji.

+1/0
16.4.2017 14:49

J67a63n 11B34a65b40j13a49k 5285225519232

Příspěvek k diskuzi o tom, zda nám komunisté nechali zemi bez dluhů...

+6/0
16.4.2017 14:12

P84a77v76e32l 33O11b25d65r61ž96á67l79e97k 6716394118642

Z pohledu komunistů není ekologická zátěž dluh... Stačí se podívat do Číny.

+2/0
16.4.2017 16:00

P59r69o89c80u61t 67H87o76g 3560450427

Přesně tak. A falsovani výkazů a zpráv no problem.

0/0
16.4.2017 18:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.