Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zaběhnutý pes pokousal muflončata v Krči, majitele lze potrestat jen těžko

Na mufloní stádo v areálu Thomayerovy nemocnice zaútočil o víkendu pes, který se někomu zaběhl. Během chvíle zabil několik mláďat muflona, která byla pár dnů staré. Majiteli psa ale nejspíše nic nehrozí, Krčský les nepatří do honitby, na kterou by se jinak vztahoval myslivecký zákon.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84o70s14e90f 42M69i22k90e34l 2398460606932

A co kdyby tohoto psa zakousl jiný zatoulaný pes? To by bylo křiku! To by bylo soudů!

0/0
22.4.2017 20:17

M97a34r29t60a 94G24r56o63u93š84l87o62v42á 5105173319

Cit: Blesk 20.4.2017:

Dle povolení lze odchytávat mufloní zvěř v areálu nemocnicevždy v období od srpna do března. Loni proběhlo osm odchytů. Z celkového počtu96 kusů muflonů skončilo v ZOOkoutku v Chuchli nebo v jiných koutech republiky34 z nich, a to především muflonek s mláďaty. Letos se odchyt teprvechystá.

Už nemusíte, ochránci přírody. Stačil jeden pes. Úmyslně se o selekci postaral sám. Respektivejeho majitel, který se vyhne trestu. Museli by mu totiž prokázat, že dal psovipříkaz k usmrcení muflonů. Některým zadáveným mláďatům nebyl ani týden.Nehledě na to, že ačkoliv tito mufloni obývají krčský a kunratický les, nelzena případ vztáhnout zákon o myslivosti.Tedy honební zákon,protože územíspravují Lesy hl.m.Prahy.

Neradostné místo Thomayerovy nemocnice, která jenminimálními kroky, co se týče oprav budov, pokračuje vpřed. Tempem apenězi, kterými disponuje zřejmě ještě v tomto století nedosáhne vzhledupůvodní podoby starobinců, který zde byly v roce 1928 otevřeny. Mufloni, kromě pár keříků, neměli co zničit.Naopak pro zejména dětské pacienty jsou přínosem.

Opět jen doklad toho, že stále žijemev absurdistánu.Bohužel i děti se přesvědčují na každém kroku, že dobro málokdyvítězí.;-(

+1/0
21.4.2017 9:20
Foto

J66a98n 44B57o14r20o86v96i61č47k55a 5733113190314

Množství čoklů v Praze je naprosto strašné. A s tím odpovídající množství problémů, všudypřítomných psích hov*en a psí moči. Majitelé terorizují skrze své čoklí bestie nejen zvěř, ale i ostatní občany.

+11/0
20.4.2017 14:13

A58l58e62x72a25n60d71r 12Š63í48r 5161760483

Majitele psa utratit. Totiž... psa utratit, majitele zastřelit. Totiž... psa zastřelit.

+1/−1
20.4.2017 11:28

M47i90c97h22a17l 80Ž47á41k 8849230489332

Hele když nemá psa na vodítku a ten pozabíjí muflončata tak mu nic nehrozí? Dejte mi jjeho adresu protože tohle je na přesdržku. Minimálně proliskat toho pitomce.

+5/0
20.4.2017 11:18

K32a19r39e46l 65D93r89d77a 6344252607

Krčská zřícenina. Muflonů je mi samozřejmě líto a je to skvělá atrakce, pro ZOO "Krčská šamanská léčebna Pražanů". Minule se tady rozplýval nějaký zaměstnanec z Krče, jak je tento Masarykův ústav skvělý i dnes. Až na to, že zedníka a řemeslníky viděl naposledy za Masaryka... Viděli jste zdejší závodku? Prahistorie jídelen. Rv

Docela je mi úzko z toho, že je to moje spádová nemocnice a že v každé díře v Česku mají solidní moderně vypadající nemocnici, kam se na rozdíl od Krče nebojím vstoupit. Minule tady padala pacientům betonová stříška na hlavu a pavilón měl uzavřený vchod. Mám pocit, že Pražané jsou v Česku Ti úplně poslední, pokud jde o nezbytné služby pro ně. Rv

Ano, mufloni jsou ten největší problém Krče a je třeba nad událostí zaplakat. ;-D

+3/−2
20.4.2017 10:45

J78a60n 11M54o27s61t52e59c91k13ý 8159593296620

A proč brečíš v diskuzi u mláďat pozabíjených psem nezodpovědného majitele? Až tu bude článek o stavu omítek v Krčské nemocnici, mají se tu řešit zabitá mláďata? ...Kájo Mrdo, zamysli se nad sebou.Rv

+3/0
21.4.2017 0:41

K41a35r77e86l 22D28r22d95a 6784342817

Krčská zřícenina. Muflonů je mi samozřejmě líto a je to skvělá atrakce, pro ZOO "Krčská šamanská léčebna Pražanů". Minule se tady rozplýval nějaký zaměstnanec z Krče, jak je tento Masarykův ústav skvělý i dnes. Až na to, že zedníka a řemeslníky viděl naposledy za Masaryka... Viděli jste zdejší závodku? Prahistorie jídelen. Rv

Docela je mi úzko z toho, že je to moje spádová nemocnice a že v každé díře v Česku mají solidní moderně vypadající nemocnici, kam se na rozdíl od Krče nebojím vstoupit. Minule tady padala pacientům betonová stříška na hlavu a pavilón měl uzavřený vchod. Mám pocit, že Pražané jsou v Česku Ti úplně poslední, pokud jde o nezbytné služby pro ně. Rv

Ano, mufloni jsou ten největší problém Krče a je třeba nad událostí zaplakat. ;-D

0/0
20.4.2017 10:44

M47a85r13c69e54l 75S93t29a39r55ý 9618244773419

když si v parku chytnete mládě muflonka a na veřejnosti ho vlastní kudlou hezky vykucháte, seberou vás za trápení zvířete. když to samé uděláte, ale místo kudly máte psa, policie vám nic neudělá

+4/0
20.4.2017 9:16

A81l64e59x16a96n54d32r 27C27h53y96t21i53l 2524772735741

Nedbalost vs úmysl. Zabití vs. vražda.

Tam bude asi ten rozdíl.

+1/0
20.4.2017 11:59

J90a55n 78M32o41s22t14e39c87k37ý 8279463966800

Následek je stejný

0/0
21.4.2017 0:42

A28l79e41x88a11n93d52r 81C23h38y93t17i39l 2934632305251

Budete se divit, ale není, trestní sazba je jiná.

0/0
21.4.2017 7:28
Foto

M95i96l42o57s83l88a13v 64B28a62c34h78t74í89k 3376254581531

Parlament jistě přijme zákon o ochraně muflončat. A vysoké sankce, od dvou milionů za stržený kus. Hned, jak se zakáží pytlíky v prodejnách, a jiné velmi důležité věci.

0/−1
20.4.2017 8:55

Z39d39e23n82ě65k 45W95e90r57n17h45a25r70t 6807145482238

Proč by nešlo potrestat majitele? Pokud pes má majitele, tak ten samozřejmě odpovídá za veškeré škody, které jeho zvíře způsobí. Jediný problém vidím možná v určení té škody, nevím jak se oceňuje muflon, ale každopádně by měl majitel všechno uhradit, plus pokutu za volné pobíhání psa.

+4/0
20.4.2017 8:49

J81a78k28u92b 10F66e97i73f78a92r 7379839976809

Bohužel pokuta nebo náhrada škody asi nepřipadnou v úvahu. Slušný člověk takto psa běhat nenechá, tedy lze usuzovat na psa nějakých fěťáků, houmlesáků anebo kombinaci obojího - viz případ ze ZOO. Z těch nikdy nic nedostanete, jen to stojí stát další penízeRv

+1/0
20.4.2017 8:49

J34a72n 58B67a38r66t88u61š27k86a 7126831641503

Jo, kdyby muflon nakopl pejsánka, to by bylo kvikotu pejskařů! A žalob na náhradu škody! :-P

+3/0
20.4.2017 8:29

J45a83r16o84s73l33a38v51a 79K59o12l55i25h12o41v72á 6479337297493

Muflon není šelma. Nemá v genech lovce, na rozdíl od psů.

+3/0
20.4.2017 8:31

J56a62n 53B93a12r63t58u40š42k44a 7866251911743

jasně, neloví, ale bránit se umí !

+1/−2
20.4.2017 8:45

J44a36k23u76b 81F51e64i31f40a85r 7299149476489

Bohužel se mýlíte, jediná obrana muflona je útěk.

+1/0
20.4.2017 8:50

Z15d63e42n17ě81k 10W91e14r50n71h96a58r41t 6637175522468

Muflon je v podstatě ovce, to není jelen, srnec nebo dokonce kráva či býk, aby se bránil aktivně. Ovce jen zdrhá a klidně se nechá zahnat do díry nebo se oběsí na plotě a podobně. Zkrátka pitomá ovce.

+1/0
20.4.2017 9:41

J34a73r73o47s19l41a61v13a 24K12o17l56i89h61o93v80á 6579487387933

Asi ta muflončata pejsánka nějak provokovala, pejsáčci si hodně pamatují a kdejakou provokaci trestají.

+1/−2
20.4.2017 8:24

J25a27r42o43s80l29a69v39a 56K77o90l83i31h54o67v11á 6329457967163

Jinak to byl jistě hodný pejsek a nikdy nikomu neublížil.

+6/−1
20.4.2017 8:24

Š52á55r87k28a 43M65a22t76y81á40š97o30v36á 1331755942279

utekl ten pes? utekl,způsobil škodu,způsobil, má majitele? Má, tak je odpovědnej majitel!!!!!

+5/0
20.4.2017 8:04

M95i56c35h20a16e45l23a 78N71o59v82á19k48o92v38á 8140718818471

Ježiš, Šárko, uklidněte se, dýchejte si: nádech, výdech - klidně do pytlíku.

Ano, odpovědný je majitel. Nikde nikdo netvrdí nic jiného. Představa psa před soudem mně pobavila.

0/−3
20.4.2017 8:20

J44i12ř44í 59P92r46a62ž60á59k 9940372941442

Pes volně pobíhající více než 200 m od domu - to se dá vyřešit dle zákona jednou ranou.

+4/−1
20.4.2017 7:38

S60t64a19n65i35s56l69a45v 49Š35p14u60n49a94r 2443955951849

Tak mi prosím vás ukažte zákon kde sem povinen mít svého psa na vodítku.Máte pravdu že myslivec muže zastřelit psa 200m od oplocení domu či jiného oploceného objektu.Musí jít ale o psa který není pod vlivem svého pána (třeba štve zvěř) a myslivec nesmí zastřelit ovčácká,služební a lovecká plemena.Takže muj pes muže běhat na volno všude kde to není upraveno místní vyhláškou.

+1/−3
20.4.2017 7:49

M75a40r39i41á65n 45B60e97d24n71á83r57i69k 9151341350498

Co není dnes může být zítra. Dle mého by pes mimo Váš pozemek měl být vždy na vodítku. Není nic horšího, když spěcháte a vylítne na Vás uštěkaný čokl. Já nemám čas čekat až pejsánek uposlechne majitele, už jsem pár krát nějakého drzého psa nakopl a před pár lety jednoho vzal pepřovým sprejem. Majitel nikde... Jinak Městská policie psy odchytává a pak majitelé platí pokuty a nebo pes končí v útulku. Byla doba kdy končil po pár týdnech v kafilérce. Nic proti psům, ale nesnáším jejich majitelé co se o ně nestarají a nedají jim výchovu.

+8/0
20.4.2017 8:00

A12l53e13x10a21n41d51r 10C15h48y74t27i16l 2334292935581

Mám psa vycvičeného dobře, odvolávám ho i od vysoké, s čímž má i řada profesionálů problém. takže nevidím důvod, proč bych ho měl dále než 200m od domu mít na vodítku, pokud v okolí nikdo není, na psa vždy vidím a je v ovladatelném dosahu.

0/−3
20.4.2017 9:10

M75a96r29i87á80n 60B95e29d32n43á95r46i80k 9101601380628

Na veřejném prostranství by jste měl mít psa od sebe max 2 m, tedy vodítko. Je to jako chodit s odjištěnou zbraní a mávat ní kolem s chromou rukou a prstem na spoušti.

+1/−1
20.4.2017 11:02

A91l94e89x45a10n22d33r 17C45h51y12t32i27l 2524942765181

Kde jste to vyčetl?

V mysliveckém zákoně to takto psané není.

Vašemu přirovnání se musím smát. Jak můžu mávat chromou rukou s prstem na spoušti? Nějaký renonc ne?

„Myslivecká stráž (taktéžmyslivecký hospodář) je při své činnosti oprávněna usmrcovat v honitbě toulavé psy, kteří mimo vliv svého vedoucího ve vzdálenosti větší než 200 m od nejbližší nemovitosti sloužící k bydlenípronásledují zvěř; pokud je tato nemovitost umístěna na oploceném pozemku, počítá se vzdálenost od jeho oplocení. Toto oprávnění se nevztahuje na psy ovčáckých a loveckých plemen, na psy slepecké, zdravotnické, záchranářské a služební. Myslivecká stráž či myslivecký hospodář jsou dále oprávněni usmrcovat kočky potulující se v honitbě ve vzdálenosti větší než 200 m od nejbližší nemovitosti sloužící k bydlení; pokud je tato nemovitost umístěna na oploceném pozemku, počítá se vzdálenost od jeho oplocení“

+1/−1
20.4.2017 11:57

M18a14r13i15á15n 16B31e98d59n13á87r18i20k 9581391260928

Myslivecký zákon se mě ani města netýká, můj pohled na věc, tedy psa ve městě. Mimo to pes je dle zákona věc a lze ji interpretovat jako zbraň, tedy žádné volné pouštění na veřejném prostranství. Stejně jak nesmíte obnažovat svoji zbraň veřejně a pohánět se po okolí. Žádný pes nikdy na 100% neuposlechne, proto je jako chromá ruka. Nemáte nad ní kontrolu, stejně jako nad volně probíhajícím psovy

+1/−1
20.4.2017 12:21

A98l21e57x17a73n73d12r 45C84h83y87t21i27l 2394892405731

Ne, vážený neznalý, pes již není věc od roku 2013. A bavili jsme se o pobíhání 200m od oplocení či domu, tzn. mimo zástavbu. Váš svévolný a nesprávný výklad je mimo mísu. Platné zákony jsou jasné. Vaše interpretace je pouze Váš názor, nikoliv platný zákon.

O obnažování zbraně (ať už tím myslíte cokoliv) se bavit nehodlám.

0/0
20.4.2017 13:22

J77a60n 77M59o13s86t78e86c70k94ý 8409183336920

Myslivec je tvor líný, nenažraný a věčně ožralý, lidstvu neprospěšný. 200m od obydlí zastřelit pro potulku.

0/−1
21.4.2017 0:52

A93l58e52x50a58n90d33r 30C92h85y75t24i75l 2564302985341

Jaké to je, být obětí stereotypů?

http://www.policie.cz/clanek/kontroly-myslivcu-na-honech.aspx

0/0
21.4.2017 7:32

A38l14e33x78a51n55d96r 68C13h33y24t78i25l 2584942355921

A jak se na to dívá soud?

http://www.jihlavske-listy.cz/clanek11050-zastrelil-psa-dostal-dva-mesice.html?komentare=vse

0/−1
20.4.2017 12:01

Z63d89e34n53ě24k 25Š97m31e40r78d34a 6740811551170

Mě to spíš připadá, že pod vlivem jsou ti majitelé psů.

+3/0
20.4.2017 8:43

Z28d49e43n49ě30k 68W79e78r36n90h63a64r40t 6657125602328

Městské vyhlášky to velmi často vyžadují a třeba naopak určí oplocené bezpečné plochy, kde je naopak volné pobíhání psů povoleno. Ale jen tam, všude jinde se to nesmí.

0/0
20.4.2017 8:51

A10l59e58x98a67n55d13r 39Š50í32r 5441370563

Váš pes možná, ale vy byste měl být voděn na vodítku a s košíkem na mordě.

0/0
20.4.2017 11:30

J34a63n 13M54o97s45t32e14c71k38ý 8339333316910

Může dokud na něj nepošlu svého pibulla. Potom "sorry jako" a budete se tu čertit, že pitbull nedodržel vyhlášku stejně jako ten, co zabíjel v Krči.

0/0
21.4.2017 0:47

M91i25c48h71a40e20l78a 70N52o15v84á83k21o85v24á 8660658358801

Chápu námitky všech odpůrců psů, chápu výhrady všech pejskařů. Stojím někde mezi: pes, když už tedy chován ve městě, by měl mít možnost se proběhnout (samozřejmě ne na Václaváku). Nevadí mi volně pobíhající pes - ale naprosto STRIKTNĚ s náhubkem! Včetně chcípacké čivavy!

+4/0
20.4.2017 7:13

L89í68d59a 91J11e42l77í38n39k18o44v19á 4365360440346

Ano, ten váš názor, to je přesně názor těch, jejichž psi se "probíhají" po lese. I pes s náhubkem dokáže nadělat velké škody. Pes má hlavně být ovladatelný a přiběhnout na zavolání, ale jelikož spousta lidí vychovává své psy jako děti, tudíž přeci nebudou nějakým drilem omezovat jejich osobnost, pak to dopadá, jak to dopadá :-/

+4/0
20.4.2017 7:50

M67i97c27h58a53e45l48a 49N46o87v72á64k41o44v22á 8450318908531

Dobrá. Popište mi, prosím, ze své vlastní zkušenosti (žádnou urban legend), jakou "velkou škodu" jste zažila spáchat psa s náhubkem. Pak možná změním názor.

Nic fatálního se na 99,9% nestane, pes na Vás maximálně skočí (stalo se Vám to někdy? mně ani nikomu blízkému ne) , ale víc Vám neublíží.

+1/−1
20.4.2017 7:55

M62i61r16o14s61l14a82v 43T46i83š16e66r 4349679504742

I pes s náhubkem užene zvíře k smrti, nebo se takové zvíře při útěku před ním o něco přerazí. Taková srnka nebo muflon opravdu když vidí psa, tak před útěkem rozhodně nekontrolují, zda má náhubek.

+4/0
20.4.2017 8:16

M26i29c46h17a35e37l24a 79N65o21v86á84k75o55v37á 8150738328601

Jojo, to je masový jev.

Víte co, na světě se může stát spousta nepravděpodobných věcí, představte si, že můžete třeba umřít v sauně, páč se Vám ulomí klika.

Zakážem všechny sauny!

Víte co, já NAPROSTO neobhajuju nezodpovědné pejskaře, kdo psa neumí vychovat, vůbec by ho mít neměl, ale buďme trochu soudní....

0/0
20.4.2017 8:23

S89t31e23p20a91n 29T76o97t73h 8298689355578

Rvasi neumíš číst... tady se kounkrétně jednalo o UŠTVANÉ a ZARDOUŠENÉ kusy. To co má na ruce, je "jen" Uštvané...Rv

+1/0
20.4.2017 8:29

M16i17c97h65a65e78l65a 77N85o60v76á56k39o60v81á 8550628928561

http://www.srazenazver.cz/cz/user/home/graph/

Žádám Vás, abyste okamžitě přestal jezdit autem! Průměrně měsíčně zařve na cestách cca 200 kusí srnčí zvěře! Jak můžete ???

Dop.dele, nenuťte mně tu brečet nad jedním případem uštvaných muflonků.

Stalo se, šťastné to není, ale tyhle hysterické výlevy, to je fakt něco.

0/0
20.4.2017 9:11

Z42d48e72n76ě52k 10W77e80r76n30h16a81r98t 6557175282978

vím o případu, kdy volně pobíhající pes, s košíkem, překotil kočárek s dítětem. On to asi "nemyslel zle", jen se chtěl podívat. Nicméně bylo z toho hodně křiku a zlosti a jen o fous to neskončilo zraněním dítěte. Takže i pes s košíkem je riziko.

+2/0
20.4.2017 8:54

Z69d75e38n27ě91k 10Š18m74e60r27d44a 6860381351960

Tak možná je dobře, že měl košík a nepodíval se do kočárku bez něj.

0/0
20.4.2017 9:05

Z75d67e57n75ě38k 85W90e83r65n33h58a58r86t 6907105272228

to sice ano, ale i tak to byl docela hukot.

0/0
20.4.2017 9:08

Z67d81e47n86ě42k 39Š96m60e43r51d55a 6330191331110

To věřím.

0/0
20.4.2017 9:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.