Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči vyměnili auta za vlaky a zahltili nádraží. Pomohou nová parkoviště

Stále více Středočechů vyráží po zavedení parkovacích zón v Praze do hlavního města vlakem nebo autobusem. Řidiči tak zahltili okolí nádraží odstavenými auty. Kraj chce městům pomoci stavět parkoviště.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V38í29t12ě79z72s22l15a95v 80K31l72o62z26í84k 3901909514987

Jestli to hodlaji zpoplatnit tak to bude na hov..

0/0
5.5.2017 21:09

M11i25c58h42a41l 41J70a35r59o78š 7594290592165

Stejně jsou ty zóny blbost. Modrá čára nové místo nevytvoří, jen znemožní přejezdy rezidentů po Praze.

+2/0
5.5.2017 20:17

J61a52n 52Š30m72í45d77a 7355258129932

A neměla by se především na budování nových parkovišť pro svoje zákazníky podílet i naše národní železniční společnost v České republice, tzv.ČD?

+1/0
5.5.2017 9:01

J30o81s72e85f 30K26a50r12f87í63k 7342105786850

:-)))))

Tem je to u******... Kdyz jim ubudou zakaznici, tak proste dostanou dotace na nerentabilni spoj a hotovo.

+3/0
5.5.2017 10:28

M70i48c12h85a54l 26J30a11r22o56š 7644410482695

ČD navíc jen provozují vlaky a nádraží, ani ty koleje jim nepatří. Ty se dotují z dalšího balíku.

+1/0
5.5.2017 20:13

P77a63v32e89l 43O40b47d20r87ž61á72l57e43k 6786564278962

vlaky kolem Prahy byly narvané už před tím... úbytku se nebojí

0/0
5.5.2017 22:13

Ř28e52h50o85ř 74V38l33a38s56á76k 2104794601396

No a už na ty vlaky pořádně navazují autobusy? Kdo je ochoten po osmi kilometrech zanechat automobil na nehlídaném parkovišti, jistě by často dal přednost tomu strávit čtvrt hodinu v autobuse a o auto se vůbec nestarat.

Nevím, jak teď, ale před deseti lety to byla tragédie. Zastávky autobusu daleko od nádraží, spoje časově naprosto nenavazovaly. Tam by často stačila politická vůle a minimální náklady.

Nic proti parkovištím, ta mají vznikat také.

+1/0
5.5.2017 8:33

P65e83t11r 42Č20e10r11m19á45k 9558335389230

Jo to je tak když se problém místo řešení odsune, aneb když máme bordel v obýváku tak ho kopné do kuchyně, sice nezmizí ale nebude přece tolik vidět R^

+2/−6
4.5.2017 19:43

P33a80v68e86l 32O64b38d67r22ž95á28l90e88k 6936654148822

Co je za hranicemi Prahy, to pražskou radnici nezajímá...

0/0
5.5.2017 22:14

P69e20t17r 11Č43e91r58m77á24k 9178965269420

Tak ono jí nezajímá ani to co je před nimi, samotní pražané trpí zónama naprosto nejvíc...

0/0
6.5.2017 20:21

J15i40ř50í 10K19o15c74u18r23e57k 6945114975708

A co jste čekali, teleportaci nebo exodus?

0/0
4.5.2017 19:25

A14n23t29o21n17í53n 41S72v62o28b16o31d47a 3754373549492

Pražané přespávající mimo Prahu zahlcují dopravu do Prahy, v bytovce máme hodně lidí přihlášených v Praze a dojíždějících do Prahy pracovat, takže daně jdou Krnáčové ..... Stejné je to v satelitech, aby mohli dát děti do školky a školy v Praze, mají bydliště jeden v Praze a druhy v satelitu

+3/0
4.5.2017 19:17

J30i69ř95í 63K23o59c47u92r56e98k 6175614955588

Jaké daně? Zaměstnanci snad platí DPH? Jedna z mála daní, na kterou dosáhnou obce.

DPFO, Soc, Zdrav jde všecko státu. Obec z toho vidí tak max pracovní pozici na FÚ.

+1/−4
4.5.2017 19:23

A15n42t93o87n72í11n 87S84v19o88b73o67d86a 3814123829372

Podle počtu obyvatel se přerozdělují peníze obci, když nemá trvale bydlící, má smůlu

+2/0
4.5.2017 19:29

A41n85t13o55n79í37n 74S50v98o68b73o23d95a 3414643119312

Část daní podnikatelů jde obci, zdravotní jde pojišťovnám, vzpomeňte si na obec Modrava a Bakalu :-)

+1/0
4.5.2017 19:41

O56n26d15ř80e49j 81N47o42v84á85k 9747494919599

A co bude dál? Zavedou modré zony i Říčany a všechny obce u všech nádraží?

Byl by to jen logický krok ...

A nastane kolaps ....

+4/−1
4.5.2017 18:16

O20n53d25ř78e29j 20N55o59v61á66k 9227314129299

A to je přesně to, že naše veřejná doprva není dimenzována na to, že lidi -masivně- přestanou používat auta ...

Ono i v Praze už ROPID přiznal, že by to MHD neuneslo, kdyby se měli lidi začít o mnoho více přepravovat MHD ....

+5/−1
4.5.2017 18:13

P21e94t91r 41B12á85č60a 8545666325595

Jen houst, at se nam ty silnice trosku uvolni, predem diky ;-)

+2/0
4.5.2017 18:13

P45a31t17r47i51k 88E75g58e75r 2238120529261

Zavedení modrých zón právě tohle mělo za cíl splnit. Bohužel doplácejí na to pražané, nejenže teď nemohou zaparkovat v ulicích Karolíny Světlé, Belgické, Bieblova, Na Okraji, U Sluncové, Žitomírská, ale platí. Vzniknout přitom měly mírné brány u hranic Prahy a velkokapacitní parkoviště a bylo by rozhodnuto. Jsem však rád za integraci v pražské MHD.

+1/0
4.5.2017 17:54

O85n81d20ř11e65j 52N24o36v59á45k 9227724899819

Opravdu bylo cílem, aby se Praha rozparcelovala na 22 malých obcí, kdy občané jedné už nejsou svéprávní ve druhé?

Je nemálo příkladů, kdy člověk bydlí v jedné Praze, pracuje ve druhé, rodiče má ve třetí ...

A teď si vemte, že jsou profese, které musí jezdit po celé Praze a mohou na úřadech strávit i více než 3 hodiny ...

+7/−2
4.5.2017 18:19

M18i89r73e59k 97V58o56j68n73a34r 2521231243339

Nemohu si pomoci, ale modernizace tratí v okolí Prahy (ať už více či méně zdařilá) splnila mimo jiné jeden ze svých účelů: zatraktivnění cestování/dojíždění vlakem. Rozhodně se ale měla stavba parkoviště P+R zahrnout do oné modernizace trati a nádraží ... To, že se v této zemi nedokáže několik subjektů (= víc, než jeden) dohodnout, je věc druhá - jsem optimista, ale mám divný dojem, že potrvá ještě pár let, než bude pár nejpotřebnějších P+R hotových.

+6/0
4.5.2017 17:52

O52n53d97ř92e48j 24N26o14v49á53k 9117784459199

a kdo mohl ještě před 2 - 3 lety vědět, že začnou nové městské části takhle dovádět? a jaké to bude mít důsledky?

0/0
4.5.2017 18:14

M70i70r34e78k 97V92o50j84n49a51r 2531661383229

Tohle nebude JEN důsledkem zavedení modrých zón a kdoví čeho ještě. Stačí se podívat, jak vypadají dneska silniční přístupové cesty do Prahy: zahlcené, každou chvíli nehoda, každých pár km uzavírka/objížďka atd. Pro příklad netřeba chodit daleko - není to tak dávno, co i tady na idnesu potvrdili, že od dob, co se začalo ve velkém rubat na D1, stouplo využití vlaků na trase Praha - Brno řádově o desítky procent (nutno dodat, že co se týče zahlcenosti a uzavírek na tom např. Brno není nijak lépe už několik let...). Jet vlakem se na určitých trasách stává jednoduše rychlejší, pohodlnější (minimálně časově), bezpečnější už mnoho let ... a těch pár desítek minut sdílení prostoru s jinými není smrtelně jedovaté :-) . Teď ještě jen TROCHU navýšit parkovací kapacitu oněch přestupních míst.

+5/0
4.5.2017 18:33

O46n75d22ř39e98j 13N14o91v68á74k 9967434929739

no, zrovna tento problém se začal vyskytovat AŽ PO ZAVEDENÍ modrých zon na Praze 5, 6 atd. atd. ....

a jízda vlakem rozhodně není pohodlnější ... to může tvrdit jenom ten, kdo vlakem - zejm. Českých drah - pravidelně necestuje ....

0/−2
4.5.2017 18:36

M69i20r54e57k 76V32o64j62n80a88r 2451341613129

Je pravda, že trať plus mínus Hostivař - Benešov už nějaký ten pátek hotová je, ovšem chvilku to trvá, než naláká nové cestující (to je všude). Ty modré zóny navýšení počtu cestujících jistě hodně pomohl - nezdá se mi, že by ale byly jedinou příčinou parkovacího problému zmíněného v článku.

Pohodlnější myšleno ČASOVĚ :-) ... zaveze mě to až do centra (pokud je tedy řeč o hl.městě) s možností přímého přestupu na metro či v docházkové vzdálenosti tramvaj ... K oné druhé pohodlnosti - o cestování vlaky ČD s dovolením určitou mnohaletou představu mám, na druhou stranu pokud jde o dojíždění v řádu desítek minut a člověk nežádá o moc víc, než se dostat z bodu A do bodu B (případně včas, když už by byl moc smělý), je to snesitelné. Ale tak je to věc názorů, ten Váš Vám neberu :-)

+3/0
4.5.2017 19:01

P67e57t50r 94Š57i86m90r13a76l 4877497455155

To je pravda. Trať je hotová a výluky z úseku Hostivař (mimo) - Praha hl.n. (mimo) teprve přijdou.

Již léta tvrdím, že dělat parkoviště u velkých stanic v hustě obydlených městech je blbost právě kvůli chybějícím místům pro parkování. V uvažování mysli úředníků rozhodujících o veřejné dopravě je totiž jedna základní chyba.

Oni řeší, jak celou cestu od vašich dveří až k recepci vašeho zaměstnavatele zvládnete veřejnou dopravou. Logicky je třeba napřed soustředit proudy, tedy nabízí málo častou a pomalou (všude zastavující a nabírající cestující) dopravu. Po soustředění proudů je třeba rychle přepravit velké množství lidí naráz na místo rozdělení proudů.

A co nám z toho vzniká. Jdete z domu, moc toho nejezdí a přitom to je na nádraží relativně kousek. Skočíme do auta a... není kam zaparkovat. Řešení je velice jednoduché. Udělejme tyto soustřeďovací zastávky za městy a s velikými parkovišti. Poděkují města, kde zase půjde zaparkovat, bude to rychlé a díky levnějším pozemkům i levnější.

Osobně bydlím i pracuji v Praze Uhřiněvsi. Často jezdím do města na jednání. I v osobních vlacích lidí přibývá a na jistá parkovací místa se již nedostanu, pokud jedu až po osmé hodině. Ještě před dvěmi lety jsem v Uhřiněvsi bez problémů zaparkoval (ul. Františka Diviše), v horních Měcholupech to ještě jde vždy, otázkou je, jak ta hrůzná zbahněná plocha vydrží dlouho.

Ale naučil jsem se chodit pěšky, do Uhřiněvsi to mám 1200 metrů, do Měcholup 2500 metrů, ale při cestě je Kaufland : - )

+1/0
5.5.2017 22:28

J66a78r64o13s11l59a56v 21L79e41b98e19d60a 3896809237400

Jestli by se firmy a úřednictvo taky nemohli zamyslet nad tím, jestli musí sídlit za každou cenu zrovna v Praze...

+3/−1
4.5.2017 17:46

J49a63n 77B51l88a11h26o56u48t 8458860774172

tohle mělo být připravené ještě před rýžováním (nejen) z modrých zón

+9/0
4.5.2017 17:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.