Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P26a77v40e46l 64H24a20l25b14i12c82h 6979422966989

Nejhodnotnější na celém díle je použitý design. Proč prostě tedy nestrhnou stávající, který je zřejmě v nevyhovujícím stavu a nepostaví na stejném místě nový, ve stejném designu, jen s novými materiály a technologiemi, aby most vydržel minimálně dalších 100 let?

Občas by se památkáři a všelijací dobrotrusové mohli probudit ze svého vlhkého snu, kde je vše zachovalé tak, jako když se narodili. Pyramidy přežily do dnešních dob jen z toho důvodu, že jsou postaveny setsakramentsky masivně. Ale ne vše na Zemi je postaveno v tomto duchu.

+27/−1
doporučit
11.5.2017 18:58

D90a19v20i89d 79V18o52d10ň87a89n57s35k73ý 4220789641677

Hlavně že Praha 7 spustila hysterickou kampaň proti bourání a oddálila tím nevyhnutelnou totální přestavbu o roky. Teď nás čeká po stávajícím omezení provozu uplné uzavření, pak roky diskuzí o památce, pak zřícení a pak se podle mého odhadu tak v roce 2030 začne něco dít.

+27/−2
doporučit
11.5.2017 18:35

P39e72t25r 66Š16i80m22e66k 2559677216148

To asi není nic, co by se nedalo zbourat a postavit znova.

+17/0
doporučit
11.5.2017 18:37

L68u74k13á13š 62H25l64o30u16c15a32l 6382870811204

vždy se najde pár lidí, kteří proti něčemu "bojují", nicméně nezávislé úřady by měly říct - není to památka, můžete to zbourat X je to památka (a stát přispěje na její opravu).

+11/0
doporučit
11.5.2017 18:42

M89i12c40h60a46l 72M19i81l75l89e28r 9786522649322

"Pokud jde o výsledný účet, může se podle Kolíska stát, že oprava bude nakonec dražší než stavba nového přemostění přes Vltavu. ...Navíc podle něj přinese jen nejisté výsledky. „Čistě z technického hlediska s sebou stavba nového mostu nese méně rizik než oprava stávajícího,“

Oprava mostu a k ni vedouci zdlouhave nakladne vyzkumy jsou typickym prikladem toho, co anglicke prislovi nazyva jako " throwing good money after bad", hazet dobre penize za spatnymi a navic tu agonii jeste zbytecne prodluzovat. Cim dele se to tahne, tim vic penez to stoji.

Zbourat a postavit novy!!

Prestat se s tim mazat a nasmerovat penize urcene na opravu mostu na novou konstrukci.

+6/0
doporučit
12.5.2017 5:35

M68a13r82t34i84n 86R94u20z19i90c71k59a 1442108846437

Nehralo roli i to, ze Vltava vedla tehdy pod druhou casti mostu blize palmovce podel ulice Voctarova? Prevedenim toku Vltavy na druhou cast mostu, kde byly pilire pouze v zatopove oblasti bez trvaleho zatopeni?

Dnas je puvodni koryto zasypane a zanikl tak libensky a rohansky ostrov.

+6/0
doporučit
11.5.2017 19:42

T55o26m78á80š 15M18o93r11a32v92č83í84k 3337206603415

Takze podle odborniku je to pamatka - ale na to jak to tehdy zfusovali. Resi se par let stary most a mnohe mnohem starsi pamatky se nechavaji zchatrat.

+7/−1
doporučit
11.5.2017 19:56

P60a13v31e97l 53J11e86ř98á80b20e67k 7111122714347

Domnívám se, že nejsme tak bohatí, abychom udržovali nefunkční dopravní stavby.

Most není zřícenina hradu, kterou stačí zakonzervovat, ale "živá" stavba, která denně musí plnit své poslání.

Jeden most v Praze je vymezen jen pro chodce, není třeba, aby se klíčová mostní konstrukce v dopravním systému Prahy opravila tak, že nebude po opravě ani plnit současné dopravní zatížení.

Most může mít nějakou historickou a technickou hodnotu. Ale pokud byl postaven špatně, tak se domnívám, že takový most lze chránit snad jen memento, jak se nemá stavět a šetřit.

Proto je mi podivné, že takovou nekvalitní práci historici chtějí chránit.

Jako symbol nekvalitní práce ?

+5/0
doporučit
12.5.2017 8:41

J48a29k73u48b 96F46e55i37f67a79r 7899499106629

Je to jen můj osobní názor, ale Libeňák mi jako nějaký skvost rozhodně nepřipadá. Když se boural hezký a zdravý dům na Václaváku, nikdo z "Prahy" se s tím nemazal a bylo....

+5/0
doporučit
12.5.2017 8:10

M83a59r76t39i68n 37R46u56z82i55c56k44a 1672238146167

Podle posouzení v roce 2004 je konstrukce mostu silně zanedbaná a některé části jsou poškozeny korozí až na hraně havarijních podmínek. V zanedbaném stavu byla tramvajová trať, vozovky, chodníky i povrch ramen, vozovky byly špatně odvodněné se zbytky posypů a bláta, spáry zahliněné a zarůstající vegetací. Odvodnění mostu je patrně nefunkční, odvodňovače nebyly dlouho čištěny a jsou zcela zkorodované. Mezi největší problémy patří dožití všech izolací. V rámovém otvoru na pravém břehu Vltavy sídlili bezdomovci, kteří zde pálí ohně, spodní líc mostu byl silně zakouřen a u schodiště bylo viditelné místo, kde došlo k silnému požáru a poškození povrchových vrstev betonu. Konzoly schodišť jsou silně napadené korozí výztuže, schodiště jsou v havarijním stavu, přesto na ně nebyl omezen přístup a konzoly nebyly ani podchyceny provizorním podepřením. V poměrně dobrém stavu byla zábradlí a původní osvětlovací stožáry, ty jsou však nefunkční a jsou k nim primitivní a nevzhlednou objímkou připojeny nové, ocelové stožáry. Troleje jsou zavěšeny na dvojice sloupů spřažené v patě a hlavě.

+3/0
doporučit
11.5.2017 21:16

J32a76r83o72s20l45a36v 73Š14i14m92á32č41e57k 6534477129498

Vltavu zatrubnit a most zakonzervovat oboustranným valem.

+3/0
doporučit
11.5.2017 19:46

M14a79r98t72i65n 24R50u91z72i39c79k83a 1412498156897

Zhodnocení mostu, provedené pracovníky Ústavu dějin umění AV ČR v roce 2012, které stavbu hodnotí jako „vynikající ukázku jednoduchého, ale velmi účinného architektonického řešení nejvyšších kvalit.“ Most, který měl být podle Ing. Mencla „těžký a důkladný“, je založen na plastické kompozici objemů a tvarů, které Janák svou architekturou záměrně zdůraznil. Podle tohoto hodnocení je most postaven „v robustním puristickém stylu, v němž ještě přežívají i kubistické prvky“, což z Libeňského mostu činí jedinečný a nikde jinde nezopakovaný příklad aplikace kubistického tvarosloví na mostní stavbu.

+3/−1
doporučit
11.5.2017 21:05

L95a26d39a 63N36o20v54a71k 4462453957

co proboha na takovém křápu někdo může považovat za památku.....?8-o

+4/−4
doporučit
11.5.2017 20:09

M87i13c45h53a16l 39M87i23l41l49e17r 9356912989792

otazka je co Praha potrebuje urgentneji a na co bude muset vynalozit nemale financni prostredky:

1) funkcni moderni most, ktery bude slouzit dlouha desetileti a bude schopny vystat zvyseny provoz co do frekvence i nosnosti

nebo ) za kazdou ceny zachovaly architektonicky skvost z 20. let 20. stoleti, ktery bude velmi nakladne opravit s vysledkem, ze jeho nosnost a schopnost vystat zvysenou frekvenci provozu se ani v nejlepsim pripade nezlepsi a v horsim bude dokonce nizsi.

Hlavne, ze most zustane predmetem pro historicke museum architektury!

+2/0
doporučit
12.5.2017 7:25

M64i52k42u64l97á12š 36K24a28l88i21n91a 1942413435

Je to ostuda že to došlo tak daleko...

Hlavně že máme Opencard

+2/0
doporučit
11.5.2017 19:14

K62a76r77e21l 15K47ř66i98v91a69n 6980983965644

Všechno, co není fungl nové, je památka. Takže zbourat a postavit pořádně nový most. Ten bude taky jednou "památka".

+1/0
doporučit
12.5.2017 10:27

A13l26e58š 97P83l76e88s72k43o19t 9815689238335

Foto č. 1 je zkreslující, to jsou vzorky které prošly zkouškou pevnosti v tlaku.

A pan ředitel KÚ se nejmenuje Kolísek. :-)

A docela by mě zajímalo, jak se dají u mostu nahradit základy. Postavíme druhej most nad ním, zavěsíme na něj ten starej a vybouráme mu základy?

+1/0
doporučit
12.5.2017 7:10

P60e21t97r 53N60o64v71o94t29n53y 1421800721

Čekejte, čekejte, času je přece dost.

+1/0
doporučit
11.5.2017 21:45

L81u42c65i11a47n 32P96a68p89a37z24i15a67n 5984537931185

Doufám, že most bude brzy památkou a také, že se konečně začne opravovat. Pořád se na něco cosi čeká, ale pro ČSSD na magistrátu je patrně na vše času dost. Už dávno měl být opraven.

+2/−7
doporučit
11.5.2017 23:15

J96o81s86e54f 11C47h19o44d36o11u44n58s83k77ý 4351116449330

Zakonzervovat, nesahat. Vedle postavit nový. Účet poslat na adresu odpůrců rekonstrukce.

+1/−2
doporučit
12.5.2017 10:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.