Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motorkářka v Praze zůstala zaklíněná pod kamionem, letěl pro ni vrtulník

V pražských Horních Měcholupech se krátce po desáté střetla motorkářka s kamionem. Na místo letěl vrtulník záchranářů, zraněnou ženu bylo potřeba vyprostit. Kutnohorská ulice byla obousměrně uzavřena, tvořily se kolony.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K64a15r42e52l 58M21a52l64ý 7504588867902

Nahodou jsem jel v podobnou dobu po Kutnohorske smerem do Sterbohol. Minimalne 5 minut jsem cekal v kolone zpusobene nehodou a pozdeji (minimalne za dalsich 10 minut) jsem na jizni spojce videl sanitky a 2 hasicska auta, jak to valili smerem k nehode (poznal jsem je pozdeji na videu). Zarazejici je doba, za kterou hasici a zachranky prijeli - cekal bych sviznejsi reakci zachrannych slozek v metropoli kdyz je nekdo uviznuty pod nakladakem (doba musela byt > 15 minut, spis 20), ale i odkud. Proc jely sanitky z Krce (asi) a ne z Vinohradske, proc jely hasici odkudsi z Prahy 4 a ne ze Strasnic, kde je velka hasicarna? Ostatne uz fakt, ze reporter filmuje priletavajici vrtulnik je trochu smutny, idealne by mel reporter dorazit v momente, kdy uz je pacient osetrovany nekde v nemocnici.

0/0
17.5.2017 1:18

K54a19r61e96l 84F18i72l44i61p 3168565380720

Místopisně jsou to Dolní Měcholupy eventuelně možná Štěrboholy. Co nějak nechápu je ten vrtulník, zejména pokud byl na základně na Ruzyni. Tedy start přelet za tu dobu jsem na urgentu v Vinohradské nemocnici, pravda po zemi, ale jsem tam. Samozřejmě se mohlo letět třebas do Motola, ale stejně létání po Praze nějak nechápu co má za smysl. Pacienta s takovýmito zraněními transportuji na nejbližší urgent - emergency.

+1/0
16.5.2017 23:10
Foto

P71a31v77e29l 57P12o70k43o17r25n13ý 2196574470802

U nás jeden motorkář nevybral zatáčku a narval motorku pod svodidla. Zkoušel jí vytáhnout a nešlo mu to, asi pak museli rozebrat svodidla.Tady jak čtu, museli zvedat auto a top se také nezvedá lehce.

0/0
16.5.2017 21:50

J67a69n 16N54o63v81á17k 9455508644615

Nic proti místopisu, ale tahle část Kutnohorská ulice jsou Dolní Měcholupy, případně Uhříněves.

+2/0
16.5.2017 17:55

J25a18n 45N56o90v70á80k 9465128824795

Tak úplně přesně to bylo tady (Dolní Měcholupy směr Štěrboholy)

https://mapy.cz/zakladni?x=14.5536072&y=50.0621212&z=15&pano=1&pid=34514053&yaw=2.776&fov=1.257&pitch=0.132

+2/0
16.5.2017 18:00

V92l28a79s67t43i52k 48R28o88š68l15a62p86i23l 8340878681

Motorkáři se diví, že je ostatní nemají rádi, ale kdo by měl rád partu, která předbíhá ve frontách, nedodržuje předpisy a ještě fňuká, jak jsou na ně ostatní zlí.

+1/−9
16.5.2017 17:34

R65a26d66a94n 22K21u61b16a80n90t 1173660619650

Tebe někdo nemá rád. Jinak bys tohle nenapsal.

0/−1
16.5.2017 21:18

A76d10a31m 66H33u74r70t63a 2361772167210

Když už občas vyjedu přes den na motorce, tak mám non-stop rozsvícené dálkové světlo. Problém motocyklu vůči ostatním je fakt, že je rychlý a zároveň lehce přehlédnutelný. Můžu vám říct, že i když jezdím podle předpisů, tak se mi občas už stalo, že mi někdo nedal přednost. Známý takhle přeletěl přes kapotu, když jel padesátkou a od benzinky mu tam vjel mladý kluk. Fajn věc by byla reflexní vesta, akorát hodně motorkářů by asi nerozdýchalo muset si ji natáhnout na koženou bundu s našívkama lebek :-)

+2/−2
16.5.2017 15:07

M23a96r28t75i51n 38K83a67r21á23s23e23k 1758604849544

Permanentně rozsvícené dálkové světlo je ale věc, kterou bude spousta řidičů považovat za aroganci, motorkáře za debila a podle toho se k nám budou chovat. Považuju to za dost nešťastný nápad. To už raději přídavné světlo, na denní svícení.

Motorka navíc nemá žádné právo být rychlá. Prostě je někde padesátka, tak každý, kdo jede třeba nad šedesát, musí počítat s tím, že budou jiní řidiči překvaleni, že se něco tak rychle přiblížilo. To stejné platí při vyšších rychlostech. Není žádná obhajoba, že motorka je rychlá a ostatní by na ni měli dávat větší pozor. Je fakt že motorka když je podobně rychlá jako auto a při tom daleko menší, tak se snáz přehlédne. To by ale mohlo vyřešit těch víc světel na denní svícení. Rozhodně není řešení hlučný výfuk, přestože někteří typani se tím pokoušejí obhájit že jim mašina řve a ještě nadávají na rakouské policajty, že po tom jdou. Hlučný výfuk je slyšet až když s tím jedete před někým. Zezadu při dojíždění je to skoro neznatelné.

+9/0
16.5.2017 15:25

M32i90c41h46a97l 61N47ě10m30e45c 2343663116417

Tak to dálkové světlo je opravdu špatný nápad. Co třeba reflexní vesta nebo helma? Až vás potkám, určitě na vás zablikam.

+1/0
16.5.2017 15:37

A51d95a41m 84H43u54r93t66a 2921872907200

Když občas potkávám motorkáře z auta, tak někteří dálkové světlo zapnuté mají taky a nijak ozařující mi to nepřijde. Rozhodně míň než potkávací světla osobního auta v noci (nemluvě o některých nových typech světel, která doslova pálí oči). Můžu vám říct, že žádné auto na mě ještě neblikalo, právě asi proto, že na sluníčku jedno dálkové světlo staršího motocyklu nijak extrémně výrazné není. Blikat určitě můžete, je to pro mě stále lepší varianta než se nechat srazit nepozorným mladíkem nebo seniorem. Reflexní vesta nebo helma je dobrý doplněk, budu o ni určitě taky uvažovat.

S tou rychlostí jde o to, že spousta řidičů osobních aut nedodržuje rychlost, ale jsou stále dobře vidět. Když nedodržíte rychlost na motorce, je to mnohem horší. Souhlasím, že mají motorkáři dodržovat rychlost, ale řidiči osobních aut by si měli dát nejdřív ruku na srdce a říct si, jestli vždy dodržují rychlost.

+1/−2
16.5.2017 16:02

M36a91r42t19i52n 20K61a93r12á50s32e83k 1308804599294

Jestli je to reakce na mě, tak netvrdím že mají motorkáři dodržovat rychlost nebo že ji mají dodržovat auta. V některých přehledných úsecích,je pro všechny devadesátka dost otravná a skoro všichni jedou třeba tachometrových 110. Říkal jsem ale, že když je někdo rychlejší, než dovoluje v těch místech vyhláška, nebo než je většina ostatních, musí být především ten opatrnější a čekat že někdo to nečeká.

0/0
18.5.2017 10:01

J23a13n 38N62o31v85á55k 9215808344645

Přes den dálkové světlo nevadí - v noci by to byl problém.

A helma vaši viditelnost nejspíš nezvýší (i když samozřejmě předpokládám, že ji Adam má)

0/0
16.5.2017 18:05

J52a68n87a 45M47e79r15o73p56e 7888939537919

Tak na kole blikačky, reflexní pásky a v provozu vesta už je skoro nutnost.

+2/0
16.5.2017 19:04

K57a58r31e88l 11N39o43v21o69t72n84y 2421675769170

Blikacky jasne, ale je potreba aby byly fakt vykonne - dobre jsou takove ty, co parkrat bliknou slabeji (klasicka LEDka), ale treba jednou za 3 vteriny bliknou vykonnou "super LEDkou" (ten typ, co se dnes pouziva jako nahrada zarovek), ktera je videt opravdu dobre i ve dne.

0/0
17.5.2017 0:32

K96a38r20e32l 96F97i79l69i46p 3968625950840

Ono stačí v prvé řadě koukat do zrcátek. Pokud motorkáře já osobně vidím přijíždět za mnou tak uhnu vpravo samozřejmě pokud to jde a bliknu pravým blinkrem. Pokud to nejde zatáčky a pod tak to udělám na začátku nejbližší rovinky. Pokud je hezky jako dneska a mám stažená okénka ukážu rukou ať motorkář jede. Na motorce nejezdím, ale motorkáře mám upřímně raději před sebou než za sebou je to čitelnější. A za "kopnutí" je člověk rád, že si dokážeme vyhovět. :)

+2/0
16.5.2017 23:15

K43a79r24e49l 56N48o68v76o93t97n62y 2581445639230

Minus je za to nonstop rozsvicene dalkove svetlo. Je to dost neprijemne i ve dne.

Jinak ale souhlas. Btw, ze cloveku obcas nekdo neda prednost se holt stane, a je treba s tim pocitat. A zvlast na motorce (nemluve o kole) je vzdy potreba pocitat s tim, ze vas nekdo muze prehlednout - zvlast ridici kamionu ci autobusu, kteri sedi vyse.

0/0
17.5.2017 0:29

M34a75r74t74i93n 71K15a78r81á95s24e80k 1348614329184

Oni jsou hlavně někteří řidiči dost salámisti a jejich představa o dávání přednosti je, že když to ten co má přednost stihne dobrzdit, tak je to vlastně v pořádku. Zrovna včera se jeden takový pitomec pěkně pomale a rozvážně rozjel z benzinky u devíti křížů v tom zúžení a kamion co jel v průběžném pruhu brzdil jak o život (vlastně taky že jo) Přitom za tím kamionem jela dvě auta a za nima dlouho volno. Takovýho borca vytáhnout ven a liskat až by mu huba zmodrala.

0/0
18.5.2017 10:08

M40i91l46o58š 73Š87t51ě61p52á37n59e58k 8696434381974

Kamion zřejmě vyjížděl z postranní ulice a nedal přednost. Ještě je otázka rychlosti toho motocyklu.

0/0
16.5.2017 13:48

J45i31ř34í 81K83o37c29u19r68e85k 6525434765668

Vzhledem k tomu, že to je v Praze, tak bych očekával kolony. Je otázkou o kolik rychleji než kolona může jet motorkář v koloně. Rozsekat se a zabít se dá i na kole při rychlostech od 30 km/h.

0/0
16.5.2017 14:38

V71a62c22l73a11v 35P35e32r31o87u27t11k85a 6518197624511

tam žádna postranní není,ale je ta most a zúžení vozovky ..

0/0
16.5.2017 21:47
Foto

M31i47l53a47n 94S62o86u86š16e19k 9616307531772

V posledním dejme tomu roce docela často vídávám na silnici tandem motorek - on a za ním ona. Moc mi to nesedí, možná jde jen o nějaký pocit, podvědomí, či co... Dívky na motorkách obvykle jezdí jinak, ne moc předvídatelně... jak říkám, jen můj osobní pocit, když je občas potkávám na silnicích, vůbec se to nevztahuje na tento konkrétní případ, nebyl jsem tam, neviděl jsem to...

0/−4
16.5.2017 13:21

M82a75r10t92i81n 90K96a79r26á33s44e94k 1978594619484

Málo předvídatelně podle mě jezdí řidiči, kteří nejsou schoipni nebo ochotni se naučit jezdit dobře, cíti se v provozu nejistě a dělají nepříjemné a nebezpečné kraviny. Krom toho jejich styl jízdy často napoví, co za tím volantem sedí ještě dřív, než nějakou kravinu vůbec udělají. Stačí jeden průjezd zatáčkou a je obvykle jasno. Motorkáři, ať muži nebo ženy, obvykle mají ježdění rádi a dají si tu práci naučit se jezdit dobře. Často to ani není nijak těžká práce, protože se jim ježdění líbí.

Takže když odpočítám ty lidi co jezdí z jiných důvodů, co mají skůtr proto, že se s tím dobře parkuje, nebo že na větší vozidlo nemají peníze nebo papíry, odpočítám holky co jezdí jen aby udělaly radost borcovi, borce co jezdí proto, aby mohli machrovat že jezdí na mašině, tak nám zbydou lidi co jezdí rádi a ti většinou jezdí dobře ať jsou to baby nebo chlapi. Pokud můžu soudit, je těch co jezdí rádi a dobře většina. Malá podskupinka jsou ještě ti, co jezdí rádi, ale nepoužívají u toho mozek. Ale ti většinou nejezdí dlouho.

To že se každou chvíli někde někdo válí ve škarpě, lítá přes kapoty, brousí prdel o asfalt, není proto, že by motorkáři byli magor vedle magora, ale proto, že motorka prostě neodpouští chybu. Když udělám chybu v autě nebo ji udělá někdo jiný, mám obvykle několik možností, jak ji napravit a ještě všechno ustát. Na motorce je možnost nápravy dost malá. Takže když si řidiči aut povzpomínají, kolikrát udělali chybu, nebo ji udělal někdo jiný a oni zachránili situaci pohotovou reakcí a trochou štěstí, tak na motorce by v polovině případů už leželi na zemi, nebo letěli vzduchem.

0/0
16.5.2017 15:44

M11a17g81d43a42l80e35n44a 34H18r73o77n47o48v47s26k21á 3350952564189

A závěr? Motocyklisté jezdí dobře, ale stejně dělají chyby:-)

0/0
16.5.2017 22:13

M68a43r61t57i49n 55K56a67r78á38s52e91k 1178594109814

Ano, jen to není víc chyb než jiní řidiči. Spíš míň. Jen mají daleko viditelnější následky, takže se do povědomí, řidičských odborníků co nikdy na motorce neseděli, tlačí pocit, že motorkáři obecně jezdí nebezpečně a důkazem budiž že mají hodně nehod. (které v polovině případů způsobí řidiči aut) Ony jsou viditelnější následky i toho, když je motorkář magor, protože motorka dovoluje aby se víc projevil, takže pak nad magory v autech taky dost vyčnívá. Ale jinak jo, stejně dělají chyby, podobně jako všichni lidé při všech činnostech.

0/0
18.5.2017 9:53
Foto

T52o70m11á41š 67D21v55o56ř71á70k 7515556957551

Děkujeme za podrobnosti, výborné zpravodajství...

0/0
16.5.2017 12:09

R59a42d50a22n 15K60u73b74a97n29t 1773940779610

uf. Naštestí není motorka bílá. Holce přeju brzké uzdravení.

0/0
16.5.2017 11:45

M16a97g18d95a55l18e60n35a 24H14r47o67n11o93v45s92k98á 3830952374829

Kamion jel moc rychle?

0/0
16.5.2017 11:43

K55a46r56e26l 58Š68ť47a19s37t66n68ý 8914772609934

Spíše bezohledně.

0/0
16.5.2017 13:04

M19a44g56d87a58l14e33n88a 85H89r55o36n17o96v34s41k12á 3780772194709

Aha, jel tak rychle, že ho motocyklista přehlédla, zřejmě...

+1/0
16.5.2017 22:14

J35i50ř19í 61K43o75c54u66r37e40k 6445354535248

Rádio Jerevan k tomu dodává: Nebyl to kamion ale valník s plachtou a nedal přednost v jízdě. Ano, jel, to jediné sedí.

0/0
16.5.2017 14:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.