- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vídeň to má dávno, včera bylo pozdě.
Zajímalo by mě, kolik by stály ty dvě-tři stanice metra navíc na to letiště. Je to někde uváděné?
U té trati z Kladna jsem četl informaci o 35 mld Kč ale nevím jak vypadal k této variantě projekt.
koukám, že současně se uvádí také 31 mld Kč ale pořád to je ve formě slov a není vidět, jak by ta stavba měla vypadat.
Je někde na Internetu k nahlédnutí současný návrh trati z Kladna?
Tohle vypadá jako jedno z těch chytřejších rozhodnutí. Vadí mi jedna věc. Ať jde o cokoliv, tak většinou je několik variant. Tyhle věci nejsou na lusknutí prstu. A protože se u nás politická garnitura a její myšlenkový směr mění jak den a noc, tak bych uvítal kdyby se někdo...pravděpodobně teď Institut plánování a rozvoje zaúkoloval držet nějaký strategický rozvoj města. Podívejte se na města jako je Mnichov, Vídeň apod. všude je vidět, že se věci staví s rozmyslem a systematičností. Proč tomu neni tak u nás? Protože tuhle věc vedou politici a ne experti. Všichni tam nastupují a říkají jak budou sloužit lidu, ale nakonec je z toho holubník.
Metro A se jednou začalo stavět a vede do Motola. Ať se to stávajícím radním líbí nebo ne, tak by se od toho měli odpíchnout, tudíž varianta odbočka Veleslavín nebo držení se původního plánu je nejlogičtější rozhodnutí. Neví který lupič zas vymyslel Vlak, ale kdo říká, že vlak z Kladna nemůže později jezdit na letiště Praha kam jezdí i metro? Stejnak se počítá s nárůstem cestujících a slyšel jsem něco o rozšiřování nebo dokonce stavbě dalšího terminálu... A všechny tyhle studie využitelnosti jsou dost na kýbl, jak je vidno, plánovalo se, že do Motola pojede snad jen každá druhá souprava nakonec se přeplánovali a ejhle měla by tam zajíždět každá souprava minimálně na petřiny.
"Neví který lupič zas vymyslel Vlak"
Vlak je nerozumnější varianta od začátku. Metro sovětského typu je pro pražšké letiště příliš kapacitní, v centrální části Prahy je naopak přetížené, a především - neřeší dojíždění z Kladna, což je významnější zdroj cestujících, než letiště.
"kdo říká, že vlak z Kladna nemůže později jezdit na letiště Praha kam jezdí i metro?"
Jistě, že v ideálním světě můžete postavit obojí. Jen to bude stát opravdu hodně peněz. Protože na obojí vám EU nepřispěje.
Já bych zavedla kyvadlovou dopravu vrtulníky na elektřinu. Z parkoviště na letišti na heliport na Staroměstském náměstí. Ten bych postavila místo pomníku Jana Husa. Elektřinu na pohon by dodávala nová jaderná elektrárna postavená místo Strahovského stadionu.
Takze se nedokonci trasa A podle puvodniho projektu? To je pekna volovina.
Jaká vlastně byla původní varianta metra A?
Praha 6 potřebuje vyřešit v oblasti dopravy mimo jiné tyhle problémy:
1) problém dojíždění Kladeňáků do Prahy
2) problém obyvatel Prahy 6 s úrovní bydlení v důsledku případného zavedení povrchové vlakového spojení do centra (problémy s příčným překonáním trati)
3) problém s dojížděním ostatních lidí ze západní části středočeského kraje do Prahy
4) problém se spojením centra Prahy s letištěm
Jedním z řešení je vystavět v oblasti letiště velké dopravní centrum, kde by bylo velké parkoviště, končilo by zde metro a končila by zde trať z Kladna.
a taky jediným inteligentním řešením :-)
Když nebudou stavět metro pod zemí, ale na povrchu (ostatně jaký význam má metro zakopat do země v polích?), má Praha šanci být hotova dřív, než SŽDC. Bohužel metro se musí stavět jako železnice (si myslím). Kdyby se to stavělo jako vlakotramvaj nebo jako tramvaj, přijde celá akce levněji. Ve skutečnosti je doba stavby (a mnohdy i počet peněz) prkotina oproti hádání se s lidmi o výkup pozemků. Vždy se najde nějakej koumes, který si postaví hlavu, že neprodá. Na obchvatu Chrudimi tuhle jeden dědula prodal, pak si to rozmyslel a posadil se s vidlema před bagr, a že to pole chce zpátky. Ledažeby přišel hejtman ho odprosit. Tak zavolali hejtmana a děda odešel domů.
Vyvlastnění (=nucený prodej) je na také dlouhé lokte a ještě ke všemu nepopulární. Ale město je na tom nepatrně lépe, než stát. Stát nemůže vykoupit jinak, než za oficiální cenu. Město je "soukromý subjekt" a nějakýmu zdržovači může dát výjimečně i víc. Bohužel to lidi vědí, takže víc prudí.
i to je varianta, nějakým tubusem :-) ale i tunel z Veleslavína na letiště, bude levnější, než tunel z Letiště až na Masaryčku
To už mohlo dávno být, metro do Motola je vítězstvím taxikářské lobby.
No to spíš stavitelské lobby. Na stole bylo: postavit na letiště metro, nebo rychlodráhu? Nakonec postavili část metra, ale trasovanou tak nesmyslně, že se může postavit i ta rychlodráha
Tušil jsem, že pár lidem se můj názor líbit nebude budou to určitě Pražáci kteří si neuvědomují kolik lidí denně jezdí vlakem nebo autobusem do Prahy. O tramvajích vlastně vlakotramvajích se mluví. Metrobus jsem si představoval úplně jinak linka 125 jím určitě je, ale od Smíchovského nádraží bych ji ještě prodloužil přes Nemocnici Motol k Nemocnici Na Homolce a od Nádraží Hostivař ji vedl v trase 154 ne však na Strašnickou, ale na Želivského. Doufám, že linka 187 vyjede brzy.