Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zájem o MHD roste, cena ročního kuponu se měnit nebude, rozhodla Praha

Roční kupon na cestování pražskou MHD nezdraží. Cena ročního jízdného tak zůstane i nadále 3 650 korun. V úterý o tom rozhodli pražští radní. Důvodem zachování ceny je zvyšující se zájem obyvatel o MHD.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a51n 58Z16e89m16a83n 1216385194736

No kdyby roční tramvajenku chtěli zdražit, tak zase začnu jezdit načerno.

0/0
23.5.2017 19:10

M37a90t17ě60j 97P37r25o74c66h64á29z69k68a 2507359464236

Jedno menší srovnání cen ročního kupónu na celé město:

Berlín 761 €

Budapešť 720 €

Drážďany 566 €

Vídeň 365 €

Bratislava 264 €

Krakov 228 €

Liberec 209 €

Brno 180 €

Praha 138 €... R^

+4/−3
23.5.2017 17:51

L67u20k88á47š 12M71a12l68í40č91e28k 3813892295537

Jak můžete srovnávat Berlín, Drážďany, Vídeň... s Prahou a dalšími českými městy? Porovnání mezi jednotlivými městy v Čechách, budiž. Ale mezi Německem a Čechy? Když vezmete v úvahu průměrné platy, tak na přelomu roku 2016 / 2017 byl průměrný plat v Německu 4.330 €, tj. 117.000 Kč, zatímco v ČR byl ve stejném období průměrný plat 25.000 Kč. Opakuji PRŮMĚRNÝ! Přičemž se ví, že většina Čechů na tento plat ani nedosahuje! Hoďte si to do kalkulačky, jestli to nespočítáte z hlavy. Ale v Praze je proti Berlínu výrazně dražší doprava (ve vztahu k reálné mzdě).

Váš argument je stejně hloupý, jako třeba srovnávání cen paliva v ČR a v Německu. Vždyť ty ceny jsou na obou stranách hranice téměř totožné, ne? Totéž platí pro ceny totožného zboží v obchodech v ČR a v Německu. Ale to, že Čech bere v průměru čtvrtinu až pětinu toho co Němec, na to se jaksi "nenápadně" pozapomíná.

0/−5
24.5.2017 7:17

M41a86r10e53k 87M52a74l69ý 1212838651520

"Ale v Praze je proti Berlínu výrazně dražší doprava (ve vztahu k reálné mzdě)."

Jste si jistý? Zkuste kalkulačku, i když mě to i počítáním z hlavy vyšlo tak, že ten Berlín je dražší i vzhledem k mzdě.

+2/0
24.5.2017 8:35

M80a88t64y63á69š 70B53u28k 6298362341298

Rozhodně bych netvrdil, že v Praze je oproti Berlínu výrazně dražší doprava ve vztahu k platu. Dle vámi uvedených čísel, si Berlíňan za průměrný plat koupí 5,69 ročního kupónu, zatímco Pražan 6,85.

+2/0
24.5.2017 8:44

M14a91t66ě45j 95P91r76o44c75h38á81z50k81a 2577699914506

Co bych nemohl srovnávat? Všechno jde srovnávat, jenom je potřeba si to vyložit, jak potřebuju. ;-DR^

0/0
24.5.2017 11:46

K77a63r45e28l 83M86a50r37t64i22n29e75c 6348218606744

Vediém si evidenciju a v roku 2016 som platíl 1x 800,-,

v roku 2015 - 0,

v roku 2014 - 1 x 800 (a jednů 300 bez dokladu od kontrolórov),

v roku 2013 - 2x 700 (tehdáj to bolo ešče ibá 700 na miéstě)

v roku 2012 - 0.

A v letostajšku doposiál naščastije tiéž nič.

Tak mi vysvetlitě, čo je výhodnejšije?

Ono tých revizórov zasaj tolko niéje a keď vókol seba sledujetě čo sa děje, kto pristúpil a ták, tak sa vam mnohdy podarí včas vystúpiť či něnastúpiť a počkať na ďalší spoj, či sa dokonce vyhovoríť.

+1/−9
23.5.2017 15:09

M34i82c60h18a33l 24C90h88a17l52u52p17a 6238810219103

Se máš teda čím chlubit.

+6/0
23.5.2017 19:55

K60a76r51e71l 87M10a30r14t25i17n41e79c 6578688506274

Tak si spočítajtě koľko som ušpórovál ... a pokiál viém nění som jediný kto tákto špóruje.

...a naiác som taký slušný, že v prípadě pristihnutijá platím na miéstě. (tedáj pokiál sa s tými kontrolórmi niéje možné dohodnúť sa inákšije - viz štatistýka z roká 2014)

+1/−4
23.5.2017 20:03

M30i75c57h74a19l 83C26h62a72l56u20p40a 6448430239823

Ono taky člověku nic jiného nezbude, pokud se nechce prát nebo čekat na exekutory. Pořád to ale nic nemění na tom, že to je parazitismus. Používání služby, za kterou se nezaplatí. Doufám, že v zaměstnání jste taky bez nároku na výplatu.

+6/0
23.5.2017 20:08

K10r28i25s57t68ý88n85a 33B61e55n91e25š81o20v41á 5484126346863

Vy nejste ve skutecnosti Slovak, ze.

+4/0
23.5.2017 22:43

K47a33r45e89l 76M59a88r98t41i88n89e68c 6818938586794

Prečo sa pýtatě? ... ja su prosto čiérný pasager.

0/0
23.5.2017 23:10

J38i52ř92i57n41a 89S33a22v62o90v10a 1801615256713

to je místní otravný troll

0/0
24.5.2017 8:24

K38a19r56e74l 58D63r37d48a 6964792887

Jezdím metrem přes Muzeum. V centru a v metru potkávám revizory také 3x týdně, a také 3x denně, když je to baví. Minule jsem viděl kontrolu i pozdě v noci.

Kontroly jsou namátkové a nechtěl bych plošné kontroly...

Umím si představit, že někde v zapadákově či na "pár stanicích autobusem" by se dalo v klidu existovat bez legitky, ale při dlouhých cestách centrem nevěřím, že by se jízdy na černo vyplácely. Zvláště ne mladším lidem.

+2/0
24.5.2017 6:01

M53i44c71h86a20l 31C32h40a12l94u19p76a 6548570109333

V metru je potkám párkrát do roka. Pak jezdím kousek vlakem, tam je tak 90% šance, že někdo stihne přijít.

0/0
25.5.2017 7:34

L36e84n59k17a 46Č25e27r60n58á 2340298108251

To se máte čím chlubit... My ostatní holt raději jednou ročně dáme 3650,-Kč a pak jezdíme v MHD v klidu, nemusíme sledovat každého, kdo přistoupí a hlídat stránky na facebooku, kde jsou zrovna revizoři...

+1/0
24.5.2017 8:21

J11i14ř94í 76F51r45o88l49e75c 7795784572307

Proč je v Brně roční jízdenka o tisícovku dražší než v Praze?8-o

0/0
23.5.2017 15:05

K23a75r28e42l 11M27a58r40t10i62n47e71c 6518388276204

...pretože tam jazdítě šalinů, a my všeci v civilízovanom svetě jazdíme s tramvájami.

+1/−1
23.5.2017 15:11

J37i84ř12í 32F25r11o90l23e98c 7125224212827

No to jo, ale v Brne by za tu cenu mohla byt aspon ta podzemni trubka jak je v Praze ;-)

+2/0
23.5.2017 15:20

M59a14r79e59k 26M12a50l41ý 1262328111510

Možná proto, že Brno tolik nedotuje MHD ze svého rozpočtu (jako Praha) a tudíž si ji musí více platit ti, co ji opravdu využívají.

+2/0
24.5.2017 8:38

K83a10t51e57ř14i10n17a 71V38a48š93á76k35o15v22á 5841152429985

ale pokud vím, nově vrací obyvatelům dotace, po zdanění kolem té tisícovky. Navíc můžete vozit o víkendu jednu dospělou osobu zadarmo, plus nějaké dítě tuším, takže ono se to tak nějak srovná :-)

0/0
24.5.2017 10:43

J14i47ř56í 49F57r66o22l35e35c 7755774202627

Pokud trvale nebydlíte tak nesrovná :-)

0/0
24.5.2017 13:57

V10í79t 40J10ů49z64a 8942126151488

Že jsou dlouhodobé jízdenky za symbolickou cenu a dotované je dobře odůvodnitelné, že jednotlivé jízdenky na krátké vzdálenosti jsou zejména v Praze silně předražené, to už je zcela nespravedlivé, zvrácené a kontraproduktivní. A teď by rádi dva okresy obrali o dvoje nejlevnější jízdenky ... já bych raději i v Praze středočeský tarif ....

+3/−2
23.5.2017 13:28

J54i21ř20i13n33a 20S88a65v36o83v33a 1951145376593

proč? středočeši se na dotacích nepodílejí, tak proč by je měli plně využívat?

0/0
23.5.2017 14:27
Foto

P92a90t90r73i80k 94C59h37r41z 4768549732219

Náhodou ten smysl to dává - donutit ke koupi roční jízdenky i ty, kdo jezdí jen občas. Prostě aby se i tomu, kdo jede třeba jen jednou, dvakrát týdně se vyplatilo koupit si roční jízdenku, protože pak je motivován použít hromadnou dopravu i v momentech, kdy by si býval vzal auto (když už to má zaplacené).

A turisti, ti si jízdenku za 40 Kč klidně zaplatí.

+3/−1
23.5.2017 14:49

P45e49t47r 95Č98e97r12m38á47k 9638875249450

Ta první část ke pravdivá (tedy že jde o snahu nahnat uživatele krátkodobějších forem či jednorázových jízdenek do ročního kupónu), ta druhá je pak omyl - motivace je to pouze virtuální, částka za roční kupón je tak nízká že si ho skutečně koupí i mnoho lidí co jedou jen občas, ale že by kvůli tomu odložili auto se ještě nestalo - právě naopak.

+1/0
23.5.2017 18:16

P19a51t36r38i13k 75E12g50e55r 2738130389331

Cena 3650 korun na 1 rok je super :). Denní jízdenka by v Praze měla stát 100 korun, v Brně je jízdenka na 5 dní za 250 korun taková by místo 3 denní mohla být i v Praze za 350 korun. Jízdenka pro všechna tarifní pásma za 160 korun je také super věc. Jízdenka za 32 korun respektive 40 korun si myslím, že by mohla mít sjednocenou cenu na 36 korun a 90 minut bych ponechal. Pamatuji si jízdenky za 4 a 6 korun respektive 8 a 12 korun jo a myslím si, že tehdy MHD fungovala lépe. Vždyť 260 jezdila v úseku Jižní Město - Koh-i-noor později Jižní Město - Bohdalec - Koh-i-noor - Slavia - Bohdalec - Jižní Město, Jižní Město - Bohdalec - Koh-i-noor - Na Míčánkách - Slavia - Bohdalec - Jižní Město. Po zrušení ji nahradila prodloužená linka 135 která v oblasti sídliště Jižní Město II. - Horní Roztyly, Chodov nahradila zkrácenou linku 118. Právě obyvatelé Jižního Města chtějí linku 118 za výměnu linky 170 na Sídliště Spořilov ta by pak mohla dojet až na Nádraží Radotín místo linky 120 a linka 105 by mohla jezdit až na Pražskou čtvrť.

0/−5
23.5.2017 13:16

M53a93r82t77i36n 77Š45t77r30o85s 4469377950168

Jakákoliv zmínka typ "když stály jízdenky X korun" je úplně mimo. V minulosti byly úplně jiné ceny úplně všeho, i platy. Byly doby kdy byla jízdenka za korunu, budou dobu, kdy bude 50 korun, a je to absolutně nicneříkající.

+4/−1
23.5.2017 13:26

M35a31r55e36k 12M58a44l84ý 1182118131720

Já zas pamatuji litr benzínu za 8 KČs a je to stejně nicneříkající informace jako ta vaše o ceně jízdenky :-)

+2/−1
23.5.2017 13:32

M78i71c70h88a74l 43K67r75e53j18č54í 1686370201783

Já si stěžovat nemůžu. Praha má špičkovou MHD a za ty prachy je ten roční kupón skoro zadarmo.

+16/−1
23.5.2017 12:57

J67o88s64e89f 11K16a68r76f28í10k 7462105786880

Eště kdyby provedli něco s těma houmesákama co to mají v zimně jako ubytovnu...

+7/0
23.5.2017 12:59

P67a84t81r74i62k 97E73g16e40r 2208120689301

V metru tomu mohou zabránit zavedením turniketů.

+1/0
23.5.2017 13:17
Foto

B61r26o75n85i98s91l79a75v 94G52a21b12r66y20š 2932519881

Turnikety nebrat.

+4/−3
23.5.2017 13:29

J38i43ř87í 86K85ü32h72r 2930736210146

Což nikdy moc dobře nefungovalo a jak to pozná, že mám zaplacenou SMS jízdenku?

0/0
23.5.2017 13:31

P61e58t53r 86D41l84o17u59h52ý 5237469174984

Ono je technicky řešitelné všechno, ale turnikety zkrátka zdržují a jsou poměrně nákladné.

+5/0
23.5.2017 13:34

J22o71s41e70f 71K95a87r79f63í50k 7812685806430

Tak oni ti houmesáci mají mnohdy roční lítačku:-P

0/0
24.5.2017 12:40
Foto

B75r93o13n91i35s80l75a24v 46G98a33b70r80y13š 2432989751

Spickova neni, ale... pouzitelna je. :-)

+2/0
23.5.2017 13:29

M90a35r88e73k 24M89a11l31ý 1772328331960

Špičková je možná myšleno tak, že ve špičce je docela dobře použitelná a většinou i výhodnější než jiný druh dopravy :-)

+1/−1
23.5.2017 13:33
Foto

J17a70n 28H60o51r41á65č48e31k 7212366335968

Nevim jak moc jste z oboru, ale v soucasnem srovnani je prazska MHD rozhodne v prvni desitce nejlepsich MHD na svete. to jenom tak naokraj :)

+3/−1
23.5.2017 14:21
Foto

B34r42o46n11i24s84l46a63v 74G90a42b90r68y61š 2132119691

Jsem hodne z oboru a i kdyz je MHD v Praze pouzitelna a vyuzivam ji nekolikrat denne, presto tady vidim rezervy. Navic mi ty oslavne komentare moc nedavaji smysl, kdyz spousta lidi nadava na ROPID. V tom pripade jeho prace asi neni tak spatna...

0/0
23.5.2017 16:00

P56e57t51r 27Č38e37r15m20á39k 9708765599530

Špičkový není nic, ale v rámci možného to špičkové je, kvalitou patří do top 5 v EU což v kombinaci se směšně nízkým jízdným tvoří velmi luxusní poměr cena/výkon z pohledu uživatele. Z pohledu provozovatele který do te černé díry musí lít peníze už to pochopitelně vypadá jinak, tam by se dalo pravda zapracovat hodně.

+2/0
23.5.2017 18:20

R98o65b76e88r57t 64K30o63c46i86á42n 5429797846687

Měl jsem tu čest jezdit týden MHD, neboť jsem měl auto v servisu. Řvoucí děti a batolata, jejichž matkám je jedno, že tím obtěžují spolucestující, některé spoje přeplněné až hanba (proč proboha chce Praha nacpat všechny lidi do MHD, když na to MHD nemá kapacitu? Co by dělali všichni ti aktivisté, kdyby se jim splnil sen a nikdo nejezdil autem a všichni by se chtěli nacpat do MHD? Na to jaksi nepomysleli, že ideální je nějaká kombinace dopravních prostředků, tedy ne prosazovat tupou myšlenku auto = špatně, MHD = dobře), hluční teenageři, tupí lidé, kterých se sedm vestoje mačká u dvou prázdných sedaček, protože nikoho nenapadne, že když si dva sednou, zvětší se tím prostor pro zbylých 5, bezohlednost, kdy do vás někdo neustále vráží tělem nebo batohem na zádech a jako bonus neskutečně smradlaví a špinaví bezdomovci, po nichž zůstane odér v tramvaji i její sedačce, a další divnolidé...

Praha má dobrou MHD, pokud jde o pokrytí, intervaly atd., ale těch minusů (od neochoty nějak řešit bezďáky až po bezohlednost samotných lidí) je tolik, že děkuji, ale zůstanu věrný autu, které je sice dražší , ale neporovnatelně pohodlnější a v drtivé většině případů i přes nutnost hledat parkovací místo rychlejší (i když se nám ekomaniaci a hvězdy z auto*matu snaží namluvit opak různými "závody" ušitými na míru MHD/kolu):-)

+3/−16
23.5.2017 12:51

M81a79r62t47i60n 64Š77t80r78o95s 4159417900848

Já jezdím MHD denně a nějak jsem v pohodě. Většinu času si čtu nebo vyřizuji zprávy na telefonu, takže čas využívám. Že občas uvidím bezdomovce nebo křičí dětí, mě netrápí, to je prostě život společnosti. Nemá cenu a asi ani není dobře se před ním skrývat v autě.

+10/−1
23.5.2017 12:59

V68í14t 30J21ů43z35a 8912716551468

Zlepšit kapacitu MHD by mělo být reálnější než pro stejný počet lidí v autech (ideálně po jednom) zvětšit kapacitu silnic.

+3/−1
23.5.2017 13:22

M49i92l20o63š 84S95e56t29í50k 3569909234220

Zvýšit kapacitu MHD je možné pouze teoreticky. Pokud jste si ještě nevšiml, tak nejen DPP se potýká s velkým nedostatkem řidičů. Takže i kdyby nakrásně nakoupili více vozidel, stejně by stála v garážích.

0/0
23.5.2017 13:39

J91a24n 30V83o96j91t51í32š38e77k 6332281385216

Kdyby jezdili MHD všichni, tak by se samozřejmě logicky využila uvolněná kapacita po silnicích. A že by jí bylo.

0/−1
23.5.2017 13:27

M67i50l42o89š 17S17e11t21í70k 3669279934980

A co by vám byly platné volné silnice, když by vám stejně neměl kdo s autobusy či tramvajemi jezdit? Byly by jen výrazně přecpanější, než dnes. Pokud vím, DPP (a nejen ten) má stále větší problém s nedostatkem řidičů.

0/0
23.5.2017 13:36

J57a22n 49V37o31j54t90í37š96e23k 6502931795136

By se jim zvýšily mzdy, aby se nalákali noví lidé a peníze by se na to ušetřily na údržbě silnic.

A nebo by se používaly vícevozové tramvaje. - víc kapacity, stejně řidičů

Možností je spousta. V zásadě vždycky platí, že hromadná doprava je efektivnější, než individuální.

0/0
23.5.2017 14:00

M24i20l24o86š 45S55e83t88í78k 3179669834160

Teoreticky ano, v praxi to nějak pokulhává. Nedostatek řidičů je již delší dobu a ani zvýšení mezd tomu zrovna nepomohlo. Krom toho zvýšení mezd nutně přinese i zvýšení ceny jízdného, takže to přinese efekt spíše opačný - pro více lidí bude individuální doprava výhodnější.

Hromadná doprava je efektivnější jen v některých ukazatelích. Jindy je výhodnější individuální doprava.

+1/0
25.5.2017 9:12

J20a80n 52V63o65j13t91í93š20e87k 6502111725466

Achjo. Pokud se bavíme o utopistickejch představách typu "Je jenom tohle," tak bude vždycky hromadná doprava efektivnější. V podstatě všechno, co se děje hromadně je efektivnější. Proto lidi taky bydlej ve městech.

0/0
25.5.2017 12:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.