- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No kdyby roční tramvajenku chtěli zdražit, tak zase začnu jezdit načerno.
Jedno menší srovnání cen ročního kupónu na celé město:
Berlín 761 €
Budapešť 720 €
Drážďany 566 €
Vídeň 365 €
Bratislava 264 €
Krakov 228 €
Liberec 209 €
Brno 180 €
Praha 138 €...
Jak můžete srovnávat Berlín, Drážďany, Vídeň... s Prahou a dalšími českými městy? Porovnání mezi jednotlivými městy v Čechách, budiž. Ale mezi Německem a Čechy? Když vezmete v úvahu průměrné platy, tak na přelomu roku 2016 / 2017 byl průměrný plat v Německu 4.330 €, tj. 117.000 Kč, zatímco v ČR byl ve stejném období průměrný plat 25.000 Kč. Opakuji PRŮMĚRNÝ! Přičemž se ví, že většina Čechů na tento plat ani nedosahuje! Hoďte si to do kalkulačky, jestli to nespočítáte z hlavy. Ale v Praze je proti Berlínu výrazně dražší doprava (ve vztahu k reálné mzdě).
Váš argument je stejně hloupý, jako třeba srovnávání cen paliva v ČR a v Německu. Vždyť ty ceny jsou na obou stranách hranice téměř totožné, ne? Totéž platí pro ceny totožného zboží v obchodech v ČR a v Německu. Ale to, že Čech bere v průměru čtvrtinu až pětinu toho co Němec, na to se jaksi "nenápadně" pozapomíná.
Vediém si evidenciju a v roku 2016 som platíl 1x 800,-,
v roku 2015 - 0,
v roku 2014 - 1 x 800 (a jednů 300 bez dokladu od kontrolórov),
v roku 2013 - 2x 700 (tehdáj to bolo ešče ibá 700 na miéstě)
v roku 2012 - 0.
A v letostajšku doposiál naščastije tiéž nič.
Tak mi vysvetlitě, čo je výhodnejšije?
Ono tých revizórov zasaj tolko niéje a keď vókol seba sledujetě čo sa děje, kto pristúpil a ták, tak sa vam mnohdy podarí včas vystúpiť či něnastúpiť a počkať na ďalší spoj, či sa dokonce vyhovoríť.
Proč je v Brně roční jízdenka o tisícovku dražší než v Praze?
...pretože tam jazdítě šalinů, a my všeci v civilízovanom svetě jazdíme s tramvájami.
Že jsou dlouhodobé jízdenky za symbolickou cenu a dotované je dobře odůvodnitelné, že jednotlivé jízdenky na krátké vzdálenosti jsou zejména v Praze silně předražené, to už je zcela nespravedlivé, zvrácené a kontraproduktivní. A teď by rádi dva okresy obrali o dvoje nejlevnější jízdenky ... já bych raději i v Praze středočeský tarif ....
proč? středočeši se na dotacích nepodílejí, tak proč by je měli plně využívat?
Cena 3650 korun na 1 rok je super :). Denní jízdenka by v Praze měla stát 100 korun, v Brně je jízdenka na 5 dní za 250 korun taková by místo 3 denní mohla být i v Praze za 350 korun. Jízdenka pro všechna tarifní pásma za 160 korun je také super věc. Jízdenka za 32 korun respektive 40 korun si myslím, že by mohla mít sjednocenou cenu na 36 korun a 90 minut bych ponechal. Pamatuji si jízdenky za 4 a 6 korun respektive 8 a 12 korun jo a myslím si, že tehdy MHD fungovala lépe. Vždyť 260 jezdila v úseku Jižní Město - Koh-i-noor později Jižní Město - Bohdalec - Koh-i-noor - Slavia - Bohdalec - Jižní Město, Jižní Město - Bohdalec - Koh-i-noor - Na Míčánkách - Slavia - Bohdalec - Jižní Město. Po zrušení ji nahradila prodloužená linka 135 která v oblasti sídliště Jižní Město II. - Horní Roztyly, Chodov nahradila zkrácenou linku 118. Právě obyvatelé Jižního Města chtějí linku 118 za výměnu linky 170 na Sídliště Spořilov ta by pak mohla dojet až na Nádraží Radotín místo linky 120 a linka 105 by mohla jezdit až na Pražskou čtvrť.
Jakákoliv zmínka typ "když stály jízdenky X korun" je úplně mimo. V minulosti byly úplně jiné ceny úplně všeho, i platy. Byly doby kdy byla jízdenka za korunu, budou dobu, kdy bude 50 korun, a je to absolutně nicneříkající.
Já si stěžovat nemůžu. Praha má špičkovou MHD a za ty prachy je ten roční kupón skoro zadarmo.
Eště kdyby provedli něco s těma houmesákama co to mají v zimně jako ubytovnu...
Měl jsem tu čest jezdit týden MHD, neboť jsem měl auto v servisu. Řvoucí děti a batolata, jejichž matkám je jedno, že tím obtěžují spolucestující, některé spoje přeplněné až hanba (proč proboha chce Praha nacpat všechny lidi do MHD, když na to MHD nemá kapacitu? Co by dělali všichni ti aktivisté, kdyby se jim splnil sen a nikdo nejezdil autem a všichni by se chtěli nacpat do MHD? Na to jaksi nepomysleli, že ideální je nějaká kombinace dopravních prostředků, tedy ne prosazovat tupou myšlenku auto = špatně, MHD = dobře), hluční teenageři, tupí lidé, kterých se sedm vestoje mačká u dvou prázdných sedaček, protože nikoho nenapadne, že když si dva sednou, zvětší se tím prostor pro zbylých 5, bezohlednost, kdy do vás někdo neustále vráží tělem nebo batohem na zádech a jako bonus neskutečně smradlaví a špinaví bezdomovci, po nichž zůstane odér v tramvaji i její sedačce, a další divnolidé...
Praha má dobrou MHD, pokud jde o pokrytí, intervaly atd., ale těch minusů (od neochoty nějak řešit bezďáky až po bezohlednost samotných lidí) je tolik, že děkuji, ale zůstanu věrný autu, které je sice dražší , ale neporovnatelně pohodlnější a v drtivé většině případů i přes nutnost hledat parkovací místo rychlejší (i když se nám ekomaniaci a hvězdy z auto*matu snaží namluvit opak různými "závody" ušitými na míru MHD/kolu)
Já jezdím MHD denně a nějak jsem v pohodě. Většinu času si čtu nebo vyřizuji zprávy na telefonu, takže čas využívám. Že občas uvidím bezdomovce nebo křičí dětí, mě netrápí, to je prostě život společnosti. Nemá cenu a asi ani není dobře se před ním skrývat v autě.