Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radní se neshodli na trase vnitřního okruhu, Trojkoalice nechce další Blanku

Pražští radní se během úterního jednání nedohodli o podobě pokračování východní části Městského okruhu. Proti plánované trase vedené tunelem vystupuje část vedení pražského magistrátu. Trojkoalice navrhuje alternativu trasy vedenou na povrchu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58u14k33á84š 84F47o56k56t 5254222649473

Hlavně to chce 2018 trojkoalici od válu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

+4/0
24.5.2017 0:47

R27a94d88e66k 67N32o77v97a33k 9924693149770

Roli bude podle Trojkoalice hrát i dokončení jihovýchodní části Pražského okruhu, u kterého se předpokládá, že odčerpá část vnitroměstského tranzitu.

Takže rok 2024, nebo 2124?

Chce se mi zvracet.

+3/−1
23.5.2017 17:16

M89a56r92t44i75n 25R58u37z38i42c26k76a 1292328356817

Ja take nevidim nic pozitivniho na nejdrazsi variante mestskeho okruhu planovaneho jeste z dob komunismu...

Me nejlogictejsi prijde vyuzit stavajicich komunikaci ktere lze upravit a je vyrazne levnejsi... Jen bych opravil Prumyslovou od Sterbohol po Hloubetin, zde mostem az po krizovatku Vysocanske radialy a Kbelske (neco jako nuselak), rozsireni Kbelske, dal po Liberecke na Bulovku a zde tunelem k Pelc-Tyrolce a Blance. K tomu pouze mimourovnove resit Spojovaci. Tohle je vyrazne levnejsi a take resi danou situaci. Pokud by byl problem s dopravou v Malesicich, pak by stacil tunel od spojovaci po Limuzskou. Kapacitne pak postacuje i Balabenka,..

0/−3
23.5.2017 19:38

P85e83t75r 75Č98e86r59m11á48k 9668705129430

To že je ta varianta již letitá neznamená že je z dob komunismu ale jen to že vedení magistrátu je impotentní v tom tu schválenou trasu začít realizovat.

Finance jsou pak jen zástupný důvod, stálo by to cca jako Blanka což je pro rozpočet Prahy snadno únosné a přínos podpovrchové dopravy oproti povrchové je značný. Naopak rekonstuovat a upravovat stávající komunikace znamená velmi drahou věc a především nemožnost komunikaci po tu dobu užívat, takže další dopravní kolaps a nebo stavba pararelních komunikací což se zase prodraží. Nemluvě o tom že ta povrchová varianta znamená roky navíc zpoždění.

+2/0
23.5.2017 20:09

M87a90r45t10i17n 85R23u62z85i20c44k74a 1892348596237

Je z dob komunismu, dokonce na chlup stejna a byla casti zakosu...

Podpovrchova doprava je prinosna predevsim v zastavenych oblastech, ale take narocnejsi na udrzbu a nachylna k uzavirkam celych useku...

Ta druha varianta je prakticky hotova, jediny usek ktery je kriticky je kbelska, ktera supluje i vnejsi okruh... Navic resi i ulici v holesovickach...

0/−2
23.5.2017 21:00

P51e19t93r 49Č65e16r26m50á81k 9518175709180

Nikoliv, zákos určoval pouze systém komunikací a zhruba trasu, že by v něm byla obsažena konkrétní zvolená trasa vč. tolika tunelů a pod je nesmysl, koneckonců o podobě Blanky (resp. o tom že to bude Blanka a ne Dana nebo Hana) se rozhodovalo až v polovině 90.tých let.

Jak správně píšete tak podpovrchová doprava je v zastavěných oblastech přínosem, a na údržbu je také vnodnější - když zavřu tunel tak mohu dopravu dočasně vést právě po povrchu v adekvátní trase, když ale zavřu ten povrch tak už dopravu nikam nepřevedu a vzniká problém.

Jestliže by ta povrchová varianta měla být akoro hotová, tak to je jasný důvod proč stavět tu schválenou, protože evidentně absolutně nestíhá a nefunguje ;-)

0/0
24.5.2017 11:11

M67a98r26t70i77n 36R93u59z15i26c87k47a 1902498826677

Souhlasim, ze nektere zmeny nastaly, ale de facto porad ke to zakos...

Ja take preferuju podpovrchovou dopravu, mj. Blanku planovali komunisti povrchovou, ale tam kde dava smysl, u teto varianty, ktera je prezentovana to smysl dava, ale porad zustane povrchova Ceskobrodska, a vyzaduje i libenskou a vysocanskou radialu/spojku. Proto mi smysluplnejsi prijde vyuzit variantu pres prumyslovou zonu, ktera tak bude primo na okruhu, a Kbelskou s existujici Libereckou, ktere jsou uz hotove a povrchove, stavene uz drive v polich, to vyjde vyrazne levneji, nez soustava tunelu, ktera je planovana, pricemz prumyslova-kbelska je ted v planu v hloubetine zahloubit stejne, a Prumyslova musi tak jako tak zustat polookruhem, s napojenim na vnitrni okruh.

Je to zbytecne vyhazovani mestskych penez, staci jen tunel v holesovickach, uprava krizovatek na proseku a ve sterboholech a most pres hloubetin oproti tunelu balabenka, malesice, libenske spojky, vysocanske radialy, pricemz stejne se bude resit ulice v holesovickach i kdyz to neni v planu, a mimourovnove reseni v hloubetine na kbelske...

0/0
24.5.2017 11:30

P88e85t34r 72Č89e13r90m80á77k 9828735499350

Tak za zákos lze pak označit defacto cokoliv, to byl především koncept jak to dělat a k tomu jen velmi zhruba trasování, na tom předcházejícím úseku (nakonec Blanka) je to krásně vidět, a to dokonce podle zákosy měla mít Praha okruhy 3. Každopádně i kdyby to zákos byl, tak je to jen ku prospěchu věci, takto komplexně a kvalitně zpracovaný systém od té doby navržen nebyl, a spousta věci byla tak moderní a nadčasová že lze i dnes bez problému použít.

K té povrchové dopravě - ta právě dnes zcela evidentně nestíhá, úprava stávajících komunikací a dořešení jejích napojení a křížení bude velmi nákladná a řádově srovnatelné se stavbou podpovrchové, přitom tu nikdy nedosáhne toho přínosu jak pro dopravu jako takovou, tak pro ty lokality které nemusí být nutně jen průmyslové.

Celkově tedy dává větší smysl investovat podobnou sumu do podpovrchové komunikace, na kterou je navíc skoro vše připraveno, resp. násobně více než na jakoukoliv jinou.

0/0
24.5.2017 18:52

J16a67n 30D16l46o45u38h92ý 8676280253900

chceme vést dopravu po stávajících komunikacích - ale stávající komunikace, zejména třeba Povltavská, jsou vhodné tak nejvýš pro koloběžky...

+2/−1
23.5.2017 14:55

J24a35n 48V25o22j70t56í20š33e92k 6142251305356

Nikdo neříká, že maj ty komunikace zůstat bez úpravy.

0/0
23.5.2017 15:02

J98a19n 39D45l15o45u90h67ý 8346480153720

Stropnický ano - http://www.metro.cz/zase-tunel-mesto-resi-pokracovani-okruhu-f17-/praha.aspx?c=A170522_175229_metro-praha_lam

+2/0
23.5.2017 15:07

J50a24n 76V10o68j78t86í36š61e20k 6332611615906

Nic takovýho tam neříká. Naopak tam Dolínek plácá nesmysly o tom, že všechna Evropská města mají okruh. Což není pravda.

0/−2
23.5.2017 15:14

J59a24n 86D89l55o58u59h36ý 8226450873510

"„Nesouhlasíme ale s verzí Blanka 2, chceme vést dopravu po stávajících komunikacích,“ řekl Matěj Stropnický, předseda dopravního výboru města."

0/0
23.5.2017 15:17

J97a89n 91V14o94j12t19í75š79e87k 6842841865406

Ano. A nikde neříká, že maj zůstat bez úprav. Naopak.

0/−2
23.5.2017 15:29

J74a16n 57D98l50o60u58h78ý 8836790443720

Jak jsem psal níže, nedokážu si představit některé ulice (už dneska přetížené), jak je budu upravovat. Třeba tu Povltavskou...

0/0
23.5.2017 15:32

J85a23n 22V36o37j85t54í19š29e60k 6242261315816

Všechno jde. Není nutný tu silnici rozšiřovat (od toho je to navržený zdvojeně), ale jde upravit křižovatky, vybudovat nová napojení nebo třeba udělat ty větve jednosměrný, jako to je u magistrály (teoreticky). A kdyby na to přišlo, tak i rozšířit by šla.

0/−4
23.5.2017 15:54

V63i71k98t55o29r 83Š79e78d78i71v50ý 8366571560766

Pokud "úpravou komunikace" míníte zúžení pruhů, osázení stromy, vyznačení pruhu pro cyklisty a pravidelné retardéry a šikany (což je obvyklé vylepšení komunikací z poslední doby), pak to daným komunikacím kapacitně moc nepomůže.

A pokud taková úprava bude znamenat rozšíření na dvojnásobnou šíři a pár nových mimoúrovňových křížení, tak vyrábíte něco, co se té Blance 2 docela blíží.

+2/−1
23.5.2017 15:23

J90a41n 91D63l43o53u40h91ý 8986520223970

Právě, že třeba u té Povltavské by to muselo vést tak leda dnem Vltavy... ;-D

0/0
23.5.2017 15:25

J72a27n 47V78o71j54t40í41š96e64k 6672581625196

A nic mezi podle vás neexistuje, co? Nechte odborníky, ať rozhodnou.

0/−2
23.5.2017 15:30

J24a24n 66D16l52o15u75h40ý 8576200863680

zastupitelé odborníci? ;-D;-D;-D

0/0
23.5.2017 15:35

J73a14n 71V39o16j90t84í40š49e85k 6782281375376

Já naivně doufám, že to nechaj dělat odborníky a schválej doporučenou variantu, ale máte pravdu. ;-D

0/−1
23.5.2017 15:51

M83a39r38t21i68n 47R32u12z55i75c34k50a 1892138836587

Pokud myslite odborniky z IPR, tak jen vyndavaji desky z supliku ZAKOS, sfouknou prach a doplni sen tan nejakou drobnost. Jeste jsem nevidel zasadni zmenu, tedy v trasovani kvuli rozvoji mesta...

0/0
23.5.2017 19:41

J59a40k35u66b 78B98r83i86n76e98r 6837572462831

Kompletne nove Letenske namesti!!sayyy whaaat? Ta budka tam? Nebo co to zas mele ten Dolinek?

0/0
23.5.2017 12:59

T17o74m31a22s 64F88e60j38f81a58r 6837448752599

podzemni garaze na Letny

0/0
23.5.2017 14:05

V69l68a67d82i83s72l61a38v 37N34o52h34e78j96l 7848127678331

Institut rozvoje je další banda nemakacenku co jen vymýšlejí jak normální věci co nejvíc zkomplikovat. A Stropnický to samý.

+7/−3
23.5.2017 11:54

J14a28n 24V48o80j85t23í48š16e47k 6382911365316

IPR je naprosto odborný pracoviště, který supluje funkci hlavního architekta. Narozdíl od vás a Dolínka tam tomu rozuměj.

Mimochodem nechápu, co je na jejich návrhu komplikovanýho? Vám přijde tunel za x desítek miliard jednodušší, jo?

+2/−2
23.5.2017 13:33

V10i57k15t59o65r 77Š73e67d10i44v25ý 8946521930876

Pouhým soustředěním několika osob s určitou kvalifikací ještě odborné pracoviště nevznikne. A pokud je odborník poněkud zaslepen poněkud extrémní ideologií, může vyplodit šílená zvěrstva.

+4/−1
23.5.2017 13:47

T60o78m86a12s 77F71e84j19f62a26r 6537568222649

Ano muze, kdyz to laik se "skolou zivota" vyplnodi zverstva (ve veci mestskeho okruhu milionoveho mesa) s pravdepodobnosti hranici s jistotou

0/0
23.5.2017 14:07

J82a13n 22V54o47j70t80í22š27e98k 6592151885626

A jak vznikne odborný pracoviště? Tim, že tam přijde nějakej Šedivej a řekne: "To nechci, to jsou zvěrstva"?

0/−1
23.5.2017 14:08

V74i71k89t12o66r 31Š60e92d62i92v26ý 8546441880656

A jakpak byste nazval kupříkladu nápad zasypat mimoúrovňovou křižovatku na náměstí Hrdinů?

+3/0
23.5.2017 14:48

J66a41n 63V16o89j71t90í63š66e48k 6672591885216

To je kupříkladu jeden z kroků, který městu prospějou. Snažíte se teda naznačit, že tomu rozumíte líp než odborníci?

0/−3
23.5.2017 15:02

V22i20k86t25o20r 87Š59e33d81i14v69ý 8106961920556

Uznávám, že na obrázcích je takové "zarovnané" náměstí hezčí.

Jenže ono (ať se to líbí nebo ne) musí být především funkční.

Nemluvě o tom, že za reálného provozu by ta křižovatka zdaleka nevypadala tak idylicky, jako na vizualizacích IPR.

+1/0
23.5.2017 15:19

J73a24n 75V16o92j73t55í35š70e21k 6862311335276

Ale navržené řešení je funkčnější, než stávající.

0/−3
23.5.2017 15:29

V11i22k66t81o61r 77Š66e62d94i65v48ý 8946211190266

8-o

+1/0
23.5.2017 15:47

T23o13m97a21s 92F81e77j72f75a46r 6487988752559

Ano, predstavte si, ze tam jdete pesky, uz jste to tam nekdy zkousel?

Je dobry si predstavit, ze SJM neni dalnice, ale ulice stredem mesta

+1/−1
23.5.2017 15:57

V78i47k11t80o54r 70Š65e94d60i42v38ý 8786861190686

- chodil jsem tamtudy poměrně často

- SJM ovšem není běžná ulice, ale jedna z páteřních komunikací (a čím hladší průjezd, tím lépe)

+2/0
23.5.2017 16:08

J69a68n 95V88o88j29t29í10š94e44k 6632331285946

Ale ona nemá bejt páteřní komunikací. Taková věc nemá v centru města co dělat. A čím hladší průchod, tím lépe.

0/−2
23.5.2017 20:27

P75e54t92r 36Č71e43r32m57á24k 9468505439450

Odborné pracoviště to je pouze do určité míry a silně závislé na tom kdo to řidí. Hudeček to kdysi založil především proto že se mu nedařilo svojí cyklofašistickou vizi protlačit do útvaru hlavního architekta, takže to radši zrušil a vytvořil IPR a ten solidně sluníčkářema zaplevelil. Je to sice již daleko lepší, ale dík zeleným ma magistrátu to má do odborného pracoviště stále daleko.

Jejich návrh je pak komplikováný z několika důvodů, jednak na něj neexistuje EIA, takže samo o sobě to protahuje stavbu o několik let. Z hlediska funkčnosti je pak svedení dopravy pod povrch daleko lepší i pro rozvoj okolních lokalit okolo té povrchové trasy, a finanční stránka věci je pak nejvíc na vodě - finanční a logistická náročnost úpravy a zkapacitnění stávajících komunikací bude stát také v řádu desítek miliard korun, takže ten skutečný rozdíl nemusí být zdaleka tak velký.

+1/0
23.5.2017 18:43

J91a72n 18V78o14j91t64í51š46e94k 6642971745546

Příspěvek plnej blábolů a urážek, jako vždy. Snad jen o tý finanční náročnosti by se dalo polemizovat.

0/−1
23.5.2017 19:19

P80e87t56r 55Č87e77r16m70á67k 9758885449160

Holá realita, ale oceňuju že ani nemáte snahu předstírat že byste o tom něco věděl a nějak to rozporoval ;-)

+1/0
23.5.2017 20:11

P24e47t16r 68Č28e49r19m67á97k 9878765439550

A i to že jste se zamyslel nad těmi věcnými argumenty. R^

0/0
23.5.2017 20:24

J77a89n 81V85o96j48t75í17š17e90k 6382281115456

"Obojí bude stát hodně" není zas tak silnej argument. A ano, na rozdíl od vás, já svým oponentům v diskuzi naslouchám a jsem ochoten uznat, když mají v něčem pravdu.

0/0
24.5.2017 0:40

P22e61t51r 37Č46e72r45m52á89k 9498865219430

Neřekl bych že obojí bude stát hodně, ale že to bude stát velmi podobně. Je to investice která navíc bude rozložena do mnoha let, v rozpočtu Prahy to tedy nebude hrát dominantnější sumu tak či tak.

A naslouchání jsem nakloněn i já, to bych jinak neměl na co reagovat, problém je jen najít to tvrzení které má alespoň trochu reálný základ ;-)

0/0
24.5.2017 11:22

J31a17n 63V41o60j18t29í52š42e11k 6752691685746

Nějaký ubohoučký bláboly o zaplevelení sluníčkama že mám rozporovat? To je pod mojí úroveň.

0/−3
23.5.2017 20:25

P94e64t17r 59Č75e48r68m92á87k 9658175779580

Božínku tak bláboly a dokomce ubohoučký? Že bych se dotkl i jiné vaší stránku než je ta skrytě sympatizační se sluníčkama? ;-D

O tom jak a proč vznikl IPR ví skutečně každý dost, stejně jako to že dodnes to je hlavní institucionalizovaný stav cyklofašistů, tam skutečně není co rozporovat, bylo by tedy asi spíše vhodné si při vaší "úrovni" tu znalost doplnit ;-)

0/0
24.5.2017 11:17

J45a46n 98V41o53j55t93í51š88e57k 6342931235266

Jojo, cyklofašisti v těch vašich "faktech" chyběli. ;-D;-D

0/0
24.5.2017 12:09

P62e35t13r 35Č20e11r35m90á27k 9708115299500

No oni by tam právě nechyběli, ale bohužel tam jsou Rv

0/0
24.5.2017 18:53

V29l17a45d14i72s95l76a37v 71N77o56h10e62j64l 7208437738311

Tunel neni jednodussi, ale vyrazne efektivnejsi nez cokoliv jinyho. A jednodussi je za stavajici situace realizovat jiz planovanou trasu s eia atd

+1/0
23.5.2017 23:25

J51a29n 12V33o28j56t14í52š67e51k 6162141975586

Efektivnější právě vůbec bejt nemusí. A argument s tim, že je to už připravený mě hrozně rozčiluje. Bude to tady s náma už navždycky. Dělat horší řešení jen proto, že na něj už máme posudek a bude to o chvíli dřív, je neuvěřitelně hloupý. Stejná situace nastala s metrem D. Architektonická soutěž se vypsat nemůže, protože na nekvalitně navržený stanice už je stavební povolení a stavba by se tim zdržela. Takže příštích sto let budem trávit ve špatnejch a nefunkčních stanicích. Fakt logika jak prase. O tom, že se ta stavba nakonec stejně zdržela kvůli výkupům pozemků o tolik, že by se daly soutěže stihnout tři, ani nemluvim. Tohle je prostě zhoubnej argument, kterej je prorostlej veřejností i politikama jak rakovina a kterej ničí prostředí.

0/−1
24.5.2017 0:37

P71e23t77r 65Č91e82r35m77á31k 9478385519560

Jak říká klasik - i cesta do pekel je lemována dobře myšlenými skutky.

Jde o to že přístup který navrhujete vy vede v praxi k nerealizaci čehokoliv. On totiž každý kdo dělá v nějaké době nějaké rozhodnutí tak činí v dobrě víře že je to tak správně, problém ale je že ten následný proces je násobně delší než volební období, a stane se tak přesně co se děje teď - dostane se tam jiná skupina (extremistů nebo fanatických aktivistů) co řekne že to chtějí jinak a zahodí tak třeba 10-15let práce (o tu samou dobu to zase prodlouží). Než se tenhle nový projekt zprocesuje, naplánuje, nakreslí, schválí, vypořádají se všechny připomínku tak jsou v propadlišti politických dějin a nová garnitura říká zase pravý opak - nejsme blázni a dopravu chceme pod zem. Mezitím samozřejmě EIA dávno vyprší, v plánované trase se díky změně územníno plánu realizují jiné projekty a jede to tak celé od začátku. A pak znova a znova a znova.

Proto je tisíckrát lepší řešení které nemusí být nutně to nelepší (což tady zrovna je, zrovna zelení blázní by měli být první v řadě kdo podporuje svedení dopravy pod povrch), ale je realizovatelné v dohledné době a bude přiměřeně funkční. Životnost dopravních staveb je vesměs kolem 40-50 let, jestliže tohle handrkování zabere reálně polovinu času tak je to absurdní.

0/0
24.5.2017 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.