Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Policie na akčním videu radí, jak se bránit při útoku

V případě útoku šíleného střelce či jiného teroristického činu by se měl člověk řídit podle strategie “Utíkej, schovej se, bojuj“. Doporučuje to pražská policie pomocí instruktážního videa. Podobný návod převzali také policisté ostatních evropských zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A98n66t60o59n29í26n 84S51e24b70e46r16a 7333168960699

Já bych doporučoval nejdříve fotit a natáček a až pak utíkat. Aby byly důkazy kdo to udělal a bylo co dávat na web.

0/0
9.6.2017 13:04

O59n29d59ř75e67j 55Š58r67u86b87a78ř 1645921775616

Kdyz bude cim bojovat :-P

aby to nebylo, utec, schovej se a nech se postrilet :-P

0/0
9.6.2017 12:55
Foto

F25i91l74i53p 82Š72v54e45h60l70a 1106983648987

Chybi mi tam moznost opetovat strelbu - asi mají strach dat lidem takovou užitečnou radu - aby nebyla zneuzivana.

0/0
8.6.2017 12:09

H80a87n36a 88Z17a13m80r59a87z38i53l18o91v71á 9405460306571

Máte zákonem dané právo přiměřené sebeobrany. Pokud máte zbraň, podstoupil jste i daný výcvik. na to přece nepotřebujete instruktážní video pro všechny.

0/0
9.6.2017 10:22

M46i18c31h23a57l 62Z24e96l15e82n97ý 6144663565936

Rada číslo nula: Pokud máš zbrojní průkaz, pořiď si zbraň a nos ji s sebou (skrytě, dle zákona).

0/0
8.6.2017 10:41

K68a16r10e51l 74J85e73l80í64n14e46k 2104740794815

V EU je to jinak:

Vítej!

Nasviť Eifelovku!

Semkni se!

+2/0
8.6.2017 8:08
Foto

F14i24l50i52p 62Š55v76e66h40l73a 1736203978967

a dej to na fejsbuk

0/0
8.6.2017 12:09

P61e83t71r 95S23k33ř65i40v93a54n 3713718368

Odstěhuj se do xenofobního města, například Praha nebo Varšava. Nezavírej oči když chtějí zavřít člověka který zastřelil možného teroristu za volantem. A hlavně nevěř EU politikům kteří místo platu dostávají každý měsíc regulérní úplatek.

0/−2
8.6.2017 6:55

P65e19t20r 61Č49e26r32n78ý 2838629234922

My v USA už jsme tak zblblí, že celou dobu mi naskakovalo, jak je to video genderově nekorektní a posiluje to genderové stereotypy :-)

0/0
8.6.2017 1:27

H47a90n48a 68Z76a10m74r75a83z13i29l73o13v60á 9565250726291

;-D

Mně zas celou dobu běželo hlavou, jak je to zdlouhavé, jako by si lidi nedokázali představit normální pracovní den. Navíc v článku se píše, že video je určené především učitelům. Tak těm tedy moc nepomůže.

+1/0
8.6.2017 7:59
Foto

J94i80ř89í 29K20r57á30k22o34r93a 9759283

Podle odborníků strategie "nebojuj" zachránila v Londýně několika lidem život. LOL ;-D

+1/0
8.6.2017 0:11

P76e30t57r 13N74o41v27á71k 8275549950

v česku zatím naštěstí můžeme nosit zbraň!

to němec nesmí

Demografická data muslimské populace v Německu - dnešek a budoucnost 8-o

https://cs.gatestoneinstitute.org/10050/demograficka-data-muslimske-populace

;-€

---

Nové způsoby, jak reagovat na extremistický islám

https://cs.gatestoneinstitute.org/10221/reagovat-extremisticky-islam

0/−1
8.6.2017 0:06

J95i52ř62í 89R46y57s 3874687166154

Nenecháme se zastrašit;-D;-D;-D;-D to se raději strachy potento.

0/0
7.6.2017 22:28

J64a67n 42P13l28a80c90h48ý 1630757800980

Akční video, OK.

Ale proč je kolem tak minimální hrozby tolik humbuku? Kde je akční video jak se bránit vrahům, pedofilům, násilníkům nebo agresivním zradikalizovaným náckům, kteří hází zápalné láhve do obytného domu? Vždyť je to v ČR pro občany daleko reálnější hrozba! 8-o

+1/−2
7.6.2017 22:08

J64a35n 97D25e10r84k25a 8979118122502

Jak už tady někdo psal, lidi by si měli vyzkoušet si na střelnici střelbu. Aby věděli oč se jedná. Každej je zblblej z filmů a nereálných situací. Krom toho, je to zábava. ;-)

0/0
7.6.2017 21:58

R83o93b75b57e66r82t 64B45e34r68g23e22r 2615254989

Jak už tady někdo uvedl, nejvíce by bezpečnosti prospělo, kdyby lidé směli nosit a používat zbraň. V tu chvíli by bylo možné útočníka zneškodnit relativně rychle a jednoduše.

Někde jsem četl, že útok, který se stal v Británii by byl v Izraeli vyřešen do celách deseti sekund s minimálními ztrátami na životech civilního obyvatelstva.

Nestálo by toto za zamyšlení a ne aby EU řešila zpřísnění směrnic pro získání a nošení zbraní. Kolik podobných útoků bylo provedeno legálně drženou zbraní?

PS: neberu případy, kdy pochybil lékař a policie při prodloužení zbrojního pasu...

+2/−2
7.6.2017 18:45

J56o59s36e33f 62N77o25v95á86k 2362909313569

Plný souhlas. Nicméně Anglie, Německo, Francie atd. jsou už bohužel natolik prorostlé umírněnými, tichými, slušnými sousedy (dosud bezúhonými), že dovolit jim držení zbraně vidím jako obrovský risk. Až jim nějaký imám nebo Erdogan mávne, byly by z nich slušná armáda, původně legálně vyzbrojená. Už to tam prostě zašlo příliš daleko. My ještě máme šanci nedostat se do podobných problémů, pokud se nenecháme stáhnout ke dnu.

+3/0
7.6.2017 19:16

K13a53r17e14l 62C27h58a19r52v33á33t 3646987400

Možná kdyby vláda a policie nepřivíraly oči nad určitými "kulturními odlišnostmí", ti "hodní sousedé" by už často už dávno měli záznam v rejstříku.

0/0
8.6.2017 9:10

J55a39n 51D23e45r10k11a 8389648712762

"kdyby lidé směli nosit a používat zbraň" a copak to nejde? ČR má jeden z nejlepších, ne-li uplně ten nejlepší zákon o zbraních. Pokud člověk chce a má předpoklady, může u sebe nosit skrytě zbraň kat. B. Tedy např. samonabíjecí pistoli. A to dokonce hned dvě včetně střeliva do nich. To je něco, o čem si může spousta států západní evropy nechat jen zdát.

+1/0
7.6.2017 21:50

J48a71n 67P96l87a30c75h61ý 1180427790600

Co myslíte tím: "provedeno legálně drženou zbraní?" To je třeba ten kamion? nebo dodávka? Kuchyňský nůž nebo trhavina na těle?

Možná jste si toho nevšiml, ale lidé u nás mohou nosit a používat zbraň. A dost pochybuji o tom, že by soud odsoudil někoho, kdo zastřelil střelce a tím zachránil lidské životy.

A pokud jde rychle a jednoduše zneškodnit útočníka, tak stejně tak může být rychle a jednoduše viděn útočník v každém, kdo se podrbe pod kabátem. A to by pak bylo mrtvol. S těmi zbraněmi mezi prostými lidmi bych byl velmi opatrný.

+1/0
7.6.2017 22:02

H19a59n44a 65Z89a13m36r12a68z62i47l69o65v45á 9235540306551

Vzhledem k tomu, že v USA každý druhý den zastřelí dítě buď sebe, nebo sourozence, legální zbraní rodičů, tak se mi tenhle nápad nejeví jako nejlepší.

+1/−1
8.6.2017 8:00

R73o88b45b36e23r54t 90B22e63r12g57e12r 2905964759

A jsme u toho. To, že jsou rodiče lhostejní a nejsou schopni si zbraň odpovídajícím způsobem zajistit je chyba zbraně?

Ano je otravné každý den ji schovávat do trezoru a zase ji vyjímat, ale má to svůj důvod...

0/0
8.6.2017 9:15

H77a42n62a 11Z43a20m34r37a68z18i85l34o97v40á 9525160306401

Jde o to, že většina lidí nejsou profíci a nejsou zvyklí se zbraní každodenně zacházet. mít ji připravenou k použití a zároveň dobře zabezpečenou prostě není jednoduché. A vzhledem k tomu, jak často dochází k nehodám (a nejen u dětí), je to kapku kontraproduktivní.

Izrael je trochu unikát, anžto je šedesát ve válce a zbraně jsou prostě součástí života. Taky každý občan podstoupí vojenský výcvik a ostrou vojenskou službu.

0/0
9.6.2017 10:21

J61a67n 90D25e81r46k88a 8749778482332

Každodenně zacházet je prosím pěkně co. U zkoušek z odborné způsobilosti se mimo jiné zkouší tzv. bezpečná manipulace se zbraní. A to je něco co se dá velmi rychle dostat do krve a můžu vám prozradit 3 tipy, jak na to. 1) vždycky zkontrolovat stav zbraně, jestli není nabitá.. vždycky! 2) nikdy nemít prst na spoušti, pokud nemíříte na cíl s úmyslem vystřelit 3) nikdy na nikoho nemířít. Pokud cokoliv z toho porušíte, od zkoušky letíte. Je nesmysl sem dávat příklady z USA. Vnímejte realitu u nás.

0/0
9.6.2017 14:14

H54a65n71a 49Z92a87m12r60a53z86i44l48o60v75á 9285360306921

Každodenně znamená skoro každý den. Neboli brát ji jako normální součást života - asi jako řídit auto. Být na ni zvyklý. Což často nebývají ani policisti.

Realitu u nás právě vnímám. Proto nechci srovnávání s Izraelí, volání po zákonech jako v USA apod. Někdy se rozhlídněte na ulici, v obchodě... U kolika spoluobčanů byste rád viděl střelnou zbraň?

0/0
10.6.2017 23:44

K80a21r95e36l 71C38h39a83r62v60á26t 3216687420

USA mají asi 320 milionů obyvatel a tato úmrtí střelnými zbraněmi jsou jen kapkou v moři mezi jinými tragédiemi, kde děti umírají kvůli nedbalosti rodičů nesouvisející se střelnou zbraní, nebo z jiného důvodu.

0/0
8.6.2017 9:16

H84a13n24a 51Z24a84m14r52a49z55i76l53o27v29á 9395480626191

Pokud se vám zdá skoro 200 dětí ročně kapka v moři, pak nechápu, proč se tu v Evropě tak čílíte kvůli pár obětem atentátníků.

Obětí střelby je v USA hodně, tohle jsou jen nehody v domácnosti.

0/0
9.6.2017 10:24

J81a95n 37U37l27r93y42c20h 4191347510438

ano, idiot, popírá skutečnost, i když ji má přímo před očima - ta tvrdě restrikční politika, když je opravdu důsledná, zjevně funguje - proč asi teroristi v Británii poslední dobou neútočí střelnými zbraněmi? - protože reálně není jednoduché se k nim dostat - vy tady naprosto nesmyslně předpokládáte situaci, kdy chudák terorista má jen nůž, a všichni kolem něj mají střelnou zbraň, to je samozřejmě blbost - v okamžiku, kdy je zbraň lehce dostupná, bude scénář vypadat tak, že terorista má lepší zbraň než ostatní, a je připravený na to, že zbraně můžou mít i ostatní - tomu přizpůsobí svůj scénář, a výsledkem s velkou pravděpodobností bude jen větší masakr;

krom toho nutně platí, že čím víc bude ve společnosti zbraní a čím víc bude propagováno jejich používání jako něco společensky přínosného, tím bude narůstat počet mrtvých a těžce zraněných - jak dík nehodám, nevhodnému zacházení a i zneužití (když je zbraň všude, skoro každé domácnosti, dostane se k ní lehce každý) - takže konečný výsledek je: velmi pochybný pocit o možnosti lepší obrany veřejnosti proti teroristickým útokům vykoupený reálným zvýšením mrtvých a zraněných dík rozšíření a propagaci zbraní;

nejen ve Velké Británii, ale například i v Německu by měli lidi na kolenou děkovat svým vládám, že zavedli restrikční politiku vůči zbraním, Německu se toto naposledy osvědčilo proti teroristické buňce z německé armády připravující provokační atentáty, které chtěli hodit na uprchlíky, právě kvůli opatřování zbraně mimo Německo byli včas vypátráni...

0/−1
8.6.2017 8:47

K28a11r62e57l 61C75h22a45r88v38á70t 3506597270

Máte snad pocit, že útoky, kde nebyla použita střelná zbraň, jsou menším masakrem?

Berlín 12 mrtvých, 48 zraněných,

Nice 85 mětvých 202 zraněných,

Stockholm 4 mrtví, 15 zraněných,

Londýn březen, 5 mrtvých, cca 50 zraněných,

Londýn červen 7, mrtvých 48 zraněných.

Střelná zbraň je jeden z mnoha prostředků, který se dá zneužít k útoku, ale jeden z mála, který se dá použít k efektivní a pohotové obraně.

+1/0
8.6.2017 9:08

J21a19n 54U24l96r17y52c86h 4461577750958

tak za prvé, chtěl bych vidět tu efektivní obranu veřejností drženými střelnými zbraněmi proti rozjetému náklaďáku do houfu lidí (pokud máte představu, že přece stačí, aby pár desítek zcela nepřipravených lidí ihned tasilo pistole, a rozjeté auto se okamžitě odkloní do příznivějšího směru, jde o představu dost naivní);

za druhé zoufale podceňujete nebezpečí vyvolání jak zcela falešných poplachů (které mezi opět zcela nepřipravenými, zato ještě nějakou nevhodnou masírkou o prioritě použití zbraně zhysterizovanými držiteli můžou zapříčinit řadu mrtvých), tak ještě víc zcela nevhodným použitím zbraně dokonce i při opravdovém útoku (situace, kdy najednou z různých směrů pálí zas zcela nepřipravení a hlavně nezkoordinovaní jedinci, ve městě skoro vždy v prostředí s obrovskou pravděpodobností odražených střel, je jistě hororovou představou pro každého v problematice užívání střelných zbraní trochu orientovaného člověka);

no a za třetí pochopitelně velkoryse pomíjíte veškerá další negativa (tj. zbytečně mrtvé lidi), které rozšíření zbraní a povzbuzování k jejich každodennímu nošení (a použití) přinese... (nehody, blbnutí, zkraty, mnohem větší rozšíření mezi závadovými osobami atd. atd.)

0/0
8.6.2017 11:46
Foto

F57i80l73i94p 27Š97v21e45h35l25a 1656813858867

reakce nebude okamzita, ale pokud to zachrani jeden život, ma to smysl

0/0
8.6.2017 12:10

J95a33n 91U66l65r86y67c75h 4311107630208

pokud na jeden zachráněný život, připadne 5, nebo 50 mrtvých navíc coby doprovodný efekt většího rozšíření zbraní (a podporování jejich užívání), tak to zajisté smysl nemá

(a mimochodem, určitě neplatí rovnice 'pokud zachrání i jen jeden život má jakékoliv nasazení prostředků smysl' - takhle společnost vůbec nefunguje a ani nemůže fungovat (a zrovna obrat 'pokud to zachrání jeden život' je nejrůznějšími odpůrci regulací, a to zvlášť odpůrci regulací týkajících se zbraní, naopak velice často vysmívaný))

0/0
8.6.2017 13:00
Foto

F54i36l88i41p 64Š15v80e65h28l41a 1706933208727

Vetsina lidi co ma legalni zbrane - s nimi umi zachazet a prokazala to u zkousek. Vi kdy zbran muze pouzit k ochrane zivota a majetku a vi ze nouze musi byt opravdu krajni - a zivot musi byt primerene ohrozen.

Priznam se - kdyz uvidim jak proti me jede nakladak - predtim prejel par lidi vyprazdnim zasobnik do ridice behem uprku stranou. Je tu nekdo fundovany kdo mi rekne ze je to spatna reakce

0/0
9.6.2017 0:42

R38o24b91b94e53r71t 37B20e20r29g93e78r 2905884379

Chcete říct, že majitel zbrojního průkazu je nepřipravený člověk? pokud ano, nemá smysl s vámi dále polemizovat...

0/0
8.6.2017 13:34

K81a58r73e40l 17C53h84a55r93v60á60t 3106307670

Mnoho lidí žije v bludu, že policista nebo strážník MP je v používání zbraní profík a civilista totálně nepřipravený.

Samozřejmě, speciální jednotky jistě ovládají zraň mnohem lépe než průměrný civilista se ZP ale strážník MP prý v rámci svých služebních povinností trénuje střelbu jednou ročně a normální policista cca jenou měsíčně.

Samozřejmě, část z nich trénuje za své peníze ve svém volném čase nad rámec povinností, ale samotná policejní placka sama z někoho nedělá profíka střelce.

0/0
8.6.2017 14:46

J64a61n 97U55l92r57y53c82h 4361557900828

ano, jakožto bývalý hrdý držitel zbrojního průkazu všemožných kategorií (včetně dlouhých střelných zbraní, naplácal jsem si tam, co mě napadlo; bývalý, protože jsem si ho nechal propadnout coby zbytečnou věc) můžu zcela zodpovědně potvrdit: majitelem zbrojního průkazu se může bez problémů stát prakticky kdokoliv (a prakticky bez jakékoliv přípravy - můj případ: jedna krátká návštěva střelnice za účelem seznámení se s jedním typem pistole + obdržení konkrétních praktických informací stran zkoušky (+teorie k testu nastudovaná během cca 2 hodin), vzápětí úspěšné absolvování zkoušky na zcela jiné střelnici (samozřejmě bez nějakého úplatku, známosti), předchozí zkušenosti se střelnými zbraněmi: opakovaná střelba ze vzduchovek, jednou krátká střelba z malorážky, jednou stejně krátká ze škorpionu, jednou opět krátká z pistole (vz. 52 tuším), jednou asi jen slepými náboji ze samopalu vz. 58, vše tak 3-5 ran, jak to tak život náhodně přinesl...; k tomu ještě povolení od doktora, posudek od psychologa se nekonal);

samozřejmě, že jsem byl určitě ZCELA NEPŘIPRAVENÝ na adekvátní použití zbraně v běžném denním životě, což je nepochybně SKORO KAŽDÝ současný běžný držitel oprávnění (což mimochodem z valné části platí i v případě, že má za sebou desítky hodin střeleb do terčů, to pořád jen jakžtakž ovládá svou zbraň, nikoliv její nečekané použití v běžném denním provozu...; a mimochodem, mezi týpky, co mají potřebu vlastnit několik různých střelných zbraní a pravidelně navštěvují střelnice, bych naopak očekával o něco (otázka je o kolik) zvýšené procento lidí, kteří by vůbec oprávnění k držení získat neměli)

0/0
8.6.2017 15:15

J43a25n 68U47l84r23y91c37h 4461817950628

P.S. když občas slýchám třeba od poslanců a jiných zastánců střelných zbraní ve společnosti zcela absurdní žvásty o pečlivém výběru a připravenosti držitelů zbraní, potvrzuje mi to jen jejich totální nekompetentnost nebo záměrné zkreslování skutečnosti,

když od nich ještě navíc slyším, že držitelé povolení by se měli stát automaticky důležitým prvkem v obraně státu, považuju je už za totální hlupáky nebo demagogické lumpy - neorganizovaný civil, který nemá do své psychiky pevně zabudouvané zcela zásadní železné pravidlo, že je pouze součástí celku, a jako takový se musí chovat v období potřeby pořád, vždy jen jako součást jednotky, která musí co nejpečlivěji plnit svoje úkoly, je pro jakoukoliv smysluplnou obranu na úrovni státu prakticky bezcenný, a samozřejmě ta součinnost musí být nacvičená a osvojená (a pokud možno prověřená) v řadě konkrétních situací; než se banda individuálů přetvoří do jednotně fungujícího organizovaného tělesa, trvá to pěkně dlouho, i kdyby ti individuálové moc chtěli (ale oni by ještě ke všemu nechtěli, spousta z nich by zajisté měla pocit, že na prvním místě jsou přece jejich práva, jejich osobnost, což je spolehlivá cesta k totálnímu rozvratu jakéhokoliv pokusu o organizovanou, a tedy efektní smysluplnou obranu, kde je ve hře víc než jen několik lidí); tohle by si laskavě měl uvědomit každý, kdo slyší nesmyslné bláboly o přínosu individuálních neorganizovaných držitelů zbraní pro obranu státu

(a mimochodem, protože vojáci a vůbec lidi se základními představami o těchno záležitostech nejsou tak úplně blbí, aby tohle nevěděli, tak pokud bude nynější rétorika o posílení obranyschopnosti braná vážně, nutně se na takové potenciální posily obranyschopnosti bude muset stát zaměřit, aby se z nich pokusil nějaké organizované týmy připravené k zapojení do řízené obrany s předstihem udělat a podchytit; to by si dnešní přitakávači těmhle zatím zcela vyprázdněných řečí o přínosu k posílení obranyschopnosti taky laskavě měli uvědomit)

0/0
8.6.2017 15:17

K13a28r53e67l 97C44h92a71r17v51á55t 3666947320

Pokud mluvíte o propadlém ZP, zřejmě to už je nějaký ten pátek, co jste ZP dělal. Na zkoušky v dnešní podobě se rozhodně za 2 hodiny nenaučíte.

Pokud jste trochu šikovný, manipulace a střelba v rozsahu nutném k udělání zkoušek se asi za 2 hodiny naučit dá, i kdybyste předtím zbraň nedržel v ruce, ale teorii potřebnou k napsání testu za 2 hodiny nezvládnete. Reálně bych řekl tak minimálně 2 týdny poctivého studia po večerech, pokud chcete mít jistotu, že test napíšete, a to platí i v případě člověka, která vystudoval VŠ a je zvyklý učit se na zkoušky.

0/0
8.6.2017 16:13

J97a40n 83U97l32r27y48c34h 4191687860558

což je zcela irelevantní, že?, protože zrovna potřebná délka času k osvojení teorie k testu zajisté velmi málo zaručuje, že držitel zbraně bude uspokojivě připravený na adekvátní použití zbraně...

0/0
8.6.2017 16:45

K74a46r18e91l 31C81h64a45r52v73á14t 3856847900

Souhlasím s tím, že teorie z testů je irelevantní pro zlvádnutí krizové situace. Osobně to spíš vnímám jako určitou racionální překážku v přístupu ke zbrani, která odfiltruje značnou část lidí se sníženou inteligencí a část lidí, kteří jednají impulzivně, ale nemají žádnou vnitřní disciplínu. V tom vidím jistou výhodu proti zbraňové legislativě některých států USA.

Samozřejmě současné zákony na 100% nevyloučí, že palnou zbraň získá někdo, kdo má horkou hlavu a chabý úsudek. To ale nezaručí ani psychotesty, kterými procházejí policisté.

0/0
8.6.2017 17:09

K62a29r74e91l 69C12h51a62r24v60á53t 3476587780

Odzbrojovači se pořád ohánějí tím, jak by se ozbrojení civilisté při teroristickém útoku postříleli navzájem a krom toho by padly desítky dalších lidé. Jmenujete jediný konkrétní případ, kdy se něco takového stalo.

Na druhou stranu, zejméne z USA je známo několik dobře zdokumentovaných případů, kdy ozbrojený civilista zastavil aktivního střelce.

0/0
8.6.2017 14:37

J23a78n 19U83l79r51y69c55h 4621247290738

u nás taková situace nenastala (asi taky nikdo nepředpovídá "desítky" navzájem postřílených - to je jen vaše svévolná dezinterpretace), zato už třeba nastala situace, kdy policista smrtelně zranil svého kolegu odraženou střelou na ujíždějící auto (a kdoví kolik takových drobnějších příhod už se jen u nás stalo - to jsou případy, kterým se nevěnuje velká publicita);

ke vzpomenutým Státům se mi v této souvislosti vybavuje nedávná vskutku symptomatická příhoda (Dallas 7.7.16) - střelbu jednoho atentátníka si policie v průběhu akce podle všeho vyhodnotila jako útok několika střelců (!), nezkoumal jsem to podrobně, ale myslím že padly i stížnosti od raněných civilistů, že byly zasaženi bezhlavou střelbou (zřejmě opravdu poněkud dezorientované) policie - a to prosím mluvíme o vyhodnocení situace profesionály...;

jinak při promořenosti americké společnosti zbraněmi nepochybuju o tom, že nastalo mnoho případů, kdy ozbrojený civilista zastavil aktivního střelce... (to byl vskutku irelevantní argument, to bych poněkud relevantněji mohl připomínat do omrzení se opakující masakry střelnou zbraní (přičemž mě prosím ušetřete obvylými nesmyslnými poukazy, že některé z těchto masakrů se v takovém rozsahu odehrály dík tomu, že postižení kvůli nařízení pro danou oblast neměli zbraně - oni je jaksi neměli proto, že předchozí zkušenost prostě ukázala, že tvrdá restrikce je na podobných problémových místech (typicky střední školy například) nezbytná - jinak by celkový součet mrtvých byl mnohem větší - aneb typický příklad, že poučka 'čím více zbraní mezi lidmi, tím více bezpečí', automaticky nefunguje), a samozřejmě se tím i vracíme k tomu, co jsem tvrdil o pár příspěvků výš - pokud ve společnosti zavedete rozšířené držení zbraní, teroristu tím zas tak výrazně neomezíte - on s tím pochopitelně bude počítat, a podle toho naplánuje svou akci; ovšem ti mrtví a zranění z "vedlejších efektů" rozšířeného držení zbraní vám zůstanou...)

0/0
8.6.2017 16:11

K11a58r79e34l 35C96h22a41r64v29á58t 3266987830

Pletete se v několika věcech. Zákazy nošení zbraní v určitých místech nejsou založené na výpočtech a statistikách zohledňujících počty nehod, kriminalitu, riziko útoku aktivního střelce atd.. Téměř vždy jde o přístup politiků: "Něco se stalo, tak musíme něco zakázat, aby veřejnost měla pocit, že něco děláme."

A zadruhé. Riziko chybného vyhodnocení situace policistou, který na místo jede behem incidentu, je vyšší, než riziko chybného vyhodnocení situace civilistou, který je v době začátku útoku na místě. A není to proto, že by průměrný policista měl horší úsudek než průměrný civilista. Je to většinou proto, že civilista prostě od začátku vidí, co se na místě děje, policista má jen nepřesné zprostředkované informace.

0/0
8.6.2017 17:22

J13a21n 31U56l47r83y32c85h 4311737640308

(k tomu Dallasu - té teze o více střelcích se policie držela co tak vím, dlouhou dobu, asi ještě i po skončení zásahu, už vidím, jak si všichni (ne jen někteří, potřebujete, aby orientovaní byli všichni) zúčastnění civilní individuálové správně vyhodnotí asituaci - a jak se zázračně zkoordinují... (a spousta přece taky bude v situaci, kdy vstoupí do děje později; vy ale zřejmě předpokládáte, že hned ti první udělají pif paf, a teroristu sejmou);

a zrovna s vymezením gun free zón v USA to nebude tak jednoduchý... - s tím jejich slavným ústavním dodatkem, s obrovskou lobby agitující pro zbraně...; moc o tom nevím, ale třeba u těch škol se to dostalo před Nejvyšší soud, před Kongres..., tam jistě padaly na váhu spíš tvrdá, podložená data a argumenty než nějaké bezobsažné fráze; a krom toho, na některé věci doufám nepotřebujete sáhodlouhé průzkumy a statistiky - chcete například, aby se na fotbalové stadiony směly nosit jakékoliv zbraně včetně střelných (a aby jimi tudíž byli vybaveni i fanoušci po zápasu)?; jinak se váš argument o chabě podložených politiky proklamovaných trendech dá použít i v opačném směru - čím je tvrdě dokázáno, že rozšířené držení zbraní je a bude u nás přínosné?, co se týče toho našeho nynějšího absurdního spojování držení zbraní s posílenou obranyschopností státu, tak to je už naprostá a evidentní kravina (viz výše), některými politiky horlivě propagovaná...)

0/0
8.6.2017 18:07

R15o43b31b16e66r60t 72B95e10r91g82e89r 2345554359

Ta tvrdě restriktivní politika vede k tomu, že je v tomto případě osm mrtvých. To je opravdu důvod, proč tleskat.

Doufám, že ti lidé v tom Německu a v Británii poděkují svým vládám za to, že umírají a stávají se cílem útoků, protože pachatel ví, že si to může dovolit. To, že tyto lidi z hospody vyhnal s holýma rukama člověk svědčí o tom, že jsou naprosto ignoranti, kteří jsou zaslepeni svou vírou. Kdyby dotyčný měl střelnou zbraň, zabránil by většímu krveprolití, protože dotyční se sebrali a šli bodat jinde.

A co se týče nelegálního držení zbraní, ukazujete, jak jste naivní. Člověk, který se v určité oblasti pohybuje, může v podstatě jakoukoli zbraň sehnat relativně jednoduše a je jedno jestli v ČR, Německu nebo Británii.

A pokud se kdokoli dostane k legálně držené zbrani, je to jen a jen to, že majitel nedodržuje platné zákony a zásady uschování zbraní. Obdobně mohu argumentovat, že nejvíce lidí zabijí dopravní nehody. Tedy požádejme vládu, ať zakáže osobní automobily nebo ať sníží plošně rychlost na 20 km/h a budeme spokojeni, přestane se na silnicích umírat...

0/0
8.6.2017 9:13

J27a23n 93U29l91r84y95c47h 4571337150758

ano jsem naivní, a ti zmínění teroristi (včetně profesionálních vojáků a rodilých etnických Němců) jsou zrovna tak naivní, když si lehce střelnou zbraň obstarat nedokážou...

ten argument s auty je naprosto správný, a mluví proti vám, jen si to neuvědomujete - ano, protože jsou auta a jejich běžné užívání tak rozšířená, platíme za to v tomto státě každý rok zhruba 600 mrtvými + nějakým jistě k těm 6 stovkám adekvátním počtem trvale zmrzačených lidí - kdyby panovala tvrdá restrikce na indivuduální držení motorového vozidla, nepochybně by se počet mrtvých a zmrzačených smrsknul do řádově menších čísel, no a úplně to samé logicky platí pro zbraně - čím více jich budou běžní obyvatelé vlastnit a běžně užívat, tím bude větší počet mrtvých a zmrzačených těmito zbraněmi, tomu se prostě nejde vyhnout; a když porovnáte počet zbytečně mrtvých a zmrzačených a nezpochybnitelný fakt, že čím bude dostupnost zbraní lehčí, tím bude lehčí i pro teroristu nejen jejich obstarání ale i jejich držení, příprava na čin, tak vám celková negativa rozšíření střelných zbraní (vy vidíte řekněme 10, 20 lidí zachráněných (hypoteticky - jak píšu výš - terorista se situaci pochopitelně přizpůsobí) při teroristickém útoku dřívějším zneškodněním teroristy, ovšem už nevidíe třeba těch 100 mrtvých navíc dík rozšíření zbraní při nejrůznějších nehodách a zneužitích...)

0/0
8.6.2017 11:24

J45a50n 24U37l16r68y15c91h 4781197570618

P.S. doplnění nedopsaného: ...tak vám celková negativa rozšíření střelných zbraní (vy vidíte... atd.) převýší ta vámi předpokládaná pozitiva

0/0
8.6.2017 11:53

R97o53b12b82e20r38t 41B31e91r57g14e72r 2365534719

A tu o té žábě v hrnci znáte? přesně pasuje na to, co říkáte...

Ještě je třeba zakázat internet, aby se ti zlí teroristé nemohli domlouvat....

0/0
8.6.2017 13:33

J44a19n 94U73l81r60y83c37h 4541857640758

vážený, já tu žábu v ohřívající se vodě můžu vidět jinde než vy - zrovna v tom, jak se nebezpečně stále víc rozšiřují a upevňují iracionální bludy o škodlivosti EU, o stále větší manipulaci ze strany státních a vůbec veřejných organizací, o stálém okrajování nezadatelných svobod... (viz i toto vlákno) - takové stále větší přitvrzování v iracionálních, vyhroceně "antisystémových" náladách celou společnost může přivést přesně do toho bodu, ze kterého už nebude do normálního stavu (reálná demokracie, slušné vztahy mezi státy), do normálního života návratu...

0/0
8.6.2017 16:26
Foto

R30a29d63e55k 18Š64e41v31č47í81k 5223366281917

Bojuj a pak třeba nepůjdeš do kriminálu ;-D :-P

0/0
7.6.2017 18:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.