Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V pražské Zenklově ulici nejezdily tramvaje, trati uškodilo velké horko

Zlomená kolejnice zastavila tramvajový provoz v Zenklově ulici v Praze 8. Na vině je velké teplo, kterému už poměrně opotřebovaná trať nedokázala vzdorovat. Na místě byli dělníci, kteří lom svařovali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23a87t64r37i63k 34E92g25e41r 2578290479291

Takhle to dopadá když se na vše dlouhodobě čeká aspoň, že už je to horkou jehlou dáno na chvilku zpátky do provozu. Proč se na nesprávných místech šetří? Třeba poruchové výtahy v nových stanicích áčka? Proč do podzemky zatéká? Jednou jsem myslel, že na I.P. Pavlova vystoupím z vlaku a nahlavu mi střihne splašková voda.

0/0
12.6.2017 14:59

O39n38d45r29e52j 88L35i92p20t70a15k 7861670880269

Ted uz jenom zbyva doufat, ze neco podobneho se nestane v napriklad v Praze v Seifertove ulici, v jeji spodni casti, kde signaly blizi se tragedie jsou uz davno patrne. Tramvaje v tomto u useku musi zpomalit (v pripade, ze na to ridic nezapomene), neb kolej je pricne praskla jak pod zeleznicnim mostem tak v krizovatce s ulici Italska, tam tedy primo v oblouku. Myslim, ze rekonstrukce zde by rozhodne neskodila, tyto praskliny se tam totiz objevuji pravidelne a pravidelne jsou provizorne opravovany... Zrejme se ceka az tam nejaky vlak skutecne vykoleji a ridic pujde do teplaku. :-/

0/0
12.6.2017 14:51

R38o76b88e81r73t 85P17r47a57ž46á77k 4198566735360

Totéž v ul. Na Slupi, Jaromírova. Hotová horská dráha.

0/0
12.6.2017 19:05

J87i25ř97í 70J48o73z91a 3728343350601

V lednu renovovat tramvajovou trat?

+2/−1
12.6.2017 14:25

P34e34t71r 35P59e73t51r 6283392348193

Lepsim je to delat v lete, kdyz je horko a koleje praskaji, co?

+2/0
12.6.2017 15:27

P71a11v50e29l 81Š71t92í63p72e37k 5329703964235

Ano. Ono kolejnici jaksi nevadí napnutí, ale roztažení ji dokáže zcela zdeformovat. Proto se budují zejména když je teplo

0/0
12.6.2017 22:48

Z23d42e62n65ě13k 51D26u56f23e21k 2644284288

Byla tam pěkně ruplá už delší dobu

0/0
12.6.2017 13:14

J21a67n 47Č54e32k17a16l 7539155164754

Lom kolejnice díky teplu se může stát i na zbrusu nové trati...

0/0
12.6.2017 13:06

J46a69n 11V37a22l46o90u70c16h 6312187578940

Ano, může, ale je trochu rozdíl mezi kolejnicí klasickou s hlavou, patou a stojinou (uchycené k podkladu bytelnými šroby) a kolejnicí blokovou, tedy pouze hlavou (a tedy náchylné k ohybu "nahoru-dolů"), používanou na tratích stavěných podle zlepšováku budapešťských soudruhů (uchycené v drolícím se panelu pouze pryžovými bloky)...

Jen škoda, že ilustační zobrazuje naopak právě trať stavěnou klasicky, kde musí být síly potřebné k deformaci řádově vyšší.

+1/0
12.6.2017 14:14

O15n27d69r90e52j 88L82i80p36t48a85k 7561280320259

ja bych uplne neomital reseni madarskych "soudruhu", zejmena pak v mestske aglomeraci. jednou z vyhod takto lozene koleje jsou vibrace, ktere guma/pryz v niz je kolej lozena, tlumi coz ma zasdni vliv na stavby kolem. Dale pak nesmime zapominat na to, ze diky teto konstrukci je mozne cele teleso pouzit nejenom pro kolejova vozidla, coz je nesmirnou vyhodou prave zrovna ve mestech, kde obvykle tramvaje jezdi. ani jedna z techto vlastnosti nemuze byt dodrzena v pripade klasickeho uchyceni. A to ze se beton v miste kontaktu s ocelovym sedlem droli, je problem technologie, nikde neni napsano ze to musi byt prave beton, ktery je co do estetiky tak do kvality materialu jiny. ;-)

0/0
12.6.2017 14:42

P94a59v52e21l 15Š50t28í21p79e20k 5349153634685

Jiná než panelová konstrukce podle vás nejde zakrýt?

0/0
12.6.2017 22:50

O22n10d51r76e93j 65L49i35p79t15a29k 7581560240539

jak jako zakryt? no nejsem stavebni inzenyr, ale neumim si predstavit zakrytou prazcovou konstrukci tak aby po ni moha jezdit i automobilova doprava. asi by reseni bylo, ale takove teleso musi pracovat, zrejme bude drazsi nez uvazani do panelu, pripadne do "kocicich/psych" hlav lozenych na pevnem telese v pryzovymi uchyty koleji. Zkratka, panel neni spatne reseni ale je potreba o nej pecovat a ne nechat to dojit do havarijniho stavu a pak brecet, ze je rozdroleny a lyziny jsou prorezle.

0/0
13.6.2017 10:00

P16a76v68e34l 85Š30t86í19p37e46k 5709103634105

Zakrytá pražcová konstrukce je ve většině Prahy. Naopak BKV panely mají nejnižší životnost, nejvyšší cenu i hlučnost a jedinou výhodou je, že takovou trať lze postavit celkem rychle. Zdaleka největší problémy způsobují v obloucích, protože se hýbou.

0/0
13.6.2017 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.