Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a80t79r83i57k 49E58g68e42r 2558390819191

Takhle to dopadá když se na vše dlouhodobě čeká aspoň, že už je to horkou jehlou dáno na chvilku zpátky do provozu. Proč se na nesprávných místech šetří? Třeba poruchové výtahy v nových stanicích áčka? Proč do podzemky zatéká? Jednou jsem myslel, že na I.P. Pavlova vystoupím z vlaku a nahlavu mi střihne splašková voda.

0/0
doporučit
12.6.2017 14:59

O60n70d25r49e94j 92L61i82p80t52a32k 7491920760189

Ted uz jenom zbyva doufat, ze neco podobneho se nestane v napriklad v Praze v Seifertove ulici, v jeji spodni casti, kde signaly blizi se tragedie jsou uz davno patrne. Tramvaje v tomto u useku musi zpomalit (v pripade, ze na to ridic nezapomene), neb kolej je pricne praskla jak pod zeleznicnim mostem tak v krizovatce s ulici Italska, tam tedy primo v oblouku. Myslim, ze rekonstrukce zde by rozhodne neskodila, tyto praskliny se tam totiz objevuji pravidelne a pravidelne jsou provizorne opravovany... Zrejme se ceka az tam nejaky vlak skutecne vykoleji a ridic pujde do teplaku. :-/

0/0
doporučit
12.6.2017 14:51

R79o94b67e83r25t 37P97r19a24ž91á92k 4838436145150

Totéž v ul. Na Slupi, Jaromírova. Hotová horská dráha.

0/0
doporučit
12.6.2017 19:05

J83i56ř48í 33J61o26z12a 3118113680441

V lednu renovovat tramvajovou trat?

+2/−1
doporučit
12.6.2017 14:25

P69e10t31r 20P17e71t17r 6903702388403

Lepsim je to delat v lete, kdyz je horko a koleje praskaji, co?

+2/0
doporučit
12.6.2017 15:27

P76a47v72e62l 60Š10t56í12p19e27k 5789753684745

Ano. Ono kolejnici jaksi nevadí napnutí, ale roztažení ji dokáže zcela zdeformovat. Proto se budují zejména když je teplo

0/0
doporučit
12.6.2017 22:48

Z10d69e24n91ě76k 92D65u24f80e66k 2964864148

Byla tam pěkně ruplá už delší dobu

0/0
doporučit
12.6.2017 13:14

J84a31n 75Č52e42k75a52l 7799115594974

Lom kolejnice díky teplu se může stát i na zbrusu nové trati...

0/0
doporučit
12.6.2017 13:06

J64a11n 53V98a59l26o90u34c62h 6442177118910

Ano, může, ale je trochu rozdíl mezi kolejnicí klasickou s hlavou, patou a stojinou (uchycené k podkladu bytelnými šroby) a kolejnicí blokovou, tedy pouze hlavou (a tedy náchylné k ohybu "nahoru-dolů"), používanou na tratích stavěných podle zlepšováku budapešťských soudruhů (uchycené v drolícím se panelu pouze pryžovými bloky)...

Jen škoda, že ilustační zobrazuje naopak právě trať stavěnou klasicky, kde musí být síly potřebné k deformaci řádově vyšší.

+1/0
doporučit
12.6.2017 14:14

O97n93d44r73e62j 66L15i64p73t95a71k 7791430740459

ja bych uplne neomital reseni madarskych "soudruhu", zejmena pak v mestske aglomeraci. jednou z vyhod takto lozene koleje jsou vibrace, ktere guma/pryz v niz je kolej lozena, tlumi coz ma zasdni vliv na stavby kolem. Dale pak nesmime zapominat na to, ze diky teto konstrukci je mozne cele teleso pouzit nejenom pro kolejova vozidla, coz je nesmirnou vyhodou prave zrovna ve mestech, kde obvykle tramvaje jezdi. ani jedna z techto vlastnosti nemuze byt dodrzena v pripade klasickeho uchyceni. A to ze se beton v miste kontaktu s ocelovym sedlem droli, je problem technologie, nikde neni napsano ze to musi byt prave beton, ktery je co do estetiky tak do kvality materialu jiny. ;-)

0/0
doporučit
12.6.2017 14:42

P98a25v94e98l 19Š26t36í75p49e66k 5649643754725

Jiná než panelová konstrukce podle vás nejde zakrýt?

0/0
doporučit
12.6.2017 22:50

O54n34d46r49e18j 90L75i70p28t94a17k 7961110390909

jak jako zakryt? no nejsem stavebni inzenyr, ale neumim si predstavit zakrytou prazcovou konstrukci tak aby po ni moha jezdit i automobilova doprava. asi by reseni bylo, ale takove teleso musi pracovat, zrejme bude drazsi nez uvazani do panelu, pripadne do "kocicich/psych" hlav lozenych na pevnem telese v pryzovymi uchyty koleji. Zkratka, panel neni spatne reseni ale je potreba o nej pecovat a ne nechat to dojit do havarijniho stavu a pak brecet, ze je rozdroleny a lyziny jsou prorezle.

0/0
doporučit
13.6.2017 10:00

P49a36v93e60l 59Š31t96í68p46e77k 5649643814455

Zakrytá pražcová konstrukce je ve většině Prahy. Naopak BKV panely mají nejnižší životnost, nejvyšší cenu i hlučnost a jedinou výhodou je, že takovou trať lze postavit celkem rychle. Zdaleka největší problémy způsobují v obloucích, protože se hýbou.

0/0
doporučit
13.6.2017 12:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.