- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vážení,
dlouhá léta jsem jezdil ulicemi Prahy i jiných měst a obcí, na kole a nepotřeboval jsem k tomu vyhrazené jízdní pruhy. Prostě jsem byl běžným účastníkem silničního provozu.
mě fascinuje ta nenávist některých vůči cyklistům... jako proč? já jsem cyklista, mam i auto, taky sjezdový lyže (nenenávidim běžkaře), nebo běžky (bez zášti ke snowboardistům)... jako mam nenávidět nohejbalisty nebo co? :D jedu po silnici v autě - vidim motorku, trochu uhnu (2 sec) - motorka mě předjede - jedu dál... jedu na kole - pouštim auta, některá pustí mě, kejvnu "díky" (oba ztráta 3 sec) - nevidím problém... jedu po cyklostezce (Vypich) - couraj tam ženský s kočárkama, usměju se, zpomalim (děti) a jedu dál, pak bruslaři do toho - nějak se vyhneme... ale abych seděl doma a nenáviděl kočárky, protože mi překážely dneska 5 vteřin??? stojím na semaforech na kole a přijede chlap v autě, na sobě oblek, padesát let, stáhne okýnko a začne na mě ječet "že kvůli mě nestihl zelenou"?! co je to za společnost, když se k sobě chovají lidi jak tady píšou v diskusi? kdo napíše, že praha neni amsterdam, když existujou i elektrokola a navíc v amstru prší 2x tolik a jezdí tam lidi s deštníkama, v dánsku jezdí lidi i v zimě? proč plácáte hlouposti ze vzteku, nenávisti?
V každé skupině se najdou normální lidé ale také nesvéprávní jedinci. Cyklisté mají tu nevýhodu, že ač jich je absolutně nejmíň tak ve svém středu mají velké procento ekoteroristů a cyklofašistů a ti jsou navíc velmi viditelní (ať už opravněně nebo jen díky mediím a úřadům), přičemž zpravidla jakoukoliv svojí aktivitou chtějí omezovat jiné, násobně početnější skupiny, ať už jde o chodce, řidiče nebo třeba i jen obyvatele dotčených lokalit. Z toho pak logicky plyne ten konflikt a u některých možná i ta nenávist, protože není v pořádku aby se představami méně než 1% řídilo třeba 50% a prosazovalo se to samozřejmě silou, navíc ve městě které historicky nemá i kvůli své geografii k cyklistice jako způsobu dopravy žádné extra vazby.
Takže chápu co vám vadí, ale je to prostě o tom že i slušní jedinci trpí za své viditelnější kolegy, a za to primárně nemůžou ti ostatní ale právě ti kolegové (v tomto případě v sedle)
Peší zóna jak název napovídá je prostor pro pěší.
Rozjetá pumpička je stejné nebo větší zlo než již zakázaný segway.
Pokud chce po pěší zóně, může kolo vést, stejně tak jak by to měl dělat na přechodu pro chodce a ne najížděním domáhat projetí. Asi tolik.
O dopravních opatření v centru Prahy nic nevím, ale zanadávám si na cyklisty. Asi tolik, p. Feifare.
Jo to je tak kdo jinému jámu kopá... Je dobře že radnice použivá stejný přístup, a stejně jako nesmyslně plošně omezila segwaye, tak nyní stejně nesmyslně zakáže kola. Věřím že cykloaktivisté jsou spokojení že radnice na jimi prosazované omezování dopravy přistupuje
Reseni je pritom proste. Postavit ekektrokola, segwaye a elektrokolobezky na uroven motorovych vozidel. Ale to smrdi praci pro pany poslance.
To ten problém nijak neřeší, pořád by se motalo spoustu pumpiček mezi chodcema.
Mělo by se pochopit, že Praha není Amsterdam.
Stezky jim nestačí, chtějí zabrat i pěší zóny?
Stezky kde? Viděl jste nějakou na Praze 1?
A cyklisté pěší zóny zabrat nechtějí, jestli jste si toho nevšiml, tak v Praze přes centrum už docela dlouho legálně jezdit mohou a celkem s tím nebyl problém. Problémy se objevily až se segwayi a nyní s různými motokoloběžkami, které spíš už parametry odpovídají skútrům a mopedům, ty tam nemají co dělat. Jenže Praha 1 tato vozidla neumí selektivně zakázat, tak to chce vyřešit zákazem kol. Nevím jak Vám, ale mně to tedy moc správné nepřijde...
Nevím, proč protestují proti zákazu
Vlezou do tramvaje či metra a centrum bez problémů minou.
U Anděla, kde by měli ma příkaz svislé značky sesednout z kola a vést ho, jedou a riskují zdraví chodců.
A kde to tam je?
http://www.praha.eu/jnp/cz/doprava/cyklisticka/aktuality/pres_andel_konecne_legalne.xhtml
Na Vinohradech možná.
Ale vezměte si například Nové Město, kde průjezd z Lazarské ulice do Navrátilovy, což je vzdušnou čarou asi tak 30 metrů, znamená podle stávající úpravy pri striktním dodržování předpisů hrubým odhadem nějaké 2 kilometry (Lazarská - Spálená - Karlovo náměstí (západ) - U Nemocnice - Karlovo náměstí (východ) - Vodičkova - Navrátilova). Jako bonus k tomu tři světelné křižovatky, ve špičce náročné odbočení vlevo z Lazarské do Spálené proti čtyřem přednost majícím kolizním směrům nonstop jezdicich tramvají, na křižovatce Moráň neoprávněně, právem silnějšího, vymáhaná přednost ze strany řidičů tramvají přijíždějících zprava od Vltavy a více než "lahůdkový" povrch "vozovky" Karlovo náměstí (východ) mezi ulicemi U Nemocnice a Ječnou.
Kdo pojede podle předpisů?
"Podle nich neexistuje žádná alternativní cesta pro kola, která by procházela centrem metropole. "
Vážně? A pro auta existuje co? Kolo může na silnici, na chodníku nemá co dělat.
Nebo tím chtějí říci, že není ani silnice pro auta? Pak žádám možnost jezdit autem po pěší zoně, protože neexistuje žádná alternativní cesta.....
Jsem sváteční cyklista. Ale tyhle jezdce na pěší zóně nebo chodníku nemají co dělat. Prostě slezou a ošoupou si asi chudinky nožičky....
Znáte situaci v Praze, nebo jste odjinud a jenom tady ventilujete své rozhořčení? Souhlasím s Vámi, že na chodnících nemají cyklisté co dělat. Ale v pěších zónách, kde to značení umožňuje (což v centru Prahy dosud ano) jezdit mohou...
No a pokud jde o ty cesty pro auta - tak ono centrum pro auta právě úplně průjezdné není. Konkrétně když třeba pojedete kolem Národního divadla po Národní třídě, tak je tam značka, že jde pro auta o slepou a tudíž neprůjezdnou oblast. Cyklisté pak právě mohou pokračovat třeba přes Václavské náměstí - zatím. Praha 1 jim tuto možnost chce vzít...
A k tomu slézání z kola - tyhle značky v poslední době také někdo dává strašně rád všude možně a bohužel i na místa, kde to nemá moc smysl, rozumnější by bylo spíš omezení rychlosti (on takový cyklista vedoucí kolo na šířku potřebuje víc prostoru, než když na něm jede). A aby to bylo adekvátní, představoval bych si, že by někde v místě, kde řidiči nejsou dost opatrní a je tam hodně nehod, se třeba objevila cedule: "Řidiči, vystup z auta a 50 metrů ho tlač..." Množství nehod v takovém úseku by se určitě také snížilo...