Diskuze

Nové záchytné parkoviště vznikne na Zličíně, bude se vznášet nad silnicí

Praha plánuje vybudovat P+R stání na Zličíně. Bude zastřešovat Rozvadovskou spojku nedaleko metra a kapacitně by mělo být až pro dva tisíce řidičů. Město na něj vynaloží okolo 1,5 miliardy korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P38e22t37r 92P66e66t38r

23. 6. 2017 11:29

Tak proč nejde Praha ve směru západních měst? Tzn vlaková zastávka na hranici města a u ní parkoviště? Nebo proč něco takového neudělá středočeský kraj, když má pořád potřebu se prát za svoje občany a jejich parkování v Praze? Vybudovat novou zastávku někde v poli za prahou a u toho parkoviště je finančně úplně někde jinde jak tyhle fantasmagorie. Vlaky dnes jezdí v krátkém taktu (a ten se dá ještě zkracovat) a lidi by dojeli do centra za pár minut. Navíc cestou do centra je většinou na několika stanicích umožněn přestup na metro nebo tramvaje.

Konkrétně touhle lokalitou vlaky vedou. Z Hostivic vede trať na Řepy a pak dál do centra. Udělat velké P+R v místě, kde trať křižuje pražský okruh tak máte perfektní dopravní obslužnost a nikomu to nebude vadit. Za ty roky, co P+R plánují už mohla být ta trať dávno elektrifikovaná a zdvojkolejněná. Cestou se mohly vybudovat nové zastávky tak, aby lépe navazovaly na mhd a napojení na smíchovské nádraží, kdyby lidi nechtěli jezdit vyhlídkovou jízdou. Stejně tak by středočeský kraj mohl udělat parkoviště v Jenči u nádraží, aby lidi od KV nemuseli až na okruh. Kdyby tam každých 10 minut jezdili po nové trati CityElefanty tak by lidí jezdilo dost. Do Hostivice se stejně trať bude opravovat kvůli Kladnu (opět dřív nebo později to bude nevyhnutelné)

Mně celkově připadá, že Praha i kraje dost opovrhují železnicí, přitom zrovna v případě dojíždění do měst a stahování lidí z P+R do centra je to nejlepší řešení. Je kapacitní a proti metru levné. A to by stačilo zmodernizovat stávající tratě, ono se jim to stejně nevyhne. V Londýně se i v centru jezdí vlakem v pár minutových taktech a u nás se každá otevřená zastávka v centru oslavuje s fanfárama a průvodem jak za socíku prvního máje.

1 0
možnosti
Foto

Dobře, že Magistrát konečně praští do ostudně tragického nedostatku parkovišť P+R na západě Prahy. Je zde jen směšných cca 300 míst, přičemž pro začátek je jich potřeba cca 10 000 ! To by uvolnilo provoz v širším centru o znatelných 5 až 10 % a výrazně tak zmenšilo otravné zácpy. Bývalé Magistráty a místní samosprávy však promarnily šanci. Kdyby víc dbaly na územní plánování, neprodávaly klíčové pozemky, mohlo by jedno parkovací stání stát obvyklých cca 300 tisíc Kč místo 750 tisíc Kč, protože teď se už jiná jiné než "vznášející se" parkoviště se v blízkosti metra postaví těžko. Připomeňme P+R u metra Nové Butovice: nebýt bdělosti občanských sdružení a spolků, už vzal územní plán na P+R za své a stavěly se zde další kanceláře.

0 0
možnosti

P43e47t65r 41T21o12m35e18k

22. 6. 2017 18:18

Na Zličíně je o parkovací stání nouze kvůli idiotským modrým zónám v Praze. Je to přímý útok na obyvatele Zličína.

2 2
možnosti

Stavba 1,5 mld., ale copak ten provoz? A soláry na střeše to nevytrhnou.

0 1
možnosti

Bezmozci v akci. 750 000 Kč za jedno stání. Asi jde o rozkrádání "dotací" EU. Za tyto peníze by mohlo být postaveno 10 x více stání na normálním parkovišti. Je vidět, že problém s parkováním vyřešit nechtějí.

4 1
možnosti

Proč,proboha proč? Parkoviště je dávno v ulici Ringhoferova, těsně u metra. Stačí tam "jen" postavit pořádný parkovací dům - 5 pater dolů, 3 patra nahoru, který pojme asi pětinásobek aut než tahle hrůza a bude určitě levnější. Tohle je nepochopitelné a idiotské megalomanství. Samotná křižovatka je na jednom z nejvyšších míst u Prahy, až tam vznikne tahle hrůza, tak to bude opravdu nová dominanta...

3 1
možnosti

to je špatný nápad. V blízkosti metra Zličín je také bytová zástavba a to by nebylo pro celkovou situaci dobré.

0 2
možnosti

Tak asi zjistili, že takto se dá prostavět nejvíc...

2 0
možnosti

To sem ještě nežral - tunel co se vznáší nad dálnicí, to fakt vyplodí jen končící Modrá čára Hurvínek z magistrátu. Kdyby se postaral o otevření parkingů pod Hradem a na Letné a ne o takovéto fantasmagorie. Je tam metro? Kolik času bude třeba k dosažení centra - autobus, metro - 30 min či více?

2 1
možnosti

A neni lepsi, aby lidi jezdili třeba vlakem?

Z toho Zlicina je to jeste furt 20 min do centra.

Např. z Berouna jsem na Hlavnim nádraží za 37 min a na Smichove za 30 min.

Jinak architektonicky je to hnus. A i daleko na to metro v podstate...

2 1
možnosti

Chtějí ho prodloužit do stanice Depo Zličín.

0 0
možnosti

Řešení to je pokud to lidi budou využívat. Osobně když jedu do Prahy autem vždycky ho nechám hned na kraji na P+R a dál jedu metrem, cena je směšně nízká a je to mnohem pohodlnější ... Jen přiblížit se k centru s autem rovná se sebevraždě :D

3 0
možnosti