- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za každého Pražana Praha platí 10 tis. Kč na MHD ročně. (Služba musí existovat, Praha musí mít MHD pro všechny, nejen pro Pražany. Jde o rozdělení rozpočtu, kde je Praha zvýhodněna jako centrum země a nově byla tato částka snížena na nátlak mimopražských starostů. Pražan si z částky na nový chodník, park před oknem, školu... může škrtnout 10 tis.)
Náklady na provoz pražské MHD jsou 15,5 mld. ročně. 12,6 mld. dá Praha. Na jízdném se vybere 4,5 mld. Z toho: 2,5 mld. na časových kupónech, 1,8 mld. na jízdenkách a 330 mil. na pokutách. Zisk necelé 2 mld. (Třeba jízdenky nemusí v Praze existovat, je to stejná částka.)
Vedle toho jedou investice a dotace do investic.
DPP je nejlépe hodnoceným státním podnikem v mezinárodním srovnání.
Pražan se tedy přepravuje MHD za 12,3 tis. ročně. Měl by platit roční jízdné asi 2.300,-. K tomu 1.600,- posílá do kasičky "zisk DPP".
Morálně přiměřené měsíční jízdné v Praze je cca 200 Kč. A to v průměru pro každého. Zhruba 1/3 cestujících jezdí zdarma, jsme pak na 300 Kč.
Pražskou MHD hradí Praha. Celá komedie s jízdným je o zachování možnosti kasírovat cestující jezdící na jízdenky a přilepšit Praze asi 2 mld. ročně. Proto šikana Pražanů a všech cestujících, revizoři, Lítačky.
Kdyby se jízdné v Praze škrtlo, tak se to vše může hodit do šrotu, můžeme propustit revizory. Bublina s geniálními projekty a kdejakým šetřením by praskla. Firmy by nevydělaly ani penny. Mělo by se zvážit, zda škrtnutí celé této komedie nehodí úspory 2 mld. ročně o které se hraje?
V Praze by zavládlo bezproblémové usměvavé užívání MHD a veřejného prostoru. To by podpořilo pohodu v celém městě a ochotu se přemísťovat a utrácet jinde. Možná by to nakoplo pražskou ekonomiku tak, že by Praze na MHD přiteklo pár miliard zcela jinou cestou.
(Nechápu, proč se tomu komunismu jako nerudní bolševici, co bez šikany druhých nedají ani ránu, tak urputně bráníme?)
Prý kapacit MHD není neomezená. Cena MHD reguluje, aby patřičné procento cestujících jelo vlastními auty či šlo pěšky a dopravní zátěž se vhodně rozložila. Při veškeré propagaci ekologické MHD mi to přijde jako nebetyčná sranda.
Nedala by se raději než platební karta používat občanka?
To by mohlo nahnat pražské revizory na Pankrác. Zrovna jsme to otevřeli v práci, debata s revizorem vždy probíhá jako zabavení jízdního dokladu. Na to mají revizoři školení, jak vydírat vyslýchaného cestujícího do úspěšného zaplacení pokuty. Ale občanku by revizor nemohl jen tak zadržovat.
Validátory slouží i k tomu, že si kdykoli zkontrolujete, zda a dokdy máte kartu nabitou... Takže jejich odstranění mi nepřijde jako úplně moudré.
Pokud se kupují přes eshop a člověk se zaregistruje, tak tam je ta historie vidět. A pokud člověk jezdí víc než pět měsíců v roce, tak se nevyplatí nic jiného než roční.
Doufám, že kromě platebních karet půjde registrovat i inkartu ČD.
Ono by vubec bylo fajn mit nejakou multifunkcni kartu, ... na vstupenky, dopravu, atd... spojena s platebni mi vubec nevadi, dnes jsou specialni karty s vyhodami v obchodech, tak se to muze svest i s tim...
Krndo bacha- Lítačka ti odlétá ,vydrží nám do léta?
43 mega za něco co je naprosto běžná věc.Valil jsem oči když jsem potřeboval koupený kupon na slavnou Lítačku ještě cvaknout ve validátoru.Po Evropě běhá firma která za pár mega dělá kompletní systémy a nejdražší položku - kartu - si platí zákazník...Bohužel české korupční prostředí nahrává tomu aby to Praha zase přiklepla nějakým kámošům....
lítačka: 12 x 3,8 = 38,4 milionů ročně; tedy to opět zrušíme, abychom mohli za nový systém platit zase víc; a tak to budeme měnit každé dva tři roky, ať se nenudíme a někdo ať se může dál pakovat na neustálých "inovacích", že! chybí blicí smajlík;
Když připravovali lítačku vyšel tu rozhovor, kde se říkalo, že nepůjde převést kupony z opencard na lítačku. Mě kupon platil ještě dva měsíce po konci opencard. Nakonec to šlo, ale to už jsem měla novou kartu, protože jsem nechtěla nechat dva měsíce propadnout.
Jak to bude fungovat bude jasné až když to spustí. Tohle je jen to co někdo zachytil při prvním představení projektu a jak to on sám pochopil. Mezi realizací se ještě může změnit spousta věcí.
Ovšem je důležité je, ale aby věděli, že všichni nejsou online a počítali s tím. I když je to pro někoho nepředstavitelné. Případně se spolu s tím poveze plná wifizace přepravních prostorů a potom je to jedno(tomu nevěřím, ale je to řešení).
Jojo, už všichni pochopili, že Bém je z nějakého nejasného důvodu nepostižitelný. Dost by mě zajímalo, na koho asi co ví...
Spise smlouvy, jako jsou smlouvy treba se Skodovkou na tramvaje nebo vlaky, jeste tvrde zaplatite, kdyz reklamujete pozdni nebo nekvalitni dodani...