- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ta cesta byla zážitek, na hlaváku jsem čekal asi 5 autobusů, než jsem se vůbec do nějakého dostal a to bylo po deváté, v osm je to asi ještě horší. Třeba by pomohlo, kdyby část autobusů začínala až na těch dalších zastávkách, takže by tam přijela prázdná a mohlo by nastoupit víc lidí.
Ale o moc lépe se to asi udělat nedá, to metro se prostě nenahradí. Jestli někdy zavřou nuselák, tak to bude katastrofa. Zítra to radši vezmu vlakem do Vršovic.
Jak každý den vidim, tak v ranní špičce jezdí metro C po cca 1-2 minutach a jedna souprava má kapacitu cca 1400 lidí. Autobusy s kapacitou 160 lidí jezdí podle článku po 75 vteřinách. Nebude problém s přeplněnosti jinde, než v zácpě na magistrále?
O prázdninách v ranní špičce jezdí metrem cca o 30 % lidí méně. V každé soupravě bývá většinou maximálně 800 lidí, deklarované kapacity souprav jsou spíše z hlediska normového maximálního zatížení, než z reality. A autobusy po 75 vteřinách je obecně maximum, které může DP v pracovní den dát dohromady. A zkracování intervalu je zbytečné, protože ještě hustší kolona busů už pak má problém projet řadou křižovatek a odbavit lidi v zastávkách. Proto je snahou výluky v pracovní dny nedělat, s jedinou výjimkou, tohoto týdne, kdy jsou dva svátky a jen tři pracovní dny a dovolenou má ještě více lidí, takže je předpoklad snížení poptávky v ranní špičce až o 40 %. Určitě to není ideální stav, ale vyměňovat pražce po pěti až deseti za noc den po dni je práce v celé síti na 30 let, takže je snahou DPP si někdy pomoci a najednou udělat delší úsek. Taková akce celou výmenu podtstaně zrychlí a také zlevní.
jeste ze to nemuseji delat venku pod slunecnim zarem...