Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

T18o15m 47P11á71l43e17k 1161566229308

170 let. To je neuvěřitelné! U nás se postaví Dálnice u Ostravy, za ohromně nesmyslné peníze, také samý most, a vydrží 170 dní než se začne vlnit. 8-o;-€

To není jen jeden případ, ale vše co se nyní postaví - všude se šidí. A jestli ta stavba vydrží 30 let, bez Generální opravy, tak budeme rádi.

+4/−1
doporučit
4.7.2017 13:13

J68i52ř36í 98E43r45b82e60n 1373814216687

Pro vaši informaci: na dálnici u Ostravy se nevlní mosty, ale náspy mezi nimi...

0/0
doporučit
6.7.2017 17:12

J30i88ř63í 59E19r59b74e72n 1863424876787

A jen tak mimochodem: všiml jste si, že Negrellák je stavěn na maximální rychlost 40 km/h? Tím pádem jste na úplně jiných dynamických a stochastických rázech. Navíc byl stavěn v době, kdy inženýři ještě neuměli tolik výpočtů a všechny "koeficienty bezpečnosti" bylo možné azývat spíš "koeficientem neznalosti", takže stavby byly klidně 50× předimenzované.

Ano, také díky tomu vydržely dodnes.

Ano, také díky tomu byly mnohem dražší, než by bylo nutné.

0/0
doporučit
6.7.2017 17:15

J93i44ř85í 35E55r81b54e44n 1733704476437

A jen tak mimochodem II.:

- Jizerský most na polubenské zubačce se zčásti zřítil ještě před dokončením v roce 1902

- jaroměřský most na trati Hradec Králové - Trutnov byl vyměněn za 150 let provozu už asi 3×

- Stránovský viadukt u Krnska z roku 1923 je taky náhradou za starý neopravitelný most z doby monarchie

- a asi už nikdo nespočítá, kolik zásadních oprav bylo provedeno na Ivančickém viaduktu, než byl v roce 1978 konečně nahrazen novým.

;-)

0/0
doporučit
6.7.2017 17:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.