Patočkova ulice v Praze

Patočkova ulice v Praze | foto: iDNES.cz

Do konce roku skončí většina pražských uzavírek, otevře se i Patočkova

  • 3
Pražskou dopravu komplikuje v současné době devět uzavírek a omezení. V listopadu by čtyři z nich měly skončit. Koncem roku se pak řidiči mohou těšit také na zprovoznění dlouho uzavřené Patočkovy ulice, kterou musí už více než rok objíždět kvůli budování tunelu Blanka.

Dělníci odejdou také ze dvou úseků na Evropské, z Pražského okruhu na východě hlavního města i z Nuselské ulice.

"Na Pražském okruhu u Černého Mostu mívají řidiči potíže, ve směru do Štěrbohol jezdí každý směr jen jedním pruhem. Bývá to tu nepříjemné," popisuje dispečer ÚAMK Milan Funk situaci na úseku silnice, kde se nyní opravuje most.

Konec uzavírek

Evropská
mezi Veleslavínskou a Konžskou - 30.11.
mezi Kanadskou a Šáreckou - 25.11.

Masarykovo nábřeží
obnova standardního jízdního pruhu - 20.11.

Nuselská - 15.11.

Pražský okruh
u křižovatky Satalice - 30.11.
u Chlumecké - 15.11.

Patočkova - 10.– 20.12.

Kukulova - 15.12.

Roztocká - 15.12.

Svatovítská, Štěrboholská radiála - příští rok

Zdroj: dokument TSK a magistrátu hl.m.Prahy

A ještě před koncem roku čekají řidiče další dobré zprávy - nejdůležitější z nich bude zprovoznění Patočkovy ulice v Praze 6. Už více než rok ji auta, která se potřebují dostat ke Strahovskému tunelu, objíždějí Myslbekovou ulicí.

Dělníci pod ní totiž pracují na novém tunelu, jenž v budoucnu spojí Blanku se Strahovským tunelem. Šoféři, kteří tudy jezdí, si mohli všimnout, že práce v Patočkově ulici vrcholí. Ve středu tu dělníci dokonce odmontovali zátarasy, které stavbu ohraničovaly. "Patočkovu ulici chceme zprovoznit v prosinci," říká šéf odboru městského investora Jiří Zlatohlávek.

Na Štěrboholské omezení ještě potrvá

Konkrétně se hovoří o termínu mezi 10. a 20. prosincem. Po tomto datu pojedou auta od křižovatky se Střešovickou ulicí, obkrouží stavební jámu vybudovanou kvůli výstavbě tunelů a za ní už najedou do Patočkovy ulice.

Během letních měsíců stavebníci dokončili výstavbu nové větve Štěrboholské radiály za Lanovým mostem. Bývalo tu zúžené místo a výstavbou nové části silnice se počet jízdních pruhů rozšířil.

A právě v těchto místech se nyní pracuje na výstavbě budoucí mimoúrovňové křižovatky, proto jsou jízdní pruhy užší. "V březnu příštího roku navíc začneme opravovat vozovku na původní části Štěrboholské radiály. Řidiči budou jezdit po nové větvi," říká mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek.