Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Šedesát metrů, 304 schodů. Metrem na Národní přijely eskalátory

  14:11aktualizováno  14:11
Jsou přes čtyřicet tun těžké, dlouhé třiašedesát metrů a na každém se točí 304 schodů. Tak vypadají nové eskalátory, které dělníci montují v rekonstruované stanici pražského metra Národní třída. Jsou tak objemné, že je přivezli rozebrané po kolejích tubusem metra.

Stanice metra Národní třída je kvůli stavbě komplexu budov Quadrio zavřená už rok a půl.

Její rekonstrukce pokročila tak daleko, že tam stavaři začali navážet eskalátory. Z celkových šesti jsou k montáži připraveny v prostorách stanice už tři nejdelší, které povedou do vestibulu Quadria.

Parametry

  • Dlouhý eskalátor (3 kusy)

Délka: 63 m. 
Šířka schodového pásma: 1000 mm
Dopravní zdvih: 27,4 m
Hmotnost: 45 tun
Počet schodů: 304.

  • Krátký eskalátor (3 kusy)

Délka: 24 m
Šířka schodového pásma 1000 mm, 
Hmotnost: 13 tun
Počet schodů:128  

"Z důvodu jejich nadměrné velikosti a hmotnosti sem byly zaváženy v nočních výlukách metra nákladními vlaky. Z těchto důvodů je bylo nutné rozdělit do několika dílů," popisovala mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Každý ze tří nejdelších eskalátorů je dlouhý 63 metrů a těžký 45 tun a má 304 schodů.

Kvůli jednoduššímu transportu musel být každý rozložen do celkem jedenácti krabic i s příslušenstvím (jako jsou například schodnice, madla, spojovací materiál či elektrický rozvaděč).

Složit jeden eskalátor potrvá přibližně týden a podílet se na tom bude přibližně deset lidí. "Pro transport a montáž eskalátorů se používají speciální transportní plošiny, speciální zdvihací zařízení a nářadí. Dále používáme mobilní jeřáby a montážní konstrukce vyprojektované přímo pro konkretní realizace a situace," dodala mluvčí.

Eskalátory budou splňovat nejpřísnější požadavky na bezpečnost a komfort cestujících. Budou vybaveny čidly, která například prázdný eskalátor zpomalí.

Tři krátké eskalátory, z nichž cestující budou vystupovat do ulic Purkyňova a Spálená, se budou navážet začátkem ledna. Ale už ne metrem.

Celá instalace potrvá až do května, kdy začne zatěžkávací provoz eskalátorů. Stanice metra by pak měla být uvedena do provozu v polovině letních prázdnin 2014.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.