Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Doprava u Vítězného náměstí v Praze se zlepšila jen zdánlivě

  18:07aktualizováno  18:07
Komplikovaná dopravní situace v ulici Jugoslávských partyzánů v Praze 6 je o poznání lepší. Ovšem pouze na první pohled. Zúžený vjezd na Vítězné náměstí, který od září způsoboval kolony, začali totiž řidiči objíždět okolními ulicemi. Potíže v Podbabě se tak vrátily do původního stavu. Kolony aut tu postávaly i před zúžením silnice.

Rekonstruovaná tramvajová trať z Vítězného náměstí do Podbaby | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Od chvíle, kdy byla zprovozněna nová tramvajová trať do Podbaby a kdy kvůli úpravám vzniklo na vjezdu na Vítězné náměstí zúžené místo, tu skoro tři měsíce nabíraly autobusy MHD až půlhodinové zpoždění. S potížemi se tu řidiči potýkali téměř během celého dne (více čtěte zde).

"Dnes už tudy jezdí autobusy stejně jako před zúžením. V kolonách stojí jen nárazově. Například během úterní odpolední špičky tu bylo zdržení asi čtyři minuty," říká Jaroslav Stůj, pověřený řízením Dopravního podniku.

"Je pravda, že v posledních dnech, možná je to týden, se jezdí lépe, ale ideální to pořád není," hodnotí zdejší situaci Aleš Neužil, který bydlí v Podbabě.

Podle šéfa odboru dopravy Jana Heroudka přispělo k úbytku aut zprovoznění nájezdu z ulice Československé armády na ulici Terronskou, souběžnou s ulicí Jugoslávských partyzánů. A řidiči si navíc našli i další cesty, kudy zúžené místo objet. Jezdí okolními ulicemi.

"Je pravda, že teď Jugoslávské partyzány objíždějí. Autobusy mají tím pádem menší problém. Ale myslím si, že by bylo lepší pustit je na tramvajový pás. Jenomže teď je na něm trávník, aby tam mohly autobusy, musel by se vyasfaltovat. Každopádně si nedokážu představit, co tu s dopravou vzhledem k zúženému místu udělá otevření tunelu Blanka," míní architekt Jan Kasl, který bydlí v Bubenči.

Řešení zatím nikdo nehledá, situace se monitoruje

Trávník na tramvajovém pásu město ale rušit nechce. A s řešením, jak do budoucna zamezit kolonám, třeba pro případ nárůstu projíždějících aut směrem do Blanky, nespěchá. "Akutně se řešení nehledá, sledujeme tu situaci dál, a pokud by tu začal vznikat problém, můžeme třeba přeskupit autobusové linky," říká Heroudek.

Řešení situace v ulici Jugoslávských partyzánů totiž volně přešlo ve zkoumání, jak ulevit Vítěznému náměstí. O to už léta usiluje Praha 6.

"Je mnoho možností, jak na Kulaťáku zklidnit dopravu. Lze například propojit některé autobusové linky, které končí v terminálu na náměstí, s těmi, které odsud vyjíždějí," říká šéf Ropidu Pavel Procházka. Zmiňuje přitom možnost, že by mohla vzniknout linka, která by propojila strahovské koleje s areálem vysoké školy v Suchdole.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 ve Středočeském kraji

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Praha plánuje pro lidi s Lítačkou slevy na sdílená auta a kola

Ráno nasednout na kolo a dojet si s ním k tramvaji, kterou člověk zamíří do práce. Po konci směny odjet autem. Praha zvažuje, že by kartu do hromadné dopravy –...  celý článek

Hořící kamion na dálnici D1 zachytil čtenář iDNES.cz a posluchač Rádia Impuls...
VIDEO: Ve zúžení na D1 shořel kamion, hasiči půl dne uklízeli melouny

Dálnici D1 v místě omezení na 36. kilometru ve směru na Prahu uzavřel ráno požár kamionu. Z vozu převážejícího melouny se vysypal náklad a vytekla nafta....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.