Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vlaky z letiště by mohly jezdit přes „Semmering“ na hlavní nádraží

  10:06aktualizováno  10:06
Ministerstvo dopravy přišlo s novým nápadem, jak spojit železnicí Letiště Václava Havla s centrem metropole. Vlaky z Ruzyně by mohly jezdit po trati přezdívané pražský Semmering na hlavní nádraží. Podle ministerstva je tato varianta reálnější než rychlodráha, o které se léta uvažovalo. Nápad chce ještě prodiskutovat s městem.

Pražským Semmeringem přes Jinonice nyní projíždějí motoráky, brzy by je mohly nahradit rychlíky mířící na letiště. | foto: Ropid

Železniční spojení Prahy, Ruzyně a Kladna měla řešit rychlodráha, která by podle posledních návrhů končila na Veleslavíně, kde by cestující přestoupili na prodloužené metro A (více čtěte zde).

Ministerstvo dopravy však pracuje i s variantou bez výstavby rychlodráhy. Pár minut rozdílu v délce cesty po stávající železnici podle ministra dopravy Zbyňka Stanjury nehraje pro cestující z letiště takovou roli, aby bylo nutné uskutečňovat takovéto "velikášské plány".

"Hledáme reálnější řešení. Jednou z pracovních variant je ta, že by vlaky z letiště jezdily přes Semmering na hlavní nádraží. Vlaky z Kladna by pak mohly končit na Masarykově nádraží," uvedl mluvčí úřadu Tomáš Neřold.

"Každá skupina cestujících má jiný cíl. Cestující z letiště chtějí dojet do centra Prahy na metro pokud možno bez nějakého přestupu. Tady se jeví výhodnější hlavní nádraží. Pro příměstskou dopravu Kladno - Praha je zase výhodnější Masarykovo nádraží," vysvětlil plán Stanjura.

Nové spojení pražského letiště s hlavním nádražím by podle návrhu ministerstva mělo procházet po trati ze Smíchova přes Jinonice a Jeneč do Rudné u Prahy. Do trati by se podle mluvčího ministerstva Tomáše Neřolda muselo investovat, nevyhovující jsou například železniční přejezdy, které se zde nacházejí.

"Pokud bychom přistoupili k této variantě, zbývalo by postavit terminál na letišti a zbývající část železnice ze Středokluk na letiště. Koleje mezi Prahou a Kladnem už existují. Rádi bychom ale obě tratě zdvojkolejnili, takže i toto řešení bude vyžadovat investice," doplnil Neřold.

Připustil však, že z letiště na hlavní nádraží by vlaky mohly začít jezdit i bez druhé koleje, jen by musely mít delší intervaly.

Do konce roku by měl vzniknout harmonogram, které úseky nové železnice se budou stavět přednostně a které později.

Z Kladna a okolí do Prahy denně dojíždí za prací přes dvacet tisíc lidí. Nové rychlejší spojení s odbočkou na ruzyňské letiště by jim mělo cestování usnadnit.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.