Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní centrálu u tunelu Blanka postaví jiná firma, dražší o 25 milionů

  12:54aktualizováno  13:14
Dopravní středisko Malovanka v Praze nepostaví firma, kterou letos v květnu vybrala rada. Podle náměstka Matěje Stropnického první i druhá firma odstoupily, vybrána tak byla firma, která skončila na třetím místě. Ta je však o 25 milionů dražší. Rozpočet je 501 milionů.

Řídící centrum silničního okruhu kolem Prahy (ŘC SOKP) Rudná | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Náklady na celou stavbu včetně technologií by se podle původních plánů měly pohybovat nad hranicí miliardy korun. Z dopravního centra bude řízen provoz v metropoli, včetně tunelového komplexu Blanka.

Vítěz tendru byl přitom vybrán vybrán letos v květnu (psali jsme zde).

Nová firma je o 25 milionů dražší, podle náměstka primátorky Matěje Stropnického se však částka vejde do předpokládaného rozpočtu. 

„První dva uchazeči odstoupili. Tento proces je pro mě velmi netransparentní a pro materiál jsem proto nehlasoval,“ sdělil redakci iDNES.cz Stropnický na otázku, proč byl původní vítěz zrušen.

Podle radního pro dopravu a náměstka primátorky Petra Dolínka se mohlo stát, že první dva uchazeči nejsou schopni dodržet cenu. „Soutěž běžela několik let a asi se stalo, že za tu cenu by to nebyli schopni zrealizovat, proto odstoupili. Logicky byl tedy vybrán třetí v pořadí. Stále je to ale nižší cena, než bylo očekáváno,“ řekl Dolínek.

Pražský magistrát podle dnešního rozhodnutí nakonec smlouvu uzavře se Sdružením VCES - MODOS. Původní vítěz Sdružení pro Malovanku mělo plánovaný dispečink postavit za 477 milionů korun. Vítěz soutěže i firma, která skončila druhá, podle podkladů pro radu „odmítli součinnost při uzavírání smlouvy“. Výběr vítěze totiž provázely průtahy. Rada s výběrem měsíce otálela.

V roce 2012 tehdejší vedení Prahy vypsalo dvě soutěže, na stavbu a technologie, za 1,1 miliardy korun bez DPH. Nikdy je ale neukončilo. Pozdější politická reprezentace v čele s TOP 09 totiž zjistila, že na nákladnou stavbu nenajde v rozpočtu peníze. Vznikl tak problém, odkud řídit tunel Blanka, který se má po odkladech otevřít letos v září. Praha kvůli tomu loni narychlo a provizorně dovybavila stávající dispečinky.

K diskusi o tom, zda město operační středisko potřebuje, či nikoli, se radní vrátili na začátku letošního roku. V lednu rozhodnutí odložili. „Chceme zjistit, nakolik je taková stavba nezbytná,“ řekl tehdy náměstek primátorky Petr Dolínek. V květnu se rozhodli, že se stavět bude.

Operační středisko vznikne nad ústím Strahovského tunelu v místech, kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je tunel Blanka. Proti železobetonové stavbě se v minulosti opakovaně postavili místní obyvatelé. Doufali, že v místě zůstane zelená plocha.

Do budovy by se měly přesunout mimo jiné dopravní dispečink, který je v současnosti v ulici Na Bojišti a na Strahově, a dispečerská pracoviště policie, strážníků, hasičů a záchranné služby. V objektu by rovněž bylo záložní datové úložiště pražského magistrátu, sídlo Technické správy komunikací a centrum krizového řízení.

Jízda Blankou. Tunel čeká jen na otevření (únor 2015):

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Bývalý generální ředitel kladenských hutí Vladimír Stehlík.
Soudit se chci, dokud budu stát na nohou, prohlásil exšéf Poldi Stehlík

Obžalovaný exšéf kladenské Poldi Vladimír Stehlík čelí obvinění za neplacení zdravotního pojištění zaměstnanců či poskytování nevýhodných půjček se škodou v...  celý článek

V Dívčích hradech najdou nový domov koně Převalského.
Koně Převalského se v přírodě budou prohánět i v Praze, zoo chystá projekt

Po mongolských stepích plánuje pražská zoo další místo, kde by se mohli ve volné přírodě prohánět koně Převalského. Tentokrát nebude tak vzdálené - půjde o...  celý článek

Nehoda dvou aut v úterý dopoledne zastavila provoz na 26. kilometru dálnice D1....
Dálnice D1 na Brno stála, havarovalo tam sedm aut

Zhruba hodinu a čtvrt byla neprůjezdná dálnice D1 na 37. kilometru směrem na Brno. Havarovalo zde sedm osobních aut, nikdo nebyl zraněn. Příčinu nehody zkoumá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.