Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dopravní centrálu u tunelu Blanka postaví jiná firma, dražší o 25 milionů

  12:54aktualizováno  13:14
Dopravní středisko Malovanka v Praze nepostaví firma, kterou letos v květnu vybrala rada. Podle náměstka Matěje Stropnického první i druhá firma odstoupily, vybrána tak byla firma, která skončila na třetím místě. Ta je však o 25 milionů dražší. Rozpočet je 501 milionů.

Řídící centrum silničního okruhu kolem Prahy (ŘC SOKP) Rudná | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

Náklady na celou stavbu včetně technologií by se podle původních plánů měly pohybovat nad hranicí miliardy korun. Z dopravního centra bude řízen provoz v metropoli, včetně tunelového komplexu Blanka.

Vítěz tendru byl přitom vybrán vybrán letos v květnu (psali jsme zde).

Nová firma je o 25 milionů dražší, podle náměstka primátorky Matěje Stropnického se však částka vejde do předpokládaného rozpočtu. 

„První dva uchazeči odstoupili. Tento proces je pro mě velmi netransparentní a pro materiál jsem proto nehlasoval,“ sdělil redakci iDNES.cz Stropnický na otázku, proč byl původní vítěz zrušen.

Podle radního pro dopravu a náměstka primátorky Petra Dolínka se mohlo stát, že první dva uchazeči nejsou schopni dodržet cenu. „Soutěž běžela několik let a asi se stalo, že za tu cenu by to nebyli schopni zrealizovat, proto odstoupili. Logicky byl tedy vybrán třetí v pořadí. Stále je to ale nižší cena, než bylo očekáváno,“ řekl Dolínek.

Pražský magistrát podle dnešního rozhodnutí nakonec smlouvu uzavře se Sdružením VCES - MODOS. Původní vítěz Sdružení pro Malovanku mělo plánovaný dispečink postavit za 477 milionů korun. Vítěz soutěže i firma, která skončila druhá, podle podkladů pro radu „odmítli součinnost při uzavírání smlouvy“. Výběr vítěze totiž provázely průtahy. Rada s výběrem měsíce otálela.

V roce 2012 tehdejší vedení Prahy vypsalo dvě soutěže, na stavbu a technologie, za 1,1 miliardy korun bez DPH. Nikdy je ale neukončilo. Pozdější politická reprezentace v čele s TOP 09 totiž zjistila, že na nákladnou stavbu nenajde v rozpočtu peníze. Vznikl tak problém, odkud řídit tunel Blanka, který se má po odkladech otevřít letos v září. Praha kvůli tomu loni narychlo a provizorně dovybavila stávající dispečinky.

K diskusi o tom, zda město operační středisko potřebuje, či nikoli, se radní vrátili na začátku letošního roku. V lednu rozhodnutí odložili. „Chceme zjistit, nakolik je taková stavba nezbytná,“ řekl tehdy náměstek primátorky Petr Dolínek. V květnu se rozhodli, že se stavět bude.

Operační středisko vznikne nad ústím Strahovského tunelu v místech, kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je tunel Blanka. Proti železobetonové stavbě se v minulosti opakovaně postavili místní obyvatelé. Doufali, že v místě zůstane zelená plocha.

Do budovy by se měly přesunout mimo jiné dopravní dispečink, který je v současnosti v ulici Na Bojišti a na Strahově, a dispečerská pracoviště policie, strážníků, hasičů a záchranné služby. V objektu by rovněž bylo záložní datové úložiště pražského magistrátu, sídlo Technické správy komunikací a centrum krizového řízení.

Jízda Blankou. Tunel čeká jen na otevření (únor 2015):

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.