Náklady na celou stavbu včetně technologií by se podle původních plánů měly pohybovat nad hranicí miliardy korun. Z dopravního centra bude řízen provoz v metropoli, včetně tunelového komplexu Blanka.
Vítěz tendru byl přitom vybrán vybrán letos v květnu (psali jsme zde).
Nová firma je o 25 milionů dražší, podle náměstka primátorky Matěje Stropnického se však částka vejde do předpokládaného rozpočtu.
„První dva uchazeči odstoupili. Tento proces je pro mě velmi netransparentní a pro materiál jsem proto nehlasoval,“ sdělil redakci iDNES.cz Stropnický na otázku, proč byl původní vítěz zrušen.
Podle radního pro dopravu a náměstka primátorky Petra Dolínka se mohlo stát, že první dva uchazeči nejsou schopni dodržet cenu. „Soutěž běžela několik let a asi se stalo, že za tu cenu by to nebyli schopni zrealizovat, proto odstoupili. Logicky byl tedy vybrán třetí v pořadí. Stále je to ale nižší cena, než bylo očekáváno,“ řekl Dolínek.
Pražský magistrát podle dnešního rozhodnutí nakonec smlouvu uzavře se Sdružením VCES - MODOS. Původní vítěz Sdružení pro Malovanku mělo plánovaný dispečink postavit za 477 milionů korun. Vítěz soutěže i firma, která skončila druhá, podle podkladů pro radu „odmítli součinnost při uzavírání smlouvy“. Výběr vítěze totiž provázely průtahy. Rada s výběrem měsíce otálela.
V roce 2012 tehdejší vedení Prahy vypsalo dvě soutěže, na stavbu a technologie, za 1,1 miliardy korun bez DPH. Nikdy je ale neukončilo. Pozdější politická reprezentace v čele s TOP 09 totiž zjistila, že na nákladnou stavbu nenajde v rozpočtu peníze. Vznikl tak problém, odkud řídit tunel Blanka, který se má po odkladech otevřít letos v září. Praha kvůli tomu loni narychlo a provizorně dovybavila stávající dispečinky.
K diskusi o tom, zda město operační středisko potřebuje, či nikoli, se radní vrátili na začátku letošního roku. V lednu rozhodnutí odložili. „Chceme zjistit, nakolik je taková stavba nezbytná,“ řekl tehdy náměstek primátorky Petr Dolínek. V květnu se rozhodli, že se stavět bude.
Operační středisko vznikne nad ústím Strahovského tunelu v místech, kde se napojuje severozápadní část městského okruhu, jehož součástí je tunel Blanka. Proti železobetonové stavbě se v minulosti opakovaně postavili místní obyvatelé. Doufali, že v místě zůstane zelená plocha.
Do budovy by se měly přesunout mimo jiné dopravní dispečink, který je v současnosti v ulici Na Bojišti a na Strahově, a dispečerská pracoviště policie, strážníků, hasičů a záchranné služby. V objektu by rovněž bylo záložní datové úložiště pražského magistrátu, sídlo Technické správy komunikací a centrum krizového řízení.
Jízda Blankou. Tunel čeká jen na otevření (únor 2015):
24. listopadu 2013 |