Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nehoda v tunelu a stojí půl Prahy. Pohroma se z malé kolize stává i jinde

  8:46aktualizováno  8:46
Začalo to jako banální nehoda, kterých se v metropoli denně odehrají spousty. „Před sedmou hodinou narazilo jedno auto ve Strahovském tunelu ve směru na Prahu 6 do druhého a odmrštěný vůz zablokoval dopravu,“ popsal pondělní nehodu mluvčí policie Jan Daněk.

Pohled ze Žvahova. Braník rozdělila Jižní spojka. | foto:  Michal Sváček, MAFRA

Pak ale začala pražská doprava padat jako domino. „Strakonická stupeň 4-5, aktuální zpoždění všech linek 45 minut,“ varoval třeba Ropid cestující v­ MHD. Problémy s průjezdností se pak ráno od Strahovského tunelu rozlily do poloviny Prahy, nejen na Smíchov a Strakonickou, ale i na Jižní spojku,­ na Branickou a Modřanskou.

Problémová místa

Vítězné náměstí
Dopravu na Kulaťáku zkomplikovalo otevření tunelu Blanka. Pomoct má uvažované propojení Svatovítské a Evropské ulice. Obchvat by měl vést kolem železnice a areálu kasáren.

Strakonická
Citlivý druhý konec Blanky. Stačí malá nehoda a vytvoří se nedohledné kolony.

Nuselský most a magistrála
Při nehodě u­ Muzea nebo na Nuseláku ­auta stojí v Holešovicích nebo až v Praze 4.

Tramvajové podjezdy
Stržená trolej v tramvajovém podjezdu zahltí půlku Prahy. Zahradní Město, Výstaviště nebo Fidlovačka a­ klasický scénář neopatrného kamionu uvízlého v troleji.

Vršovická u Slavie
Ve Vršovické se opravuje, a když se stane nehoda u Slavie, stojí auta a autobusy od Žižkova po Jižní spojku.

Praha je podobných míst plná. Některá problematická místa zůstávají, jiná zmizela.

Podle mluvčí Technické správy komunikací Barbory Liškové může být takovým příkladem třeba „bobová dráha“ u Lanového mostu. Loni skončila nákladná stavba, během níž se Jižní spojka rozšířila a­ problémové místo zmizelo.

Blanka dělá problémy Kulaťáku

Dalším příkladem může být tunel Blanka, který pomohl dopravě na Letné, ale radost z něj nemají na Kulaťáku nebo právě na Strakonické.

„Nedá se říct, že některé místo je horší, jiné lepší. V ­ranní špičce je každé místo krizové,“ uvádí Daněk.

Problém, který se přelije, může nastat na každé komunikaci mířící do Prahy. Strakonická, Cínovecká, severojižní magistrála jsou místa, kde stačí banální nehoda a doprava v metropoli kolabuje (viz box).

Autor: Metro.cz


ASE, s.r.o.
Technik řídících systémů

ASE, s.r.o.
Hl. m. Praha, Středočeský kraj, Plzeňský kraj
nabízený plat: 30 000 - 35 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.