Mobilní Metro.cz

Pohled ze Žvahova. Braník rozdělila Jižní spojka.

Pohled ze Žvahova. Braník rozdělila Jižní spojka. | foto: Michal Sváček, MAFRA

Nehoda v tunelu a stojí půl Prahy. Pohroma se z malé kolize stává i jinde

Vydáno 08.03.2016
Začalo to jako banální nehoda, kterých se v metropoli denně odehrají spousty. „Před sedmou hodinou narazilo jedno auto ve Strahovském tunelu ve směru na Prahu 6 do druhého a odmrštěný vůz zablokoval dopravu,“ popsal pondělní nehodu mluvčí policie Jan Daněk.

Pak ale začala pražská doprava padat jako domino. „Strakonická stupeň 4-5, aktuální zpoždění všech linek 45 minut,“ varoval třeba Ropid cestující v­ MHD. Problémy s průjezdností se pak ráno od Strahovského tunelu rozlily do poloviny Prahy, nejen na Smíchov a Strakonickou, ale i na Jižní spojku,­ na Branickou a Modřanskou.

Problémová místa

Vítězné náměstí
Dopravu na Kulaťáku zkomplikovalo otevření tunelu Blanka. Pomoct má uvažované propojení Svatovítské a Evropské ulice. Obchvat by měl vést kolem železnice a areálu kasáren.

Strakonická
Citlivý druhý konec Blanky. Stačí malá nehoda a vytvoří se nedohledné kolony.

Nuselský most a magistrála
Při nehodě u­ Muzea nebo na Nuseláku ­auta stojí v Holešovicích nebo až v Praze 4.

Tramvajové podjezdy
Stržená trolej v tramvajovém podjezdu zahltí půlku Prahy. Zahradní Město, Výstaviště nebo Fidlovačka a­ klasický scénář neopatrného kamionu uvízlého v troleji.

Vršovická u Slavie
Ve Vršovické se opravuje, a když se stane nehoda u Slavie, stojí auta a autobusy od Žižkova po Jižní spojku.

Praha je podobných míst plná. Některá problematická místa zůstávají, jiná zmizela.

Podle mluvčí Technické správy komunikací Barbory Liškové může být takovým příkladem třeba „bobová dráha“ u Lanového mostu. Loni skončila nákladná stavba, během níž se Jižní spojka rozšířila a­ problémové místo zmizelo.

Blanka dělá problémy Kulaťáku

Dalším příkladem může být tunel Blanka, který pomohl dopravě na Letné, ale radost z něj nemají na Kulaťáku nebo právě na Strakonické.

„Nedá se říct, že některé místo je horší, jiné lepší. V ­ranní špičce je každé místo krizové,“ uvádí Daněk.

Problém, který se přelije, může nastat na každé komunikaci mířící do Prahy. Strakonická, Cínovecká, severojižní magistrála jsou místa, kde stačí banální nehoda a doprava v metropoli kolabuje (viz box).

Sdílet článek

Komentáře