Dopravní podnik má na základě vypracovaného posudku pochybnosti, zda je smlouva na provozování reklamy v metru platná.
„Pokud by se u soudu prokázalo, že smlouva je neplatná, řídil by se patrně vztah mezi firmami takzvanou konkludentní smlouvu. A právě tuto, tedy pouze potenciálně existující a nikoli písemnou, smlouvu se dopravní podnik rozhodl vypovědět s tříměsíční výpovědní lhůtou, jak stanoví občanský zákoník,“ vysvětlil předseda představenstva Rencar Pavel Slabý.
Válka o reklamu v metru dostala digitální podobu. Rencaru se vyplatí |
„Jednalo se v dané chvíli o nezbytný krok učiněný v souladu s povinností jednat s péčí řádného hospodáře,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. Další schůzka mezi podnikem a reklamní firmou bude 6. dubna.
Dohoda mezi Rencar a DPP na reklamu v MHD pochází z roku 1997 a má trvat do roku 2031. Podnik tak ročně vydělává zhruba 50 milionů Kč, výdělky reklamní společnosti jsou ale výrazně vyšší, podle generálního ředitele DPP Jaroslava Ďuriše jde o zhruba 150 milionů ročně. Nevýhodnost smlouvy Ďuriš kritizoval už v minulosti. Rencar loni získala smlouvu i na provoz nových elektrických reklam v opravené stanici metra Národní na lince B a v nových stanicích metra A.
O smlouvu s Rencar se před časem začala zajímat kriminální policie. Od podniku si vyžádala příslušné dokumenty. Stejně tak se zabývá vztahy DPP a reklamní firmy euroAWK, které podnik v roce 2013 vypověděl smlouvu na světelné vitríny v metru. Firma ale výpověď neakceptovala, proto na ni podnik podal žalobu.
Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou v ČR. Zaměstnává více než 10.000 lidí. Město dává na provoz podniku ročně více než deset miliard korun.