Podle ministerstva doprava byly podmínky diskriminační. V jednom případě údajně dopravní podnik chybně stanovil příliš vysoký obrat firem, které měly možnost o zakázku na dostavbu metra usilovat. V druhém případě chtěl, aby firma, která vyhraje tendr, měla česky hovořící zaměstnance. Obě zakázky se uskutečnily za éry exředitele Martina Dvořáka.
Ďuriš s výtkami nesouhlasí
Nynější ředitel podniku Jaroslav Ďuriš prohlásil, že s výtkami nesouhlasí. "Ministerstvo dopravy vyčítá dopravnímu podniku diskriminační kritéria, ale z mého pohledu byla tato kritéria přiměřená, tehdejší znění zákona neporušovala," tvrdí. Kvůli hrozícímu krácení dotace podnik také před časem podal námitku, ale ministerstvo o ní zatím nerozhodlo. "Námitku ministerstvo vyřizuje," potvrdil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.
Podle generálního ředitele dopravního podniku Jaroslava Ďuriše nebude mít zkrácení dotace na stavbu žádný vliv. Dopravní podnik mohl na stavbu za zhruba 20 miliard korun čerpat teoreticky až 85 procent ze způsobilých výdajů na projekt. A právě tuto částku ministerstvo ponížilo ministerstvo korekcí o čtvrtinu. Maximální výše podpory, kterou v Operačním programu doprava může dopravní podnik vyčerpat je podle schvalovacího protokolu pouze 7,5 miliardy korun, tedy zhruba 40 procent procent výdajů projektu. Podle radního Jiřího Pařízka (TOP 09) ale Praha požádala o to, aby mohla zkrácenou dotaci čerpat na jiné dopravní projekty. O evropské peníze tak prý fakticky nepřijde.
Prodloužení trasy metra A do Motola má být dokončeno v příštím roce. Praha chce na stavbu z úvěru Evropské investiční banky (EIB) vyčerpat 11 miliard korun. Zkrácení dotace by mohlo ohrozit čerpání peněz z EIB. Nově budovaný úsek metra A je dlouhý asi šest kilometrů a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.