Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pražské tramvaje se zbavují látkových sedaček, cestující vybrali plast

  12:58aktualizováno  12:58
Pražský dopravní podnik odstartoval výměnu sedaček v tramvajích městské dopravy. Látkové nahradí zcela nové plastové. Těmi bude v průběhu příštích šesti let vybaveno asi 350 vozů. Při výběru nového typu se dopravce nechal inspirovat také výsledky podzimní ankety.

Výměna sedaček v tramvajích pražské MHD se týká asi 350 vozů a bude realizována v průběhu zhruba šesti let | foto: Dopravní podnik Praha

Nová sedačka bude méně náročná na údržbu a cestující na rozdíl od látkových sedáků lépe pozná, zda je znečištěná.

Fotogalerie

"Jde o plánovanou výměnu sedaček v rámci cyklických prohlídek v Ústředních dílnách Hostivař a bude se týkat asi 350 vozů typu T3RP," řekla iDNES.cz mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková s tím, že podoba sedaček je konečná.

Ročně stihne DPP vyměnit sedačky zhruba ve 40 až 50 vozech, proces tak potrvá zhruba šest let. Od března bylo takto upraveno osm tramvajových vozů.

Na jakých linkách vozy jezdí, ale přesně určit nelze, čísla linek se mění denně. "Některé vozy jsou deponovány ve vozovně Vokovice, další v Hloubětíně," uvedla mluvčí.

Při výběru typu sedačky se dopravce nechal inspirovat loňskou anketou, do níž se zapojilo téměř 12 tisíc respondentů. "Ano, při výběru jsme přihlédli k názoru veřejnosti," potvrdila Řehková.

Výsledky ankety ale tehdy ukázaly rozpolcenost hlasujících, žádný z nabízených typů nezískal výraznou většinu.  "Celoplastovou sedačku do tramvaje zvolilo 23 procent lidí," řekl tehdy mluvčí DP Jiří Štábl. Typ sedačky, který je do tramvají instalován, pak v anketě iDNES.cz obsadil druhé místo.

Při změnách dochází pouze k výměnám samotných sedáků a opěradel na původní kostře. Úhel sklonu sedačky tedy zůstává.

Na provedení nových sedaček dopravní podnik spolupracoval s architektem Patrikem Kotasem. Vybrána byla barevná kombinace se střídáním červených a šedivých sedaček. Kombinace tak připomíná laminátové sedačky ve starších vozech T3, které jezdí po Praze od 60. let.

Autor:




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.