"Zastávkový informační systém se v letošním roce v rámci rekonstrukcí tramvajových tratí chystá v zastávkách Zelená, Podolská vodárna, Kublov, Dvorce a ve směru do centra i na Přístavišti a v Podbabě," uvedla mluvčí dopravního podniku Ilona Vysoudilová.
Jaké budou mít nově instalované systémy provedení, se zatím neví. Možností je podle několik. "Informační systémy mohou mít podobu velkých tabulí či malých obrazovek zabudovaných v přístřešku zastávky. Nově se tyto displeje dávají také přímo do sloupku zastávek,kde normálně najdete papírový jízdní řád," popsal Petr Vojtěch, vedoucí obchodního oddělení společnosti Apex, která informační systémy také dodává.
Systém už v Praze funguje
Informační tabule ale pomohou rovněž nevidomým. Některé z nich totiž umí "mluvit". Informace o příjezdech jednoduše hlásí, stačí využít dálkového ovládání a hlášení si pustit. Kolik Dopravní podnik za nová zařízení zaplatí, nesdělil.
Tato zařízení ale nejsou nejsou v metropoli novinkou. Třeba v Řepích jich je hned dvacet a na tramvajové trati na Barrandov dalších sedmnáct.
Jak přesně systém funguje? Přesné příjezdy tramvají ukazují díky propojení s centrálním řídicím systémem. V zastávkových sloupcích jsou čidla, která umožňují zaznamenat přesný čas průjezdu tramvaje. Řídicí systém následně porovná data s jízdním řádem a aktualizuje čas příjezdu.