Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Praze montují nový typ tramvaje, cestující ji vyzkoušejí v dubnu

  19:55aktualizováno  19:55
Opravny pražského dopravního podniku v Hostivaři začaly kompletovat novou čtyřdveřovou bezbariérovou tramvaj. Hrubou stavbu převzaly ve čtvrtek, k první jízdě by měla tramvaj vyrazit v dubnu příštího roku. Zatím není určeno, zda bude určena pro český nebo zahraniční trh.

Model jednočlánkové bezbariérové tramvaje EVO1, kterou kompletují v dílnách pražského dopravního podniku. | foto: Pragoimex

Prototyp tramvaje má označení EVO1 a je ve vlastnictví Aliance TW Team, kterou tvoří firmy Pragoimex, Krnovské opravny a strojírny VKV Praha. Do nové tramvaje se vejde 158 cestujících a řidič, k sezení je určeno třicet míst.

„Jedná se o jednočlánkovou patnáctimetrovou bezbariérovou tramvaj s dvěma plně otočnými podvozky a klimatizovaným salónem pro cestující. Tramvaj lze podle potřeby spřahovat, například v dopravních špičkách. Čtvery dveře umožní zrychlenou výměnu cestujících,“ řekl iDNES.cz náměstek generálního ředitele firmy Pragoimex David Kronovetr.

Fotogalerie

Kompletace v hostivařských opravnách bude probíhat v následujících měsících.

„Poté dojde k typovým zkouškám včetně zkušebního provozu,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

Testy se uskuteční v pražských ulicích.

„Nejprve bez cestujících, následně pak i s nimi. Tramvají se svezou v příštím roce,“ dodal Štábl. Podle Kronovetra by to mohlo být v dubnu 2015.

Podobný typ tramvaje, ale dvoučlánkové s označením EVO2 vozí cestující v Liberci. Kronovetr uvedl, že je možné nabídnout i tříčlánkovou verzi tramvaje.

Bude jezdit v Česku nebo cizině? Není dosud jasné

Zda bude tramvaj určena pro provoz v pražských ulicích, ale není jasné. „Zatím nemá cílového zákazníka,“ prohlásil náměstek.

Podle něj by tento typ mohl být zajímavý pro trhy směrem na východ. „Ale jestli bude určena pro tuzemský, nebo zahraniční trh, není dosud jisté. Pokud bude vypsáno výběrové řízení, které by umožňovalo se soutěže účastnit, tak se ho zúčastníme,“ dodal.

Opravna tramvají v Hostivaři funguje od roku 1967 a je jedním z nejmodernějších opravárenských zařízení ve střední Evropě, které se specializuje na údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových vozidel a jejich dílů.

Před časem tam nechal německý zákazník zrekonstruovat jednu z tramvají, která vozí cestující ve Strausbergu. Žlutočerná „Včelka Mája“ na generálce strávila devět měsíců. Poté brázdila ulice Prahy a začátkem listopadu se vrátila zpět do Německa (čtěte zde).

Na Včelku Máju se můžete podívat i na videu:







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.