Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Praha testuje megabus na letiště, místa pro kufry ale moc nemá

  11:48aktualizováno  11:48
Pražský dopravní podnik bude dva týdny testovat velkokapacitní autobus pro přepravu cestujících na letiště. Zájemci si jízdu s 22metrovým megabusem, který dokáže najednou přepravit téměř dvě stě cestujících, mohou vyzkoušet na lince 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla.

Testovací jízdy mají mimo jiné prověřit, zda je nasazení velkokapacitního autobusu lepším řešením než zkrácení intervalů klasických autobusů linky 119.

Prezentační jízdy

Jízdy budou probíhat v hodinových intervalech s odjezdem ze zastávky Nádraží Veleslavín. V čase mezi 12:50 a 18:50

  • úterý 9.února
  • středa 10.února
  • neděle 14.února

„Přidávat další autobusy na linku 119 už nemá smysl, v letní sezoně navazují její spoje ve Veleslavíně v podstatě na každé metro. Než jezdit od metra dvěma autobusy za sebou, je méně nákladné mít jeden dlouhý. Při správném výběru interiéru by pobral o 40 lidí více, než dnešní kloubové linky 119,“ říká k tomu Petr Tomčík, ředitel organizace Ropid, která organizuje pražskou hromadnou dopravu.

Kvůli nadstandardní délce dvoučlánkového autobusu Mercedes-Benz CapaCity L pro něj však nebudou zcela vhodné všechny autobusové zastávky.

„Na trase jsou samozřejmě zastávky, které nejsou úplně ideálně dlouhé. Je to jedna z věcí, které se v rámci projektu musí řešit. Zastávky neřeší přímo Dopravní podnik, ale je to o jednání s Technickou správkou komunikací,“ uvedl zástupce vedoucího jednotky Provoz Autobusy Jan Barchánek.

Konstrukci autobusu lze změnit

V rámci testovací jízdy některým cestujícím přišly uličky mezi sedadly příliš úzké, ale to lze podle Dopravního podniku operativně řešit.

Fotogalerie

„Co se týká šířky uliček, to bohužel vychází z konstrukce tohoto vozidla, ale s interiérem lze dále pracovat. Pokud by se autobus pořizoval, tak můžeme interiér upravit,“ sdělil Barchánek.

Tento typ autobusu je momentálně jediný v Evropě, který nabízí délku delší než 18,75 metru a je jen dvoučlánkový. „Existují také tříčlánkové autobusy dlouhé čtyřiadvacet metrů, ale je mnohem složitější si je půjčit,“ přiblížil Barchánek.

Pokud by se Dopravní podnik rozhodl autobus koupit, musí počítat s investicí okolo deseti milionů korun.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.