Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po Národní třídě uzavře pražský dopravní podnik stanici metra Muzeum

  12:07aktualizováno  12:07
Po dvouleté uzavírce stanice metra Národní třída na trase B, která skončí příští rok v létě, chystá pražský dopravní podnik v metru další omezení, a to ve stanici Muzeum na "áčku". Důvodem je plánovaná oprava nástupiště. Práce by měly začít na konci příštího roku.
Stanicí metra Muzeum se bude v jednom směru pouze projíždět. Ilustrační snímek

Stanicí metra Muzeum se bude v jednom směru pouze projíždět. Ilustrační snímek | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

"Nyní projektujeme. V plánu je, že rekonstrukce by měla být hotova do konce roku 2015," uvedla mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Jenže uzavřít Muzeum na zelené lince nebude tak snadné. Znemožnilo by to přestup mezi trasou A a C. Proto se zrodil plán zachovat možnost přestupu alespoň z jednoho směru. Práce na opravách přesto cestování metrem výrazně znepříjemní.

"Uvažujeme o zcela novém postupu. Při rekonstrukci by se podélně rozdělilo nástupiště a tím by byl provoz ve stanici vyloučen vždy pouze na jedné koleji. Přestup cestujících by byl umožněn přejezdem do následující stanice a přestupem do soupravy jedoucí v opačném směru," popsala Řehková. Zároveň dodala, že lidé by tak nemuseli jezdit náhradními autobusy či tramvajemi.

I za takové situace by se však cestování metrem prodloužilo. Zatímco přestup obvykle trvá zhruba tři minuty, nově by to bylo v ideálním případě sedm minut, a to jen pokud by vlak jedoucí v protisměru, který dopraví cestující zpátky do stanice Muzeum na průchozí půlku nástupiště, přijel okamžitě.

Metro zažije jedno omezení za druhým

Přestože si město a dopravce vysloužili kritiku veřejnosti za dvouletou výluku stanice metra Národní třída (více čtěte zde), kde soukromý investor staví developerský projekt Quadrio, zvažuje se z podobných důvodů uzavření další stanice.

Tentokrát to má být Invalidovna na trase B. I tady chce soukromý investor stavět. Ovšem zavření stanice patrně ještě bude, stejně jako v případě Národní třídy, schvalovat městská rada. "Mělo by dojít k zásahům do stanice metra. Předpokladem její obnovy je financování ze strany investora. Nyní se řeší podrobné podmínky majetkoprávního vypořádání," řekla Řehková.

Dopravní podnik předpokládá omezení provozu nejdříve na konci roku 2015. "Nicméně uzavření stanice bude záviset na dohodách mezi investorem a dopravním podnikem," dodala mluvčí.

Devadesátá léta: série zavřených stanic metra

Uzavřena je nyní Národní třída, jakmile tato uzavírka skončí, přiblíží se omezení ve stanici Muzeum a vzápětí po něm zase Invalidovna. Zdá se, že je toho až dost.

Podle Pavla Fojtíka z archivu dopravního podniku, se však stanice metra uzavíraly i dříve. Nejen kvůli letošním ničivým povodním či v roce 2002.

"V roce 1995 se kvůli opravě uzavřela stanice Hradčanská, pak následovala Staroměstská, Náměstí Míru a Malostranská, která se začala opravovat v roce 1999," připomněl Fojtík. Tyto rekonstrukce na sebe v podstatě navazovaly, omezení ve stanicích byla zhruba osm až deset měsíců.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.