Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dlouhé kolony a časté ťukance. Otevření Blanky přitížilo Strakonické

  9:05aktualizováno  9:05
Až hodinu zdolávají v ranních hodinách auta i autobusy hromadné dopravy cestu ze Zbraslavského náměstí na Smíchov. Podle jízdních řádů by přitom měla trvat 13 minut. Po zprovoznění Blanky se ve Strakonické ulici ve špice tvoří ještě delší kolony než dřív.

Už před otevřením Blanky se ve Strakonické ulici ve špičce tvořily kolony, nyní jsou ale ještě delší. | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

„Kolony se na Strakonické tvořily už před otevřením Blanky. Tehdy se táhly směrem do centra od nájezdu na Barrandovský most k dostihovému závodišti. Teď se ve špičce protáhly až k Pražskému okruhu u Zbraslavi,“ říká mluvčí Ústředního automotoklubu Petr Vomáčka.

Před zprovozněním Blanky navíc Strakonická zůstávala ucpaná zpravidla jen v pondělí, kdy do centra míří největší množství lidí autem. Nyní na místě doprava houstne i v ostatních všedních dnech a kolony bývají dlouhé několik kilometrů.

Město přitom nemá mnoho možností, jak dopravní tepně ulevit. „Situaci na Strakonické skutečně vyřeší až dokončení vnitřního a vnějšího okruhu kolem Prahy,“ vysvětluje dopravní expert Petr Moos.

Částečně by podle něj mohla dopravní komplikace zmírnit výstavba Radlické radiály, která bude dokončena dříve než oba okruhy.

Mapka znázorňuje místa ve Strakonické ulici, která jsou problematická.

Kromě Velké Chuchle a Lahovic si na kolony stěžují také obyvatelé Zbraslavi. „Na zhoršení dopravy po zprovoznění Blanky jsme město upozorňovali. Aby toho nebylo málo, přidala se k tomu rekonstrukce mostu Závodu míru a také výluka na železniční trati z Černošic do Prahy. Lidé zůstali doslova odříznuti od přístupu do centra,“ stěžuje si starostka Zuzana Vejvodová (100pro Zbraslav).

Kvůli opravě zmíněného mostu se v posledních týdnech kolony tvořily nejen na Strakonické, ale také přímo ve Zbraslavi. Práce tam skončily v sobotu. „Vzhledem k příznivým klimatickým podmínkám se nám podařilo práce ukončit o šest dní dřív proti původnímu plánu,“ říká šéf Technické správy komunikací Ladislav Pivec.

Jediná možnost: rozšířit ulici

Na zbraslavské radnici si stěžují také na nový autobusový pruh, který nedávno vznikl na Strakonické pod Barrandovským mostem. „I tento pruh má vliv na to, že se kolony prodloužily,“ tvrdí Vomáčka s tím, že autobusy ubraly jeden pruh ostatním řidičům, a ti si tak musí vystačit pouze s jedním.

Zbraslav prosazuje, aby město rozšířilo Strakonickou o jeden pruh. Ten by mělo následně vyhradit autobusům. Podle ÚAMK se jedná o jediné řešení, jehož převedení do praxe by mohlo zabrat relativně krátkou dobu.

Podle společnosti Ropid, která organizuje MHD v Praze, by se navíc na některých úsecích Strakonické vešly tři pruhy, aniž by se silnice musela rozšiřovat. „V úseku od Lahovického mostu k zastávce Dostihová je na to ulice dostatečně široká, od zastávky Dostihová je však nutné stavební rozšíření, aby na místě mohl vzniknout další pruh,“ říká mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Magistrát situaci na Strakonické a také v dalších ulicích, kde se doprava po zprovoznění Blanky zhoršila, vyhodnocuje. Po dokončení dopravní analýzy plánuje provést opatření, která komplikace zmírní. Jaká budou, zatím nikdo neřekl. Kromě Strakonické zhoustla po otevření Blanky doprava i v Modřanské, Patočkově či Svatovítské.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.