Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z dotace na metro A dopravní podnik zatím nic nevyčerpal. Čeká na korekce

  15:26aktualizováno  15:26
Pražský dopravní podnik zatím ze zhruba sedmimiliardové dotace na stavbu nových stanic metra linky A nevyčerpal ani korunu. Usiluje o snížení korekce, kterou mu před časem kvůli pochybením přidělilo ministerstvo dopravy. Pokud se to nepodaří, hrozí že se nepodaří vyčerpat ji celou, řekl ČTK ředitel podniku Jaroslav Ďuriš.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Otevření stavby, která vyjde na necelých 20 miliard korun, plánuje Praha na začátek dubna.

Ministerstvo dopravy, které evropské peníze na stavbu metra přerozděluje, v roce 2013 kvůli údajným chybám zkrátilo dopravnímu podniku strop pro čerpání evropských dotací o 25 procent.

Mluvčí ministerstva Tomáš Neřold řekl, že úřad od listopadu projekt znovu kontroluje a připustil, že by ministerstvo mohlo původní korekci přehodnotit. Výsledek bude znám v následujících dnech.

Teprve poté by měl podnik začít dotace čerpat. Ďuriš předpokládá, že prvních 800 milionů korun přijde v dubnu, původně to přitom mělo být na podzim loňského roku.

Kontrolu stavby na konci uplynulého roku zahájil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) a znovu se jí zabývá i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). A právě na jeho rozhodnutí závisí, zda Praha dostane na dostavbu metra dlouho očekávanou poslední tranši z jedenáctimiliardového úvěru od Evropské investiční banky (EIB).

Aby mohla stavba metra dál pokračovat, musela Praha vloni podniku půjčit dvě miliardy korun. „I díky tomu v tuto chvíli nemáme finanční problémy s dokončením stavby,“ tvrdí ředitel.

Další peníze od města podle něj nebudou třeba. Dopravní podnik, který je největší firmou v majetku města v ČR, zatím za stavbu zaplatil 15,5 miliardy korun. Vyrovnává se navíc s problematickými změnami a vícepracemi, které v průběhu let na stavbě vznikly.

Na šestikilometrové trase prodlouženého metra jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Stavba začala v roce 2009. Ve zkušebním provozu by se první metro mělo na trasu vydat 6. dubna.

Organizace Ropid v této souvislosti dokončuje návrh vedení povrchové dopravy, předložit ho chce městským částem v polovině ledna (čtěte zde)

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.