Tomáš Hudeček (vlevo) a Karel Schwarzenberg

Tomáš Hudeček (vlevo) a Karel Schwarzenberg | foto: Dan Materna, MAFRA

Vraťte reklamy s Hudečkem zpět na billboardy, nakázal firmě soud

  • 68
Firma BigMedia musí vrátit reklamu pražské TOP 09 na 32 billboardů v metropoli, které před dvanácti dny nechala přelepit. Rozhodl o tom Obvodní soud pro Prahu 4 svým předběžným opatřením.

Firma BigMedia je členem Svazu provozovatelů venkovní reklamy (SPVR). Tomu vadí regulace reklamy, kterou jakou součást nových stavebních předpisů prosadil pražský primátor Tomáš Hudeček.

SPVR proto v minulých dnech spustil další kampaň proti Hudečkovi.

„Věříme, že BigMedia již rozhodnutí našla ve své datové schránce jako my. A věříme, že pracuje na tom, co jí předběžné opatření uložilo, tedy na odstranění přelepení reklamních materiálů,“ uvedl v prohlášení primátor a lídr kandidátky TOP 09 do pražského zastupitelstva Tomáš Hudeček.

Strana chce už dnes kontrolovat, jestli firma jejich reklamu na billboardy vrátí.

"Nemyslím si, že by kampaň měla nějaké politické pozadí, ale máme zde několik podnikatelů, kteří si myslí, že jejich zájmy jsou nadřazeny nad předpisy, a velkými penězi zasahují do politiky," řekl k tomu předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg, který se Hudečka zastal.

Boj mezi primátorem a svazem se táhne několik týdnů. Firma před časem spustila kampaň "Pražane, i ty přicházíš o peníze", v níž kritizuje smlouvu mezi Prahou a reklamní firmou JCDecaux.

Nové plakáty odkazují na internetovou stránku www.prahapodlehudecka.cz. Na ní svaz kritizuje pražské stavební předpisy omezující reklamu nad šest metrů čtverečních.

Podle sdružení přijde Praha o stamiliony korun, které jí z velkoplošných reklam plynou. Podle předpisů totiž nebudou moci vznikat nové, a až těm současným skončí platné stavební povolení, firmy budou muset obří reklamní poutače a plochy odstranit.

Hudeček s kritikou nesouhlasí, je prý založena na lživých údajích a je nedemokratickým zásahem do voleb.

„Je to naprosto v rozporu s realitou. Nové pražské stavební předpisy naopak zavádí výškovou regulaci staveb podle okolní zástavby a neumožňují samovolné stavby věžáků, jak se lživá kampaň snaží namluvit občanům,“ dodal Hudeček.

Svaz reklamy: Hudeček potvrdil svůj pokrytecký přístup

Svaz provozovatelů venkovní reklamy v reakci na rozhodnutí soudu uvedl, že společnost BigMedia se rozhodnutí soudu podvolí. Svaz zároveň primátora kritizuje.

„Primátor Hudeček nyní oficiálně potvrdil svůj pokrytecký a účelový přístup k problematice billboardů v Praze, ze kterých si vypracoval hlavní téma na obranu svých kontroverzních Pražských stavebních předpisů. Pomocí soudu se co nejrychleji domohl návratu své předvolební kampaně na billboardy, které zároveň svojí vyhláškou od 1. října zakazuje,“ uvedl v tiskovém prohlášení prezident svazu Rudolf Bílý.

Upozornil na rozmístění 33 reklamních pilířů, „které jsou v rozporu nejen s jeho novými předpisy, ale i stávajícími zákony.“

Podle něj proto společnost BigMedia na základě svých obchodních podmínek, ukončila kampaň TOP 09 na svých nosičích a nahradila ji charitou.

„Firma BigMedia tak jen brání své právo na existenci a je těžké si představit cokoliv, co by mohlo být více v rozporu s jejími hospodářskými zájmy, než vlastní propagace někoho, kdo otevřeně hlásá snahu tuto společnost zničit. Účelem rozhodně nebylo nějak narušovat politickou soutěž ani poškodit stranu TOP09. Smyslem bylo upozornit na pokrytecké chování pana Hudečka, a to se nám zjevně podařilo,“ uvádí se dále v prohlášení.

,