náhledy
„Průjezdní řád“ vlaků, který nadšenci vyvěsili na zábradlí mostu přes trať ve Stromovce.
Autor: Ropid
Jedna z legend provozu na českých neelektrifikovaných tratích, lokomotiva řad 750 a 751. Podle osazení předních oken získala označení Brejlovec. Vyráběla se v letech 1968 až 1977 v počtu 408 kusů, v letech 1979 a 1980 byla doplněna sérií s elektrickým topením v počtu 86 kusů. Po roce 1989, kdy u nás poklesla potřeba velkých motorových lokomotiv, jich byla část upravena pro provoz v Itálii a exportována na Apeninský poloostrov. Některé lokomotivy prošly během provozu modernizací, například na starší typ breljlovců bylo dosazeno místo parního topení elektrické. Devatenáct lokomotiv pak prošlo v letech 2010 až 2012 kompletní modernizací, při které byl zachován doslova pouze rám, podvozky a skříň lokomotiv. Nové jsou dieselové motory, alternátory, ovládací pult strojvedoucího a řídicí systém. České dráhy dnes využívají těchto 19 modernizovaných lokomotiv a přes 50 lokomotiv ze série z let 1979/1980 na několika neelektrifikovaných tratích s rychlíkovým provozem, např. Praha - Rakovník, Hradec Králové - Trutnov nebo Brno - Jihlava.
Autor: České dráhy
České dráhy dosud pro posun používají hlavně lokomotivy řady 714, které vznikly modernizací starších strojů 735 v devadesátých letech. Přezdívá se jim dvojlego.
Autor: České dráhy