náhledy
Kromě zvýšení počtu spojů cestující potěší zkrácení intervalů na páteřních tratích (2.12.2016)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Kromě zvýšení počtu spojů cestující potěší zkrácení intervalů na páteřních tratích (2.12.2016)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Kromě zvýšení počtu spojů cestující potěší zkrácení intervalů na páteřních tratích (2.12.2016)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Kromě zvýšení počtu spojů cestující potěší zkrácení intervalů na páteřních tratích (2.12.2016)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Kromě zvýšení počtu spojů cestující potěší zkrácení intervalů na páteřních tratích (2.12.2016)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Kromě zvýšení počtu spojů cestující potěší zkrácení intervalů na páteřních tratích (2.12.2016)
Autor: Michal Šula, MAFRA
Elektrické jednotky řady 451 a 452 byly vyráběny v letech 1964 až 1973 v počtu 62 ucelených čtyřvozových jednotek. Mají řadu přezdívek, nejčastější je „panťák“ nebo „žabotlam“. V provozu se uplatnily například na Ostravsku, v okolí Košic, Olomouce, jezdily také ve východních Čechách (Pardubicko, Královéhradecko). Nejvíce výkonů však odvedly v pražské aglomeraci při zajištění příměstské dopravy hlavního města a Středočeského kraje. Ve své době měly převratnou konstrukci, která předběhla dobu i v evropském měřítku, když velká část jednotky byla konstruována jako nízkopodlažní. V posledních přibližně 5 letech zaznamenaly velmi rychlý ústup z tratí. Zatímco v roce 2010 jich bylo na tratě vysíláno až 23, dnes jen 5. Navíc je to pouze v pracovní dny. Dvě jednotky jezdí ve špičkách mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou, dvě jezdí na tzv. městské lince z Roztok u Prahy do Prahy-Libně a jedna funguje jako operativní záloha pro mimořádné výkony. Z provozu by mohly úplně zmizet příští rok. Téměř stometrový čtyřvozový vlak váží cca 182 tun a nabízí cca 300 míst k sezení. Maximální rychlost je 100 km/h.
Autor: České dráhy