Největší obchodní centraObchodní centrum Chodov sice po rozšíření nabídne nejvíce obchodů, největším centrem však zůstane OC Letňany. K největším nákupním centrům v zemi se řadí i další pražská OC. Všechna mají přes 40 000 m2 obchodní plochy.
|
Chodov se po dostavbě stane jedním z největších obchodních center v Česku, nabídka bude zahrnovat 165 značek. Vedle přístavby nové části se modernizace postupně dočkají i stávající prostory centra. Nově bude vybudováno kino s 18 sály, podle firmy má jít o největší a nejmodernější tuzemský promítací multiplex.
„Rozšíření Centra Chodov dlouhodobě vnímáme jako jeden z našich nejvýznamnějších investičních plánů v rámci středoevropského regionu. Cílem projektu je poskytnout zákazníkům plnohodnotnou alternativu nakupování a zábavy v centru Prahy,“ uvedl výkonný ředitel firmy pro střední Evropu Arnaud Burlin.
Restaurační zóna bude mít 43 jednotek a přesune se do nově vybudované části centra. „Budeme nabídku (restaurací) rozšiřovat, budeme tomu věnovat minimálně deset procent celkové plochy, to znamená 10 000 m2 bude zaměřeno právě na jídlo,“ uvedla ředitelka leasingu Unibail-Rodamco pro ČR a Slovensko Zuzana Janurová. Přibude také přes tisíc parkovacích míst, celkem jich tak budou mít návštěvníci k dispozici 3400.
Práce na dostavbě již probíhají. Centrum se rozšíří na místo bývalého obchodního centra Růže, které bylo na začátku letošního roku zbouráno. „Uvidíme jaké bude soužití místních obyvatel s tímto projektem, uvidíme jak to bude dál fungovat v okolí. Je to v mých očích jeden z mála developerských projektů, který přináší pozitiva obyvatelům Prahy 11,“ uvedl starosta Prahy 11 Jiří Štyler.
Unibail-Rodamco je největší evropská akciová společnost investující do komerčních nemovitostí. Působí ve 12 zemích EU. Hodnota portfolia skupiny činí zhruba 964 miliard korun. V Praze provozuje i Centrum Černý Most.
Obchodních center přibývá
Nákupních parků v Česku stále přibývá, developeři je staví hlavně v menších městech. Počet nákupních parků v Česku se blíží hranici 200. Celková plocha nákupních parků podle metodiky realitní poradenské společnosti Cushman & Wakefield (C&W) na konci loňského roku vzrostla na 815 204 m2 z předloňských 775 884 m2. Tato plocha ale nezahrnuje prodejny potravin, hobbymarkety a velkoplošné prodejny nábytku.
Řada nákupních center se však potýká s malou obsazeností svých obchodních prostor. Podle informací C&W z letošního dubna je přes 54 000 m2 ploch nepronajatých. Podle loňských informací realitní poradenská firmy DTZ se rozdíly v návštěvnosti mezi nejúspěšnějšími a méně úspěšnými nákupními stále centry prohlubují. V Praze se například s nízkým zájmem nájemců potýkají či potýkaly centra Galerie Butovice, Eden nebo Šestka.