Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GLOSA: Neslýchané. Pražané mají tunel a chtěli by jím i jezdit

  18:20aktualizováno  18:20
Samotářský hostinský z Cimrmanovy Hospody na mýtince, který neměl rád lidi, asi nastoupil do kantýny v Ropidu. Nic jiného než jeho potíže s tím, že měl hospodu, ale chodili mu tam lidi, nemohlo plánovače pražské dopravy inspirovat. MHD tunelem Blanka jezdit nebude, protože by se to lidem hodilo.

Ilustrační archivní snímek tunelu Blanka | foto:  Dan Materna, MAFRA

Předražený tunel stál Prahu skoro 38 miliard. Pražské dopravě na mnoha místech ulevil. Teď už ale nezbývá na to, aby jím jezdili lidé, kteří si ho na daních zaplatili.

Ropid totiž přišel s argumentem, že původně plánovanou autobusovou linku do tunelu nezavede, protože by byla příliš oblíbená. A to by bylo příliš drahé (psali jsem o tom zde).

Z Dejvic trvá cesta na Prosek autem Blankou deset minut, hromadnou dopravou je to půl hodiny. Přesvědčování motoristů k přesedání do hromadné dopravy má tedy nový, takříkajíc „nadčasový“ rozměr.

Ve Strahovském tunelu, který na Blanku navazuje, podle Ropidu vzrůstá intenzita dopravy.

„Provoz autobusových linek by tak byl zejména ve špičkách výrazně ovlivňován, což by se projevilo na jeho nepravidelnosti,“ argumentuje Ropid, který plánuje hromadnou dopravu v Praze a okolí.

Ti, kdo používají expresní autobus číslo 125 pendlující mezi Smíchovským nádražím a Jižním Městem po Jižní spojce, se teď musí modlit, aby „pan Ropid“ nezavítal také k nim. Spoj umí v ranní dopravní špičce nabrat klidně dvacet minut zpoždění, tak snad aby ho taky rovnou zrušili.

V Praze se zřizují na páteřních tazích městem vyhrazené pruhy pro autobusy a rozšiřují zóny, kde se nedá zaparkovat. I v tak extrémně motorizovaných zemích jako je Itálie jsou schopni motoristům vynahradit šikanu aspoň v podobě rozvoje hromadné dopravy. Miláno po vyhnání aut z ulic investuje vše právě do jejího rozvoje. Praha s obdivovanou sítí hromadné dopravy se rozhodla jít proti proudu. Pořídila Blanku a teď neví, co dál.

Nechtěl by někdo navrhnout pražským úředníkům, aby si sedli ke stolu někde jinde než v Hospodě na mýtince?





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vizualizace blobu - Návrh budovy Národní knihovny od architekta Jana Kaplického
Hledá se sídlo knih, po deseti letech se vrací do hry Kaplického blob

Místa v depozitářích Národní knihovny v Klementinu ubývá, a proto se začíná opět uvažovat o stavbě nové budovy. Starý návrh architekta Jana Kaplického, který...  celý článek

Historický dům v Liliové ulici se po obnově představí v plné kráse
Památkáři obnovili měšťanský dům v Praze, udělají z něho své pracoviště

Po dvou letech byla dokončena památková obnova měšťanského domu v Liliové ulici na Starém Městě. Od podzimu bude sloužit jako pracoviště Národního památkového...  celý článek

Nehoda dvou aut v úterý dopoledne zastavila provoz na 26. kilometru dálnice D1....
Dálnice D1 na Brno stála, havarovalo tam sedm aut

Zhruba hodinu a čtvrt byla neprůjezdná dálnice D1 na 37. kilometru směrem na Brno. Havarovalo zde sedm osobních aut, nikdo nebyl zraněn. Příčinu nehody zkoumá...  celý článek

Letní úklid podle Marie Kondo
Letní úklid podle Marie Kondo

Nechte si věci, co dělají radost.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.