Mezi spoje, které jsou málo využívané, patří například trať 222 z Benešova přes Vlašim do Trhového Štěpánova. Kraj tvrdil, že mu na zachování železniční dopravy v neztenčeném rozsahu schází 40 milionů korun, peníze ale nakonec našel.
"Bohužel jsme v tom zůstali sami, protože komunisté a ODS na tento logický záměr nepřistoupili. Přitom, my jsme vytipovali spoje, které pasažéři dlouhodobě nevyužívají, to je luxus, který nenajdete nikde na světě," řekl Rath.
Rath proto začal znovu s komunisty vyjednávat, aby ho v tomto záměru podpořili. "Zatím zůstávají neoblomní, tak uvidíme, co s tím další jednání udělají," dodal.
Ministerstvo dopravy nyní navrhuje zrušit trati Čelákovice- Mochov, Krupá-Kolešovice, Bošice-Bečváry a Bakov nad Jizerou - Bousov- Kopidlno. Seznam tratí, které považuje za nadbytečné kraj, je ale jiný. Ministerstvo podle něho paradoxně ruší trati, o které nějaký zájem, byť ne velký, přece jen je.
Čtěte v úterní MF DNES: Jak na Středočeský kraj dopadla ekonomická krize? Jaké dluhy musí kraj řešit? Bude nutné rušit další vlakové spoje? Rozhovor s hejtmanem Davidem Rathem čtěte v úterní příloze MF DNES pro Středočeský kraj.