Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hlavní je vyřešit linku metra D, říká nový šéf dopravního podniku

Robert Oppelt Metro.cz
13. června 2016  11:38
Bezbariérové úpravy stanic metra budou pokračovat. Tak zní jedna z priorit nového předsedy představenstva pražského dopravního podniku Martina Gillara, který má zároveň řídit i provoz firmy.
Dopravní podnik má nového šéfa, je jím Martin Gillar, bývalý ředitel divize...
Další 1 fotografie v galerii
Dopravní podnik má nového šéfa, je jím Martin Gillar, bývalý ředitel divize rozvoje a strategie České pošty (10.6.2016) | foto: DPP hl. m. Prahy

„Moje úkoly v podniku jsou jednoznačně manažerské, ale minimálně jednou týdně budu chtít být v provozu, mluvit se zaměstnanci,“ uvedl Martin Gillar v rozhovoru pro deník Metro.

Martin Gillar

  • Vystudoval Právnickou fakultu UK.
  • Z pozice místopředsedy představenstva řídil společnost ČD Telematika.
  • Působil i jako ředitel divize rozvoje a strategie České pošty.

Jaké budou vaše priority?
Cítím jako velký úkol zlepšit vnímání společnosti zejména v oblasti využívání prostředků od města a investic. Dopravní podnik by podle mě měl mít také jasnou strategii dalšího rozvoje, která musí odrážet požadavky akcionáře. Hlavním cílem bude také vyřešení situace okolo výstavby trasy metra D.

Náměstek Dolínek už některé priority naznačil - úspory, ale i pohledávky za jízdu načerno...
Nedovolím růst provozních nákladů bez přímé vazby na růst dopravních výkonů. Přiměřený zisk musí být využit na odstranění podinvestovanosti podniku. Z hlediska strategického rozvoje nás čeká mnoho úkolů jako strategie obnovy vozového parku či vývoj elektronických panelů pro zastávky, jako základní stavební kámen pražského smart city. Proces vymáhání pohledávek za černou jízdu chci zefektivnit tak, abychom z něj pro DPP získali více finančních prostředků. Jsem přesvědčen, že část procesu vymáhání je DPP schopen zajistit efektivně vlastními silami a humánní cestou.

Jak budete spořit? Budete propouštět?
Zaměříme se více na řízení podniku přes rozpočet a dodržení proporcionality mezi kompenzací od města, naplánovanými dopravními výkony a provozními náklady. V tuto chvíli nechystáme žádná plošná personální opatření.

Cestující nejvíc zajímá trasa metra D. Jak pokračuje výkup pozemků? Stihnete do podzimu 2018 začít stavět, aby se stihly čerpat evropské peníze?
Výkupy pozemků jsou komplikovaná záležitost. V Praze ještě komplikovanější, ceny těch pražských šplhají do závratných výšin. V plánované trase metra D je i celá řada černých staveb nezapsaných v katastru, kde se nedaří dohledat vlastníka. Toho nemá i celá řada pozemků. Mám v plánu podívat se, zda by nešlo přijmout nějaké náhradní plány, které by nám umožnily dodržet původní termín zahájení stavby.

Zdražíte jízdné?
Výše jízdného je politickým rozhodnutím. Pravda je, že budu v brzké době jednat o rozpočtu s městem, kdy bude možno k tomuto tématu něco říci. Praha má jednu z nejnižších cen roční jízdenky v celém Česku, přitom poskytuje zdaleka nejkomplexnější síť městské hromadné dopravy.



  • tisknout
  • sdílet
  • máte tip?


Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.