Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Holešovice a Karlín od jara opět propojí vltavský přívoz

  17:16aktualizováno  17:16
Břehy Holešovic, Štvanice a Karlína od jara znovu propojí přívoz, který vloni v pilotním provozu svezl tisíce lidí. Město se rozhodlo smlouvu prodloužit na deset let, tedy do roku 2025. Za 1,4 milionu ročně bude přívoz provozovat Pražská paroplavební společnost.

Přívoz z Pražské tržnice přes Štvanici do Karlína na Rohanský ostrov. | foto: Václav JuklMetro.cz

Šestý pražský přívoz vyjel poprvé na pravidelnou trasu vloni v létě. Podle radnice Prahy 7, která a o jeho zavedení usilovala, se po celou dobu těšil velké oblibě. S podporou magistrátu tak bude od letošního března provoz pokračovat.

Přívoz by měl mezi vltavskými břehy za sezonu najezdit přes sedm tisíc kilometrů. Loď se stane součástí pražské integrované dopravy, stejně jako u ostatních přívozů třeba v Podbabě nebo Modřanech zaplatí lidé při cestě jízdné jako v městské hromadné dopravě.

Praha 7 původně chtěla přívoz zavést a provozovat sama a od lidí vybírat symbolické jízdné. Kvůli vysokým nákladům ale nakonec požádala o pomoc na magistrát. Městská část navíc do budoucna usiluje o vybudování pontonové lávky, která by břehy spojila natrvalo.

Autoři: ,
Témata: doprava, Vltava


Přidejte zkušenost se svou porodnicí na eMimino.cz
Přidejte zkušenost se svou porodnicí na eMimino.cz

pomůžete tak jiným maminkám, které mají porod před sebou.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.