Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z Mělníka až do centra Prahy na jednu jízdenku dojedou lidé příští rok

  12:32aktualizováno  12:32
Autobusové linky z Mělníka do Prahy by se měly stát součástí Pražské integrované dopravy příští rok. Lidé by pak mohli ušetřit na jízdném. Noví zastupitelé obcí i pražských čtvrtí ale budou muset řešit, kde spoje ukončí. Dosud se totiž neshodli, navrhovali Letňany nebo Holešovice.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Michal Šula, MF DNES

V případě, že se vyjednávání neprotáhnou, mohli by cestující na trasách Mělník - Praha a Mělník - Neratovice - Praha ušetřit až stokoruny měsíčně za jízdné od prvního čtvrtletí roku 2015. Řekl to Filip Drápal, mluvčí organizace ROPID, která má na starosti pražskou integrovanou dopravu.

Zapojení středočeských linek do systému PID schválili v květnu středočeští krajští radní a původně mělo začít fungovat už v létě. Pražští radní zapojení schválili už v únoru, ale po neshodách, kde budou linky v Praze končit, bylo spuštění zjednodušeného systému odloženo.

„Nyní bude nutné sejít se s nově zvolenými zástupci měst, obcí a městských částí a pokusit se dotáhnout tuto změnu do úspěšné realizace,“ uvedl Drápal.

Kromě toho, že ušetří, by navíc cestujícím z Mělnicka platila stejná jízdenka i po celé metropoli. Středočeský kraj a Praha se také ještě musí domluvit na systému dotací, protože Středočeský kraj dotuje studentské jízdné a Praha seniory.

Starosta Mělníka Ctirad Mikeš (Mé město) už dříve řekl, že zlevnění hromadné dopravy a zahuštění spojů po zapojení do PID by mohlo lidi motivovat k tomu, aby vyměnili auto za autobus a tím by se ulevilo pražské i mělnické dopravě.

Mělník bude související rozšíření spojů hromadné dopravy stát až o 400 tisíc korun ročně více, ale výsledkem by měl být komfort cestujících. Občané požadovali tuto změnu podle Mikeše už léta.

Pražská a středočeská doprava se hned tak nepropojí

O integraci dalších středočeských oblastí se podle Drápala jedná. „Pracovní skupina tvořená ze zástupců ROPID a Středočeského kraje připravuje celou koncepci společného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje. Jakékoli termíny ale v současnosti bohužel neumíme odhadnout,“ dodal mluvčí.

Podle hejtmana Středočeského kraje Miloše Petery (ČSSD) není v současnosti kromě odloženého projektu v oblasti Mělnicka a Neratovicka žádný další ani konzultován, ani připraven.

„Nicméně cílem je vytvoření nového systému na území Prahy a Středočeského kraje, ne rozšiřování systému PID,“ uvedl hejtman.

Nový systém by podle něj mohl začít fungovat za několik let. „Je to spojeno i s vytvořením jednotného organizátora, což bude muset být zcela nová obchodní společnost,“ doplnil Petera.

Autoři: ,






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.