Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Z ibisích uprchlíků jsou celebrity, v nové kampani na ně zve pražská zoo

  18:22aktualizováno  18:22
Když na začátku března uletělo ze zoo v Praze osmnáct ibisů nikdo asi nečekal, že se z nich za pár dní stanou celebrity, jejichž kroky bude sledovat tisíce lidí na sociálních sítí jako v reality show. Podle odborníka na média zoo chytře využila situace k vlastní propagaci.

Nová reklamní kampaň zve Pražany na ibisy, kteří se v posledních dnech prolétali nad Prahou (11.3.2016) | foto: Kateřina Frouzová, MF DNES

Kvůli těžkému sněhu se před dvěma týdny prolomila voliéra s osmnácti ibisy, kteří se po svém osvobození rozlétli do různých částí Prahy (psali jsme zde).

Kromě vytrvalého informování o odchytu ibisů na sociálních sítích, začala zoo od 7. března lákat návštěvníky na své nové celebrity bilboardy a v reklamních vitrínách se sloganem „Navštivte naše celebrity.“

Fotogalerie

Celý incident s ulétlým hejnem ibisů tak nakonec připomínal promyšlený marketingový tah, nikoli neštěstí.

Novou kampaň stihla pražská zoo vytvořit za jeden den.

„Reklamní kampaň se nám podařilo dát dohromady během neuvěřitelných čtyřiadvaceti hodin,“ řekla pro iDNES.cz mluvčí Zoo Praha Jana Myslivečková.

Zahrada chce podle ní tímto prezentováním ibisů poděkovat všem, kteří pomáhali při jejich odchytu. A takových lidí bylo skutečně hodně.

„Zatím jsme během pátrání po ibisech vyřídili stovky, možná tisíce telefonátů. Když se lidé nemohli dovolat, tak využili telefon na infolinku nebo také můj,“ uvedla Myslivečková.

Reklama na ibisy je vtipnou pointou

Způsob, jakým se pražská zoo začala mediálně prezentovat v rámci pátrání po ibisech, se zalíbil také mediálnímu expertovi a šéfredaktorovi časopisu Marketing & Media Filipu Rožánkovi.

„Vzhledem k tomu, jak se do pátrání po ibisech nadšeně zapojili Pražané i obyvatelé středních Čech, mi to přijde jako kreativní a vlastně docela milá pointa, určitá forma poděkování,“ řekl pro iDNES.cz Rožánek.

Podle něj je podobná reklama v zahraničí běžná. „S motivem zvířecích celebrit pracuje mnoho zoo po celém světě. Washingtonská Zoo Smithsonian při nedávné sněhové bouři na východním pobřeží USA ukazovala na sociálních sítích, jak se s přívaly sněhu vyrovnávaly třeba pandy,“ dodal Rožánek.

Zatím se do zoo vrátilo již šestnáct ibisů, sedmnáctý je podle ředitele zoo Miroslava Bobka v Divoké Šárce a o posledním ptáku zatím nic neví.

Autor:


Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.