Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

In-line bruslaři budou mít vlastní dráhu, na Sokolovské v Karlíně

  15:46aktualizováno  15:46
Milovníci jízdy na in-line bruslích se mohou těšit na dráhu, po které se budou moci svézt a nebudou se muset motat mezi cyklisty. Z části Sokolovské ulice v Karlíně zmizí auta a vznikne tady půlkilometrový okruh. Bruslaři z Prahy 8 budou na novou stezku moci vyrazit už před letními prázdninami.

Nová dráha bude umět měřit rychlost a spálené kalorie. | foto: Vizualizace: Radnice Prahy 8

Radnice ji chce zřídit na části Sokolovské ulice v Karlíně, která je nyní uzavřená pro automobily. Doprava se odsud totiž přesunula na Pobřežní ulici a s jejím návratem zpátky do původní trasy už radnice nepočítá.

"Nový okruh bude delší než půl kilometru. Bruslaři se projedou po Sokolovské v úseku mezi ulicí Za Invalidovnou a Kaizlovými sady," říká mluvčí Prahy 8 Helena Šmídová.

Podle mluvčí chce úřad osmé městská části novou stezku otevřít ještě na jaře. Jak rychle se stihne vše připravit, Šmídová neodhadla. Prý ještě před letními prázdninami se však po nové trase projedou první bruslaři.

Pro větší bezpečnost provozu bude in-line dráha od zdejší tramvajové trati oddělená zábranou.

Doplňky pomůžou s hubnutím

"Nejdražší je postavit samotnou dráhu, takže největší investice nám odpadla. Radnice teď zaplatí pouze bezpečné oddělení dráhy pro bruslaře od tramvajové trati a doplňky," říká starosta osmé městské části Jiří Janků.

Část nevyužívané vozovky na Sokolovské se má osadit značkami, které budou bruslaře informovat o spálených kaloriích a také jim budou měřit rychlost - obdobně jako radary na silnicích měří rychlost právě projíždějícím autům.

"Měření spálených kalorií bude jen orientační. Vychází z poznatků, kolik kalorií při bruslení na kolečkových bruslích spálí průměrný člověk při určité rychlosti. K tomu budou sloužit barevně odlišené značky dle váhy bruslaře a instalované měření rychlosti. Každý bruslař si tak bude moci udělat představu o svém výkonu tím, že kombinaci své váhy a rychlosti zkoriguje se značkami na dráze," popsala systém mluvčí Šmídová.





 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

V železniční výhybně Praha-Vyšehrad vyjel posunovaný vlak proti osobnímu vlaku...
Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická...  celý článek

(Ilustrační snímek)
PŘEHLED: Kandidátky do voleb 2017 ve Středočeském kraji

Podívejte se na kandidáty pro volby do Poslanecké sněmovny, které se uskuteční 20. a 21. října 2017. Postupně budeme přinášet aktualizované volební kandidátky...  celý článek

(ilustrační snímek)
Jsi jen můj otrok. Muž deset let týral ženu před dítětem i okolím

Z osmi trestných činů policisté obvinili sedmapadesátiletého muže na Příbramsku. Ten nejméně deset let brutálně týral svou ženu. Po rozchodu ji pronásledoval...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.