Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Kladensko dojedete na jednu jízdenku až od července

  14:14aktualizováno  14:14
Hromadná doprava na Kladensku se s tou pražskou podle aktuálních informací dopravního podniku sjednotí v červenci. Původní se přitom počítalo se spuštěním integrace už od příštího jara.
(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Jiří Benák, iDNES.cz

Na Mělnicku už systém funguje a lidé v oblasti ušetří za jízdné až tisícikorunu měsíčně. Původně kraj plánoval zapojení dopravy z Kladenska na jaře, to ale z technických důvodů nelze stihnout, jde například o legislativní proces uzavírání smluv s dopravci.

„Je třeba zpracovat návrh linkového vedení, jízdních řádů a především vše projednat s krajem, obcemi a dopravci,“ uvedl Drápal.

Středočeský kraj nyní jedná o přesném vymezení území dopravy z Kladenska, která bude zapojena do nového systému, s organizátorem pražské hromadné dopravy ROPID.

Úspora peněz a zjednodušení systému může také lidi motivovat k tomu, aby namísto osobních aut cestovali hromadnou dopravou. To má dobrý vliv na životní prostředí, klesá tím množství škodlivých emisí i dopravní zátěž.

Prahu podle Drápala čeká schvalování druhé etapy slučování pražské a středočeské veřejné dopravy, jde o dokument, podle kterého bude další integrace postupovat. Bude záležet také na dohodě se Středočeským krajem.

Integrace na Mělnicku

„Společným zájmem je pokračování v integraci dalších částí okresu Mělník ve vazbě na již provedenou integraci Mělnicka a Neratovicka, aby vzniklo ucelené území, v rámci kterého budou moci všichni obyvatelé této oblasti čerpat výhod integrovaného systému,“ informoval Drápal.

Z Mělnicka denně do Prahy dojíždí zhruba tři tisíce lidí, právě jim integrace pražské a středočeské dopravy, která začala fungovat od letošního dubna, ušetřila náklady na dopravu i usnadnila nákup jízdenek. Do jednotného systému jsou zapojené i některé linky městské hromadné dopravy, město plánuje jejich rozšíření.

Podle Drápala je cílem nejen zapojit zbylé pražské příměstské autobusové linky do sjednoceného systému, ale také vytvořit společný integrovaný systém, kde Praha i Středočeský kraj budou rovnocennými partnery. Zapojeny by měly být nejen příměstské autobusy, ale například i železnice či městská hromadná doprava středočeských měst.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.