Řidiči to většinou vědí, přesto Jiří Lindner připomíná, že auto je žrout peněz. | foto: Archiv JLMAFRA

Jedeme víkend nevíkend. Lidé potřebují auto, my kšeft, říká mechanik

  8:55
„To vám možná nespíná sahara,“ říká Jiří Lindner do telefonu. Sedí v malinké kanceláři s pracovním stolem a černou sedačkou pro zákazníky. Během návštěvy stihne vyřídit tři podobné dotazy po telefonu a spravit jedno píchlé kolo. Tak funguje malý autoservis v Praze, aby se uživil v dnešní konkurenci.

Za dveřmi přízemního objektu v pražské Michli má Lindner dva velké hevery, jeho Autoservis24 nabízí i non-stop asistenční službu. Má štěstí, že ho práce baví.

„Třeba v lednu bývá tak mrtvo, že tu ani nemusíme být. Jindy bych potřeboval zaměstnance navíc. Je to nahoru a dolů,“ krčí rameny Lindner, který rozjel nabídku kontrol za akční ceny na slevových serverech. Další ji po něm hned okopírovali.

Za důležitou součást svého podnikání považuje reklamu. „Numero uno je pro mě placená reklama na internetu, díky které přijde 95 procent nových zákazníků. Další plus je i dobře udělaný web optimalizovaný pro mobilní telefony, to platí hlavně pro moji asistenční službu,“ vykládá.

Za výhodu menšího servisu považuje cenu, která se podle něj často může snížit o třetinu až o polovinu oproti autorizovanému servisu. „Zákazník si navíc popovídá přímo s člověkem, co auto bude spravovat nebo jej i opravil, a ne jen s přijímacím technikem v bílé košili v kanceláři,“ říká Lindner.

Není vyučený v oboru, takže mít u sebe zkušeného mechanika je pro něj povinností. „A sehnat někoho takového je velmi těžké. Tím se člověk stane až po letech práce v servisu, na škole nikoho nic nenaučej,“ myslí si.

Za své přednosti tak spíše považuje vlastnosti, které nasbíral během letité práce kolem aut: „Základem je být důsledný na kvalitu provedené práce a správná komunikace se zákazníkem. Když slíbím, že zavolám, tak opravdu zavolám.“

Jeho Autoservis24 se může věnovat i novým vozům, nejčastěji sem ale přijíždějí auta po záruční době a výrazně starší auta. Zákazníky jsou hlavně lidé z okolí autoservisu zhruba do pěti kilometrů.

Stará se ale i o dvě firmy, každá mu vozí na servis zhruba po deseti autech. „Jde hlavně o běžnou údržbu - od výměny oleje a filtrů po rozvody motoru a spojky, které stíháme udělat v rámci jediného dne. Vozy to jsou zpravidla spíše starší, minimálně pětileté,“ zmiňuje.

Vyzdvihuje, že od ostatních servisů se odlišuje nabídkou asistenčních služeb nonstop.

„Ostatní vám v 98 procentech případů odtáhnou auto a opraví ho až v pracovním týdnu. My opravujeme převážně ihned, podle dohody se zákazníkem. Víkend nevíkend, prostě jsou to peníze pro nás a zákazníci jsou často mimopražští, kterým se tu auto rozbilo nebo je nutně potřebují každý den třeba k podnikání,“ zdůrazňuje.

Jeho cesta k vlastnímu autoservisu začala už v mládí, kdy se učil autoklempířem. Ovšem nic tomu nenasvědčovalo. Sice se po odstěhování z Prahy starali s kamarády o svoje čezety a pionýry, ale ve škole mu to nešlo a auta ho nebavila. Změnilo se to v osmnácti s prvním autem, škodovkou.

„Trochu jsem si s ní pohrával. Asi po roce jsem si uvědomil, že vlastně dělám tuning,“ usmívá se.

Dost se naučil u kamaráda s tuningovou dílnou, kde se dělala práce na vysoké úrovni. „Bohužel jsem byl mladej a flákač. Moc jsem se do práce nepřinutil,“ krčí rameny.

Asi v pětadvaceti letech zjistil, že pokud chce mít super auto, musí si ho udělat od základu komplet. Starého minicoopra měl hotového za tři roky a vyšel o něm i článek v tuningovém časopise. V té době se pohyboval v oblasti prodeje náhradních dílů a rozjel servis s kolegou, který časově nestíhal.

Postupně si servis odkoupil a díky tomu se částečně věnuje i renovaci veteránů. Zrenovoval Lancii Appia 1957 a Toyotu Celicu z 1977, která čeká na nalakování. „Spíše je to koníček,“ dodává.

Řidiči to sice většinou ví, přesto Jiří Lindner připomíná, že auto je žrout peněz. „Je potřeba do něj investovat a pravidelně ho nechat kontrolovat,“ říká.

Popisuje setkání s řidiči, kteří si často myslí, že o nic nejde. „Mám osobní zkušenost s jednou firemní dodávkou. Upozorňoval jsem na nutnost kontroly, protože klepe kolo. Za týden mi z firmy volali, že se jim v tom zabil řidič,“ kroutí hlavou.

„A že někdo na to nemá peníze? Na to nevěřím, na pivo, cigára a dovolenou a na svoje koníčky je mají. Takže moje rada, máte-li auto a chcete v něm jezdit, nejdůležitější je mít v pořádku podvozek a brzdy, pak vše ostatní,“ dodává.

Komentáře

Kvestor ČZU: Nejlepší disciplínu měli při nácviku na útok zahraniční studenti

  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž

18. dubna 2024  14:38,  aktualizováno  19.4 13:45

Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy

20. dubna 2024  16:24

Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...

Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu

24. dubna 2024  16:28

Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

Tvář stará tisíc let. Podobu sv. Vojtěcha odhadli odborníci podle lebky z pokladu

25. dubna 2024  17:04

Pravděpodobnou podobu patrona pražského arcibiskupství sv. Vojtěcha ve čtvrtek odhalili zástupci...

V plaveckém bazénu v Řepích utonul muž, nejspíš měl zdravotní problém

25. dubna 2024  16:09

Ve veřejném plaveckém bazénu v pražských Řepích ve čtvrtek utonul přibližně sedmdesátiletý muž....

Omezí příjezd Středočechů do Prahy závory a buspruhy? Kraji se plány nelíbí

25. dubna 2024  14:51,  aktualizováno  15:20

Vedení Středočeského kraje se ohradilo vůči záměrům Prahy 6 na regulaci dopravy. Jednat se má...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...