Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Levnější jízdné je předvolební populismus, říká šéf pražského DP

  20:00aktualizováno  20:00
Úspěchy? Třeba snížení ceny nového úseku trasy A metra. Potíže? Prodej tramvají, které se kvůli krizi na Ukrajině nedaří vyslat na Východ. Tak vypadal první rok Jaroslava Ďuriše ve funkci ředitele pražského Dopravního podniku. „Musím říct, že z mého ročního působení mám dobrý pocit,“ říká v rozhovoru pro MF DNES.

Ředitel Dopravního podniku Praha Jaroslav Ďuriš | foto: Dopravní podnik Praha

Rok ve funkci. Nebojíte se, že se pod vámi po volbách začne třást židle?
To je otázka, která nepatří přímo mně. Já bych to řekl asi takhle: Pokud to bude řešeno z pohledu expertního, tak k tomu není důvod. Pokud to bude řešeno z pohledu politického, může se stát leccos.

Čeho jste za rok ve funkci ředitele dosáhl?
Podařilo se nám stabilizovat rozpočet. Za letošní rok, který máme vyhodnocený od ledna do srpna, ušetříme vůči plánu přes 250 milionů korun. Po tvrdém jednání jsme například podepsali dodatky ke smlouvám na dodávku tramvají ForCity. To nám ušetří zhruba šest set milionů korun. Podle mého odhadu to však může být až tři čtvrtě miliardy. Největší úsporu máme na stavbě prodloužené linky metra A, kde ušetříme 2,5 miliardy korun. V součtu to dělá něco přes tři miliardy. Myslím, že to je hodně dobrý výsledek.

Takže Dopravnímu podniku už nehrozí bankrot?
O černém scénáři se mluvilo před rokem, kdy řada věcí uvnitř podniku měla velmi neodhadnutelný vývoj. Nyní mohu říct, že už nic takového nehrozí. Jsme sice stále v první etapě, pracujeme však na střednědobé stabilizaci a věřím, že udržíme vývoj Dopravního podniku tak, jak jsme jej nastartovali.

Bude součástí této stabilizace i snižování počtu zaměstnanců?
Propouštění nyní neplánujeme. Lidi naopak nabíráme. Jednak nás čeká zprovoznění prodlouženého „áčka“, jednak jsme převzali prodejní místa jízdného v metru.

Jak vycházíte s odboráři?
Máme korektní a pracovní vztah.

Občas si někdo „rýpne“, že odborářům nasloucháte až moc...
Věřte tomu, že ne. Myslím si, že je to vidět i na výsledcích. Podnik jde správným směrem. Odboráři jsou naším sociálním partnerem, rozhodně ale nevládnou.

Před volbami řada stran slibuje zlevnění jízdného. Co vy na to?
Výpadek tržeb, který by zlevnění způsobilo, není možné ničím nahradit. Takže to nevidím v tuto chvíli jako rozumné. A hned se zeptám: Proč mít MHD zadarmo? Proč nemáme zadarmo třeba volání z mobilu? Je to proto, že operátoři nejsou městskými firmami? Podle mého názoru jde pouze o předvolební populismus.

V Praze přibývá nových tramvají a starých se DPP zbavuje. Prý vám ale prodej komplikuje krize na Ukrajině...
Většina tramvají končí na Východě, jsou to hlavně staré T3. Krize na Ukrajině nám prodej velice komplikuje. Stojí nám tu tramvaje, které jsme prodali, máme na účtu peníze, ale nejsme schopni je dopravit kupci. Obecně je trh s tramvajemi obrovský a věřím, že se nám podaří odprodat nejen T3.

Tramvaje T14 Porsche nyní nejezdí. Vrátí se na koleje?
Tyto tramvaje také patří mezi ty, které chceme prodat. Nyní však řešíme technický problém, který prodeji brání.

Kdy problém vyřešíte?
Předpokládáme, že v řádu několika měsíců. Nyní pracujeme s dodavatelem těchto tramvají na technickém řešení první tramvaje. Hotovo by mohlo být zhruba do poloviny listopadu. Poté připravíme harmonogram opravy dalších vozů. V omezeném množství by se pak některé mohly vrátit na koleje. Současně ale řešíme jejich prodej.

Autor:






Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.