Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Systém Opencard je bezpečný, ale hledáme další varianty, řekla primátorka

  12:14aktualizováno  13:43
Systém Opencard je bezpečný a funkční. To řekla pražská primátorka Adriana Krnáčová po čtvrteční schůzce s firmou eMoneyServices (EMS), která k projektu vlastní práva. Město zároveň hledá způsob, jak firmě za podporu karty zaplatit dluhy.
Opencard (ilustrační snímek)

Opencard (ilustrační snímek) | foto:  Petr Topič, MAFRA

„Chci všechny ubezpečit, že systém je bezpeční a plně funkční,“ řekla primátorka Adriana Krnáčová na tiskové konferenci po schůzce s EMS.

Dodala, že obě strany se znovu sejdou 16. února. Praha musí s EMS řešit rovněž podporu systému, kterou firma kvůli dluhům města přestala od konce ledna poskytovat. 

„Chceme své závazky vyrovnat,“ řekla Krnáčová s tím, že další postup hodlá Praha konzultovat s právníky. Firma totiž žádá po městě 170 milionů korun plus další částku za podporu v uplynulém půlroce.

EMS podle ní nechce prodat zdrojové kódy, které by Praze umožnily převzít správu systému. Mluvčí EMS Martin Opatrný tvrdí, že firma nechce zdrojové kódy prodat samostatně, chce diskutovat i o prodeji licencí a autorských práv. „Chceme jednat o komplexním řešení,“ řekl.

Krnáčová zdůraznila, že pro držitele Opencard se nic nemění, lidé mohou své kartičky v klidu využívat dál.

Co se týče vyrovnání závazků, předložila Praha EMS návrh jak smluvně zajistit podporu fungování projektu. „EMS navrhuje paušál, my bychom rádi šli jinou cestou. Ustanovíme soudního znalce a ohodnotíme tu práci, která souvisí s podporou,“ dodala primátorka.

Primátorka zároveň uvedla, že Opencard nemůže zůstat jediným způsobem, jak zajistit lidem jízdné v pražské městské dopravě. „Chceme ty varianty rozšířit, chceme sem zaintegrovat jiné formy pořizování jízdného. Máme další plány, které v tomto okamžiku nechci sdělovat,“ uzavřela Krnáčová.

Nedávno přitom rada města rozhodla, že noví zájemci o kartu si budou moci od března vybrat mezi kartou a papírovým kupónem.

Kartu Opencard vlastní asi 1,2 milionu cestujících a vyšla na zhruba 1,35 miliardy korun.

Autoři: ,




 


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Doprava na Smíchově zkolabovala a tramvaje musely jezdit Radlickou ulicí.
Praha rozšiřuje síť tramvají. Přibude přes dvacet nových tratí

Pražané se dočkají nových tramvajových tratí, dopravní podnik už má schválené územní rozhodnutí. Nejblíže dokončení je trať z Barrandova do Slivence, v...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Praze se čeká na testy v autoškole osm týdnů. Chyba učitelů, tvrdí úřady

Klidně i dva měsíce čekají žáci pražských autoškol na termíny svých závěrečných zkoušek, ačkoliv zákonná lhůta činí 15 dní. Autoškoly tvrdí,že na vině je...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Praha udělala tečku za Opencard, definitivně ukončila provoz systému

Pražští radní schválili ukončení provozu systému, kterým se vydávala červená karta Opencard. Město tak po roce a půl přestane být v absurdní situaci, kdy mělo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.